paard ziet spoken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:50

Een feochromocytoom is een gezwel van uw bijnieren. Het gezwel maakt teveel stresshormonen (adrenaline en noradrenaline) aan. Hierdoor kunt u last krijgen van hoge bloeddruk, aanvallen van hoofdpijn, zweten, hartkloppingen, misselijkheid, trillen, bleekheid, druk op de borst, angst en andere psychische klachten. Een feochromocytoom kan ook buiten uw bijnieren voorkomen, bijvoorbeeld in de buurt van uw wervelkolom of in uw blaas. Dan heet het een paraganglioom. Ook in uw hals en in uw hoofd kunnen paragangliomen ontstaan. Deze noemen we ook glomustumor, maar deze maken meestal geen hormonen aan.

ff gegoogled :)

smileydees

Re: paard ziet spoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:51

hoe gaat het nu ts?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 11:59

het gaat goed, ze staat lekker weer thuis en er is nu niks meer gebeurd :)

Ik ben heel benieuwd wanneer Utrecht belt voor de uitslag.

En hopelijk blijft het ook voorlopig weer goed gaan nu, want ze eet net weer goed en was echt afgevallen.

ik ga alleen zondag voor een week naar een beurs in gent , dus ik hoop niet dat ze dan juist een aanval zou krijgen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:18

Gaat het nog steeds goed?

kohinoor19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:58

Heel veel succes ben benieuwd naar de uitslag van de EEG

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:15

Fijn dat er niks meer is gebeurt TS. Hopelijk is dat nog steeds zo.
Ook ik ben heel benieuwd naar de uitslag, ik hoop dat er gauw meer duidelijkheid is.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:36

Zijn 2 dingen die bij mij op komen. Dat is kopziekte, komt veel bij koeien voor maar verwacht dat paarden dit ook kunnen krijgen. Is een gebrek die kan ontstaan tijdens de melkgift.

Wat ook bij mij opkomt is de ziekte van lyme. Tot voor kort wist ik niet dat die ook deze symptomen kon geven, maar stond recent een heel artikel op facebook. Ging over een paard die van braaf naar levensgevaarlijk ging. Diagnose lyme pas na 4 jaar gesteld :(

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 10:48

daar ben ik weer.

Helaas nog geen nieuws vanuit Utrecht. ik ga vandaag even bellen of ze al meer weten.

Afgelopen week is er iemand op stal geweest wbt wateraders / aardstralen. Volgens hem liepen er 2 onder de stallen door bij mijn paarden. Hij heeft dit nu verholpen, ik ben hier totaal niet in thuis, maar schaad het niet dan baad het niet denk ik maar zo.

Helaas heeft ze gisteren einde van de dag weer een aanval gehad. ze heeft de hele ochtend op de paddock gestaan, maar at al sinds zaterdag avond geen krachtvoer meer. gisteren einde middag begon ze weer heel druk te doen en te zweten, even aangekeken en maar weer in het binnenbakje gezet, hier ging ze als een dolle weer lopen rennen en autistisch rond lopen. Ik dacht haar toch maar weer op stal te zetten, met zweet deken, maar we kregen haar met geen mogelijkheid te pakken (en dat terwijl ze altijd komt of al aan de deur staat) dus ze heeft daar nog 2 uur gestaan tot dat ze rustig werd. kreeg net een berichtje van stal, ze is rustig, eet langzaamaan wat gras, maar krachtvoer laat ze links liggen.

wat zou het toch zijn he?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:57

Ik lees al een tijdje mee.. en vraag me ook echt af wat er aan de hand zou kunnen zijn..
Kan het niet te maken hebben met haar hormoonhuishouding, nu ze drachtig is?
Of iets van antistoffen als reactie op de dracht/vrucht.. of zo..?

Ik noem maar iets hoor.. :o

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:05

Casarell schreef:
Ik lees al een tijdje mee.. en vraag me ook echt af wat er aan de hand zou kunnen zijn..
Kan het niet te maken hebben met haar hormoonhuishouding, nu ze drachtig is?
Of iets van antistoffen als reactie op de dracht/vrucht.. of zo..?

Ik noem maar iets hoor.. :o

dat zou kunnen, maar ze had dit gedrag al voordat ze drachtig was :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:07

Hmm.. dan zal dat inderdaad niet de (hoofd)oorzaak zijn.. :o

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:10

Oh verdorie dat arme paard moet slecht in dr vel zitten. Hopelijk komt er toch nog iets uit de onderzoeken...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:56

Door wateraders en aardstralen kan je ziek worden en dus veel klachten krijgen. Dit duurt wel even voor dat dat uit een lijf is.Dus bij jou paard is het niet meteen weg.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:05

marleen_usar schreef:
Door wateraders en aardstralen kan je ziek worden en dus veel klachten krijgen. Dit duurt wel even voor dat dat uit een lijf is.Dus bij jou paard is het niet meteen weg.

Edit: ik had iets onvriendelijks geplaatst, maar heb dan ook een ochtendhumeur. In ieder geval komt het erop neer dat ik niet denk dat dit de oorzaak is van het gedrag. :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:09

Hopelijk kunnen ze je vanuit Utrecht toch snel iets vertellen. Zo lang moeten tasten in het duister is ook maar niks

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:12

Apart gedrag..ik ben heel benieuwd wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Ik ken maar een iets vergelijkbaars..die merrie kreeg ook een soort "paniek" aanvallen en niemand wist wat het was. Ontstaan ook na de dracht en dat paard bleek uiteindelijk vol met kanker te zitten..maar daar kwamen ze pas na 2 jaar dokteren achter.

