Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

KoudbloedKim schreef:Had hij voor je hem liet opereren ook een dikke bult met vocht op die plek of dat niet?
Hier is onze man er wel weer helemaal bovenop gekomen gelukkig, maar wat een zorgen maak je je dan he!

_ENGEL_ schreef:Jeetje dat is balen zeg! Is je paard opnieuw gecastreerd? Dus zaadleiders opnieuw afgebonden en wond opengelaten of is hij echt geopereerd eraan? Bij Mojo wilde ze in eerste instantie opnieuw afbinden, maar er bleken allemaal fistels en woekeringen te zitten dat deze echte operatief verwijderd moesten worden en ook moesten de zaadleiders opnieuw af gebonden. Vervolgend werd de hele handel gehecht en moest hij 2 weken op boxrust. Vervolgens met opbouw schema heel rustig vooruit gegaan.
Bij Mojo was de operatie echt nodig omdat ik bij opnieuw castreren weer tegen hetzelfde zou aanlopen. Succes met je paardje! Houd goed zijn temperatuur in de gaten. Bij ontsteking gaat hij echt omhoog. Liefst 2x per dag
dat is weer het voordeel. kyrkelover schreef:Is hij wel op tafel geopereerd en helemaal gespoeld en het pus er uit gezogen en gedaan?
Stiekem wordt ik hier altijd weer verdrietig van, omdat ik weet hoe het ook anders kan, maar nog steeds zoveel mensen die staand castereren en dat de boel dan allemaal open blijft etc etc.
Heb je nu niks meer aan maar toch.
KoudbloedKim schreef:Het laten werken is denk ik zodat de doorbloeding en vochtafvoer goed blijven werken.
Ik zal voor hem duimen!
suikermeisje schreef:kyrkelover schreef:Is hij wel op tafel geopereerd en helemaal gespoeld en het pus er uit gezogen en gedaan?
Stiekem wordt ik hier altijd weer verdrietig van, omdat ik weet hoe het ook anders kan, maar nog steeds zoveel mensen die staand castereren en dat de boel dan allemaal open blijft etc etc.
Heb je nu niks meer aan maar toch.
Hij is voor de koop gecastreerd (1ste operatie) dus niet door mij. Wij laten het liggend doen zelf. Helaas weet ik dus niet hoe het gedaan is. Opfokker/fokker/verkopende partij heeft wel iets minder dan de helft mee betaald aan de operatie(2de operatie).
Mijn paard heeft een week op de kliniek gestaan. Ze hebben het helemaal opengemaakt omdat het een fistel was, alles is een week met een drain gespoeld en is dus zeker wel goed gebeurd.. DA regelt het zeer zeker erg netjes, naast een nette prijs geen consult gerekend toen hij het heeft nagekeken. DA staat goed bekend en niet als een prutser. Hij had nog nooit meegemaakt in z'n leven dat zoiets voor een tweede keer ontstaat.
Dit topic is slecht voor me, word er weer helemaal naar van
KoudbloedKim schreef:Het laten werken is denk ik zodat de doorbloeding en vochtafvoer goed blijven werken.
Ik zal voor hem duimen!
Dat vertelde de DA idd ook! Hij is wel super braaf door dit alles maar had het liever niet gehad.

Cococo schreef:KoudbloedKim schreef:Teveel AB is nooit goed, maar als er een ontsteking zit die duidelijk zichtbaar is of duidelijk uit het bloed naar voren komt, is het wel gewoon nodig.
Je wil de gevolgen van een verwaarloosde ontsteking niet weten.
Waar staat dat je de ontsteking moet verwaarlozen?