Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11445
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 06:19

Wat is jullie ervaring met de dekjes? Waarom hebben jullie daarvoor gekozen, bij welke klachten? En merken jullie verschil?

Esther_r20

Berichten: 2415
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:11

Rivano schreef:
Vandaag bij Horze de hondendeken gekocht. (Voor mezelf... heb geen hond. :D )
Hij was met 40% korting, dus kon het niet laten liggen.
Als ik hem in handen heb kan ik kijken wat er allemaal mee te doen is voor paardlief en mezelf.



Waar heb je die besteld/gekocht?

MilouNigel

Berichten: 854
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:37

Heeft iemand ervaring met deze producten op (kleine) pony's? De producten zijn alleen maar te krijgen in grote maten dus ik dacht misschien kan ik wat op maat maken.
Mijn haflinger ging na het werken altijd even onder het solarium op stal maar met onze A pony werkt dat niet :=

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 15:12

Esther_r20 schreef:
Rivano schreef:
Vandaag bij -Horze- de hondendeken gekocht. (Voor mezelf... heb geen hond. :D )
Hij was met 40% korting, dus kon het niet laten liggen.
Als ik hem in handen heb kan ik kijken wat er allemaal mee te doen is voor paardlief en mezelf.



Waar heb je die besteld/gekocht?



Hoi, zie in bold.
(is de naam van de onlinewinkel/merk, maar weet niet of ik de link mag plaatsen ivm reclame?)

MilouNigel schreef:
Heeft iemand ervaring met deze producten op (kleine) pony's? De producten zijn alleen maar te krijgen in grote maten dus ik dacht misschien kan ik wat op maat maken.
Mijn haflinger ging na het werken altijd even onder het solarium op stal maar met onze A pony werkt dat niet :=


Ben ik ook benieuwd naar. Want zat zelf ook aan crea bea technieken te denken om bepaalde artikelen aan te passen voor mens en dier.

MilouNigel

Berichten: 854
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:49

Ik heb vandaag even goed gegoogled naar de verschillende BoT producten en heb ik wat kunnen vinden *\o/* Bij de Paardendrogist de exacte maten even opgevraagd en de lendedeken is precies de juiste maat om als mendeken te gebruiken voor mijn A-pony. 75cm lang over de rug en 130cm van zijkant naar zijkant.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:23

Ik heb ook de dekjes, ik gebruik ze in combi met de Rugwarmer, mooie pasvorm stevig en ja toch een losser paard

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:28

Heb in een ander topic al gevraagd over BoT maar helaas geen antwoord op gekregen, dus ik probeer het hier even.

Heeft iemand ervaring met BoT in combinatie met artrose? en toevallig ook of eventueel ervaring met de spronggewrichtbeschermers?

Daar zijn namelijk twee modellen in en ben wel benieuwd wat het verschil daar dan in is.

Setteli

Berichten: 3198
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:39

Chesss schreef:
Ik heb ook de dekjes, ik gebruik ze in combi met de Rugwarmer, mooie pasvorm stevig en ja toch een losser paard


Gebruik je de rugwarmer dan ook tijdens het rijden of alleen ervoor en dan rijden met het zadeldekje?

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:41

Setteli schreef:
Chesss schreef:
Ik heb ook de dekjes, ik gebruik ze in combi met de Rugwarmer, mooie pasvorm stevig en ja toch een losser paard


Gebruik je de rugwarmer dan ook tijdens het rijden of alleen ervoor en dan rijden met het zadeldekje?


Nee voor en na het rijden 30 min minimaal, Dekje gaat er direct op darana

Pumpkins

Berichten: 3154
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:32

Weet iemand hoe diep de werking van de bot producten op het lichaam inwerkt? Verschilt dit per product? Zijn hier studies van?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 21:57


Ania

Berichten: 6111
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:03

ik heb een maat XL gekocht maar mijn paard verzuipt erin! Vallen de BOT producten altijd zo groot?

pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 07:33

Ik heb na lang twijfelen eindelijk een Bot fleecedeken voor mezelf besteld. 140x200 omdonder te slapen. Nu wachten.... agradi kennende duurt het wel even..

degolly

Berichten: 32
Geregistreerd: 28-11-10

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 07:54

Ik gebruik voor mijn pony van 23 jaar de peeskappen van BOT (voor en achter) en ik weet niet of ze helpen, maar sinds kort heb ik ook het zadeldekje van BOT en daarvan kan ik met zekerheid zeggen dat het zijn werk doet. Mijn pony is gelijk met instappen al los in zijn rug. Met de singel heb ik pas 1 keer gereden en ik merkte wel verschil in zijn stap en draf.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:01

Ik zou wel een pak van mn vingertioppen tot aan mijn tenen willen. Kan zoveel verzinnen dat ik niet weet wat nu het handigst is :+

Heb voor paardlief zo'nmeshdeken op marktplaats gevonden, was wel iets te groot (vandaar dat verkoper er wat moeilijk vanaf kwam) maar met wat creatief frübelen zit hij nu prima

Lukasje
Berichten: 11445
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:19

degolly schreef:
Ik gebruik voor mijn pony van 23 jaar de peeskappen van BOT (voor en achter) en ik weet niet of ze helpen, maar sinds kort heb ik ook het zadeldekje van BOT en daarvan kan ik met zekerheid zeggen dat het zijn werk doet. Mijn pony is gelijk met instappen al los in zijn rug. Met de singel heb ik pas 1 keer gereden en ik merkte wel verschil in zijn stap en draf.


