Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wipher schreef:Foetsji schreef:Ik denk dat de link die Safina heeft geupload voor jullie beide heel leerzaam en nuttig is.
Daar staat systematisch weergegeven wat er gedaan kan / moet worden.
Paard dat hoest heeft een DA nodig. Ook als het na weken is afgezwakt zonder medicatie. Dan begint vaak het onderliggende probleem wat je als eigenaar niet direct merkt.
Boze toon of niet, de mensen hier proberen je wat duidelijk te maken maar je wimpelt het steeds af.
Wat zou volgens jou nu een logische stap zijn om te zetten dan? Voor TS om naar de dierenarts te gaan, en voor mij? Ik heb immers al medicijnen geprobeerd, met beperkt resultaat.. En is dat ene kuchje dan echt zo erg?
callum schreef:Ts het enige wat ik echt niet snap is waarom je ze zo weinig naar buiten doet als ze aan huis staan. Heb je geen paddock of bak? En qua toezicht ja beetje onzinnig. Zorgen voor goede omheining en of stroom en genoeg te eten. Paard loopt niet in 7 sloten tegelijk. Zo een jong dier hoort echt meer buiten.
Niet alleen voor zijn longen maar ook voor zijn bewegingsapparaat. Dier is nog in de groei en moet lekker bewegen.
Ik zou dus gaan zorgen dat je een veilige ruime plek hebt waar ze lekker buiten kunnen spelen
MaseyZoef schreef:callum schreef:Ts het enige wat ik echt niet snap is waarom je ze zo weinig naar buiten doet als ze aan huis staan. Heb je geen paddock of bak? En qua toezicht ja beetje onzinnig. Zorgen voor goede omheining en of stroom en genoeg te eten. Paard loopt niet in 7 sloten tegelijk. Zo een jong dier hoort echt meer buiten.
Niet alleen voor zijn longen maar ook voor zijn bewegingsapparaat. Dier is nog in de groei en moet lekker bewegen.
Ik zou dus gaan zorgen dat je een veilige ruime plek hebt waar ze lekker buiten kunnen spelen
Zelfde vraag hier!
Fijn dat je pony inmiddels weer wat opgeknapt lijkt te zijn. Je zou nog kunnen proberen wat bruine basterdsuiker over het voer te doen.
MaseyZoef schreef:callum schreef:Ts het enige wat ik echt niet snap is waarom je ze zo weinig naar buiten doet als ze aan huis staan. Heb je geen paddock of bak? En qua toezicht ja beetje onzinnig. Zorgen voor goede omheining en of stroom en genoeg te eten. Paard loopt niet in 7 sloten tegelijk. Zo een jong dier hoort echt meer buiten.
Zelfde vraag hier!
Fijn dat je pony inmiddels weer wat opgeknapt lijkt te zijn. Je zou nog kunnen proberen wat bruine basterdsuiker over het voer te doen.
safina schreef:Uien zijn giftig voor een paard, al zullen ze er in kleine hoeveelheden niet direct ziek van worden. http://www.horsedvm.com/disease/onion-toxicity/
Knert schreef:safina schreef:Uien zijn giftig voor een paard, al zullen ze er in kleine hoeveelheden niet direct ziek van worden. http://www.horsedvm.com/disease/onion-toxicity/
Mm interessant.
Ik had het idd wel over een kleine hoeveelheid.
Blijft natuurlijk als mijn eerste advies staan om er een da bij te halen, maar dit kan het net even wat makkelijker maken voor de pony.
Sanneloes schreef:Hier iemand die even aansluit bij de topic. TS ik heb een paard met soortgelijke klachten en helaas is het deze week terug gekomen... heel toevallig sinds wij nieuw hooi hebben wat stukken droger is.
Advies van de da toentertijd;
Hooi weken
Zoveel mogelijk in de frisse lucht
Geen arbeid zolang hij kucht omdat hij zijn energie nodig heeft om beter te worden
Geen hooinetten maar voer op de grond
Vermijd stof
Doe er je voordeel mee. Deze rekening heb ik nml al betaald![]()
Ik ben gisteren begonnen met een kuur Immulon naar aanleiding van het advies van iemand op jouw topic en het hooi weer gaan natmaken... wat denk je, geen kuchje.... dus misschien kun je hier iets mee.
marleen_a_a schreef:Weet je ook waarom.het niet in het hooinet mocht ?
safina schreef:marleen_a_a schreef:Weet je ook waarom.het niet in het hooinet mocht ?
Omdat ze van de grond in een natuurlijke houding eten en je de hoeveelheid stof en allergenen die ze bij het eten inademen beperkt houdt. Daarom bij een hoestend paard nat hooi, op de grond. Op schone ondergrond uiteraard. Op een goed geventileerde plaats.
callum schreef:Ts het enige wat ik echt niet snap is waarom je ze zo weinig naar buiten doet als ze aan huis staan. Heb je geen paddock of bak? En qua toezicht ja beetje onzinnig. Zorgen voor goede omheining en of stroom en genoeg te eten. Paard loopt niet in 7 sloten tegelijk. Zo een jong dier hoort echt meer buiten.