Ik hoop uiteraard dat er bij jouw merrie iets onschuldigers uitkomt..fijn dat ze in ieder geval nog drachtig is. Ik zal voor je duimen!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 14:07

Zizipicoleo schreef:
marleen_usar schreef:

Edit: ik had iets onvriendelijks geplaatst, maar heb dan ook een ochtendhumeur. In ieder geval komt het erop neer dat ik niet denk dat dit de oorzaak is van het gedrag. :)

ik ben daar absoluut niet in thuis en ik wist er niet eens het bestaan vanaf.

De staleigenaar heeft dit zelf laten doen, dus ik vond het prima. zouden nu de klachten plotseling ophouden klap ik in mijn handen. maar komt er nou niks uit in utrecht, dan gaan we toch door zoeken.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:31

Ik volg even ben zeer nieuwschierig naar de uitslag..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:50

Ik volg ook even mee uit interesse (als dat mag hihi). Herken dit probleem niet maar lijkt met erg vervelend voor jullie beide. Goed dat je alles laat checken!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:05

Jeetje, die uitslag laat ook op zich wachten zeg. Heb je zelf al eens gebeld de laatste tijd om te horen hoe het er voor staat met betrekking tot hun onderzoeken?
Wat naar dat ze weer zo'n "aanval" heeft gehad.

Als ze zo'n bui heeft en ze kan bij andere paarden komen, reageert ze daar dan op en zo ja hoe? Wil je eens uitleggen wat ze doet als je haar wil pakken? Ziet ze je helemaal niet, ontwijkt ze je, loopt ze juist van je weg, valt ze juist aan? En dan je in het algemeen hoor, niet alleen bij jou, maar ook bij de stalhouder, stalgenoten enzo. En rent ze in het wilde weg zeg maar of loopt ze een soort van rondjes op één hand? Hoe houdt ze haar hoofd als ze zo is? Gaan haar benen wel gecoördineerd?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 15:15

Jet schreef:
Jeetje, die uitslag laat ook op zich wachten zeg. Heb je zelf al eens gebeld de laatste tijd om te horen hoe het er voor staat met betrekking tot hun onderzoeken?
Wat naar dat ze weer zo'n "aanval" heeft gehad.

Als ze zo'n bui heeft en ze kan bij andere paarden komen, reageert ze daar dan op en zo ja hoe? Wil je eens uitleggen wat ze doet als je haar wil pakken? Ziet ze je helemaal niet, ontwijkt ze je, loopt ze juist van je weg, valt ze juist aan? En dan je in het algemeen hoor, niet alleen bij jou, maar ook bij de stalhouder, stalgenoten enzo. En rent ze in het wilde weg zeg maar of loopt ze een soort van rondjes op één hand? Hoe houdt ze haar hoofd als ze zo is? Gaan haar benen wel gecoördineerd?

we hebben het al eens geprobeerd door haar in het bakje te zetten met een ander paard, maar dan blijft ze ook aan het lopen. ze hoeft zowizo al niet echt contact met andere paarden, ze vind het prima als er iemand bij haar staat in de wei of paddock, maar echt op lichamelijk contact zit ze niet te wachten.

ze doet niks vreemds op dat moment naar andere paarden.

Ook niet naar mij, ze komt enkel niet en rent juist weg, alsof ze de boel niet vertrouwd.
ze heeft wel gewoon controle over haar lijf en benen , het lijkt enkel meer vluchtgedrag wat ze toont op dat moment. ze maakt ook wel contact met je, maar is angstig. ze kan aan een stuk rondjes blijven draven, maar kan ook allemaal vormen door de bak gaan stappen, beetje autistisch om te zien, zo noem ik het maar.

Als ze dus zo paniekerig in haar stal staat kan je haar wel belonen of toespreken, maar dat helpt weinig, ik kan dan gerust bij haar in de stal gaan staan, ze doet absoluut niks.

Mijn dierenarts neemt vandaag met Utrecht op hoe het er voor staat.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:23

Het blijft inderdaad gissen naar wat de oorzaak is. Het lijkt dus extreem angstig gedrag over het algemeen als ze zo'n aanval heeft, maar niet dwangmatig in de zin van steeds dezelfde beweging herhalen en dan iedere keer weer op die manier. Dat maakt het denk ik nog weer lastiger om een oorzaak te vinden.

Hopen dat je DA straks meer te weten is gekomen van Utrecht, ik ben heel benieuwd of ze iets hebben kunnen vinden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:51

Gadsie wat naar om je paard zo te zien.

Ik vraag mij af:
- is pijn uitgesloten door pijnstilling te geven?
- is ze getest op borrelia stammen?
- is ze getest op toxoplasmose?
- zou ze kunnen reageren op voeding?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:40

Hoop dat ze seggen wat er is maar hoop eigenlijk dat het te verhelpen is en ze weer gewoon paard kan zijn en geen pijn meer heeft of raar dit in bak/stal

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 10:28

vandaag krijg ik bericht *\o/*