Aha! Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen met het dekje ... Dus je merkt verschil!

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:24

Ook benieuwd naar artrose ervaringen en kapotte straalbenen....
En dan dus met rijden...

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:14

Ik heb de mesh deken nu een weekje. Gebruik de deken voor en na het rijden. Laatst paard een heel stuk aan de hand gestapt met de deken op en na 10 min begin hij te gapen. Denk dat de deken dus wel iets doet voor hem. Voor de rest ben ik nog op zoek naar de modus wanneer de deken op/af zonder dat ik iemand anders moet vragen op stal. Jullie daarvoor nog tips/suggesties!

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:53

Ik had voor mijn oude paard de stalboots.
Omdat hij 24/7 op de weide liep, heb ik ze bijna niet kunnen gebruiken in de winter (door de modder).
Ik heb ze hier nog liggen en door dit topic bedenk ik me dat ik ze ook op mijn huidige paard kan gebruiken.
Ik heb zelf ook een rugband (voor mezelf dus) en heb wel het idee dat hij werkt.

Voor de mensen die de zadeldekjes gebruiken: merken jullie verschil?
Mijn paard zet zich vaak vast in de rug, zeker nu hij geschoren is en het kouder is. Maar ik ben aan het twijfelen of ik beter een zadeldekje of een uitrijdeken kan nemen.

De paarden op de stal waar ik werk, hebben bijna allemaal de dekens van BOT op. Maar of er echt verschil te merken is met gewone dekens, daar twijfel ik aan.
Ook is er 1 zadeldek van BOT dat regelmatig gebruikt wordt. Maar eigenlijk heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat het echt verschil maakt.

degolly

Berichten: 32
Geregistreerd: 28-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:13

Lukasje schreef:
degolly schreef:
Ik gebruik voor mijn pony van 23 jaar de peeskappen van BOT (voor en achter) en ik weet niet of ze helpen, maar sinds kort heb ik ook het zadeldekje van BOT en daarvan kan ik met zekerheid zeggen dat het zijn werk doet. Mijn pony is gelijk met instappen al los in zijn rug. Met de singel heb ik pas 1 keer gereden en ik merkte wel verschil in zijn stap en draf.


Aha! Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen met het dekje ... Dus je merkt verschil!


Ja ik merk zeker verschil! Zijn stap is nu voor het rijden hetzelfde als na het rijden, terwijl voorheen zijn stap altijd in het begin wat korter en minder soepel was.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:49

Iemand hier ook ervaring met de spullen van BOT voor mensen? Ik gebruik al een band voor mn knie en rug. Die werken bij mij prima in de winter door de warmte. Ik vraag me dus af of deze stof nog meer doet?
En ik heb interesse in de handschoenen vanwege regelmatig gewrichtsontstekingen. Ik twijfel alleen welke. Stoffen rij handschoenen vind ik normaal niet fijn. Heb graag leer. Die andere zijn te dun en slap om wat mee te doen, lijkt me. Ik zou ze graag gebruiken juist bij uitmesten etc, maar wel gevoel houden.

Olympia96

Berichten: 3306
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:38

Ik wil eigenlijk heel graag de rugwarmer aanschaffen voor mijn paard, maar welke maat moet ik kiezen? de 100 keer 100 of 100 x 120? Ik heb een 'normaal' paard, met een normale ruglengte (niet zo'n kort propje zeg maar).

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 16:20

Olympia96 schreef:
Ik wil eigenlijk heel graag de rugwarmer aanschaffen voor mijn paard, maar welke maat moet ik kiezen? de 100 keer 100 of 100 x 120? Ik heb een 'normaal' paard, met een normale ruglengte (niet zo'n kort propje zeg maar).


Zou het opmeten met zo'n meetlint op de ruggegraat van het paard, en zien wat het bedekt als je 100 meter lang neemt en wat het bedekt als je 120 meter lang neemt. En of het heiligbeen er nog onderzit of niet. Maar hangt ook weer af of je het algmeen wilt of voor een specifieke plek op de rug.

Olympia96

Berichten: 3306
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:27

Rivano schreef:
Olympia96 schreef:
Ik wil eigenlijk heel graag de rugwarmer aanschaffen voor mijn paard, maar welke maat moet ik kiezen? de 100 keer 100 of 100 x 120? Ik heb een 'normaal' paard, met een normale ruglengte (niet zo'n kort propje zeg maar).


Zou het opmeten met zo'n meetlint op de ruggegraat van het paard, en zien wat het bedekt als je 100 meter lang neemt en wat het bedekt als je 120 meter lang neemt. En of het heiligbeen er nog onderzit of niet. Maar hangt ook weer af of je het algmeen wilt of voor een specifieke plek op de rug.


:') Zo logisch dat ik het stom vind dat ik het niet zelf heb bedacht....

Spoiler:
Djeezzzzz ik zie nu ineens dat jij het bent.... Wat heb ik met je meegeleefd en gelezen in de Dak-periode... Héftig was dat zeg... Bijzonder verhaal dat altijd bij blijft.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:31

Ik kom hier ook even binnen vallen, wie weet (in jip en janneke taal) wat het verschil is tussen de dekens van BOT en de Bucas Recuptex?