Blijvende traanogen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:44

Het heeft even geduurd, maar de dierenarts is vandaag geweest :) (Zou in de middag al komen, maar kwam een spoedgeval tussendoor dus ze is zojuist geweest).
De dierenarts zag dat het oog geïrriteerd is, maar geen zorgwekkende plekjes. Dus ook ik heb een oogzalf gekregen voor Nick. En Nick heeft gelijk weer een wormenkuur en entingen gehad. Kan hij er weer even tegenaan. Hopelijk is de zalf voldoende. Zo niet, dan moest ik weer bellen.
Kreeg nog een compliment, ze vond dat hij er goed uit zag :)

Foto'tje van vandaag.
Afbeelding

En ook mijn dierenarts deed het voor gelijk vanuit tube in het oog. Gewoon in de ooghoek hij verspreid het met knipperen vanzelf. 3 keer per dag. Ikzelf zit op dit moment aan een antibiotica kuur ivm longontsteking dus kan het mooi gelijk met mijn medicatie doen, want dat moet ook 3 keer per dag. :D

Anoniem

Re: Blijvende traanogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:35

Ik moest het bij [***] ook met een tube in het oog doen. We hebben het nog speciaal nagevraagd omdat als je op (Amerikaanse) Youtube filmpjes en sites kijkt het echt not done is om het met een tube te doen. Daar doen ze het ook vooral met een vinger, maar die moet je dan wel eerst ontsmetten/wassen met iets anti-bacterieels.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:37

Met de tube kan prima zolang je daarmee niet het oog aanraakt.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 21:58

Chasey wat fijn om te horen! Hopen dat de zalf gaat werken. :j Heb je je twijfels uitgesproken over een eventuele tumor zoals hier in het topic voorbij kwam?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:02

Ja, maar ze vond niet dat het daar op leek. Het lijkt meer een soort pigmentvlek.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 22:03

Beterschap ook met jezelf trouwens!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 02:01

Chasey, gelukkig dat het meevalt, hopelijk nu ook voor jouw paardje opgelost. Ook ik heb het dus ooit geleerd direct met de tube al is dat bij een lastige best eng want je wilt zeker niet het oog raken. Ook voor jezelf beterschap.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:06

Dankje :D
Ik ga zo weer zalfen. Maar moet het nu even alleen doen. Ik denk dat hij niet moeilijk doet. Ik zet hem gewoon even in de stal met halster. Denk dat dat het makkelijks is

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 22:46

Chasey, hoe gaat het er nu mee?

Mijn paard heeft helaas, ondanks het zalven, nog steeds dagelijks vieze ogen. Het is aanzienlijk minder dan voor het zalven maar ben er toch niet tevreden mee. Heb dit teruggekoppeld naar de dierenarts en zij oppert een microscopisch onderzoek van de ogen in een volledig donkere ruimte. Heeft iemand hier ervaring mee?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:49

Nee sorry geen ervaring mee maar wat vervelend zeg dat de ogen vies blijven.
Bij mijn paard ook hetzelfde verhaal al vanaf dat ik haar heb nu ruim 2,5 jaar dus en van alles geprobeerd maar geen resultaat. Ik maak ze dagelijks schoon en daar moet ik het mee doen.

Ik volg je verhaal dus met grote interesse.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:53

NinaCharlie schreef:
Chasey, hoe gaat het er nu mee?

Mijn paard heeft helaas, ondanks het zalven, nog steeds dagelijks vieze ogen. Het is aanzienlijk minder dan voor het zalven maar ben er toch niet tevreden mee. Heb dit teruggekoppeld naar de dierenarts en zij oppert een microscopisch onderzoek van de ogen in een volledig donkere ruimte. Heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft ze bij jouw pony geen fluorecine onderzoek gedaan om te kijken of er sprake is van een hoornvliesbeschadiging?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 10:29

NinaCharlie schreef:
Inderdaad op het papiertje/stokje wat gebruikt wordt oranje en bij contact met het oog groen. :j

[ [url=m/HydzEX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j71r9I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Babootje, bedoel je dit? Resultaten waren prima. Ahv dat onderzoek geen beschadigingen gezien

Edit: foto's zijn eenvoudiger te zien op pagina 3 in dit topic

EstherBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:33

hier een stille volger. toch maar eens een keertje reageren.

mijn paardje heeft sinds 1,5 week ook traan ogen eerste paar dagen liepen de tranen echt over haar hele hoofd. nu is het alleen nog een beetje viezigheid rond de oog hoek, wij maken dagelijks haar oogjes schoon dit lijkt het wel te verminderen. wel is mijn op gevallen op het moment dat de traan ogen minder werden werd ze erg verkouden. inmiddels heeft ze daar medicatie tegen gehad. het is niet helemaal weg maar wel een heel stuk minder.

is er iemand die dit ook eerder heeft mee gemaakt? kan dit iets samenhangend's zijn of is dit puur toeval en staat het gewoon los van elkaar?

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:35

Die van mij zijn ogen zijn nav dit topic ook doorgespoeld en hij heeft nu een stuk minder vieze ogen. Af en toe nog wel een beetje viezigheid maar mijn dierenarts zei dat het ook door stof kan komen en dat sommige paarden er gewoon wat gevoeliger voor zijn dan andere.
Wat gaan ze bekijken bij het microscopisch onderzoek? Bacteriën/infecties?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:42

Ik weet het niet wat de bedoeling is van het onderzoek. Ben erg benieuwd. Ga het onderzoek wel laten doen, zal even navragen hoe het in z'n werk gaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:46

NinaCharlie schreef:
Babootje, bedoel je dit? Resultaten waren prima. Ahv dat onderzoek geen beschadigingen gezien

Ik had jou gequote maar ik bedoelde eigenlijk bij de pony van Chasey :D :D

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:47

Ik dacht al... _O-

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:47

Chasey schreef:
Ja, maar ze vond niet dat het daar op leek. Het lijkt meer een soort pigmentvlek.

pigmentvlek in oog lijkt mij genoeg voor onderzoek door een goede oogarts, helaas heb ik daar inmiddels ervaring mee

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:51

sassefras schreef:
Chasey schreef:

pigmentvlek in oog lijkt mij genoeg voor onderzoek door een goede oogarts, helaas heb ik daar inmiddels ervaring mee

Tja ik vind t ook hoor. Ik vind r dr eerlijk gezegd ook erg makkelijk over.