hoe een normale dag veranderde in een drama(schokkende foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:42

Marjoow schreef:
Jeetje wat schrikken voor jou en je verzorgster zeg!
Ik zou de gemeente aansprakelijk stellen hiervoor. Zeker als het een krap bruggetje is waar je niet kan draaien moeten ze een bord plaatsen dat je met paarden niet over de brug moet...
En dan ook nog uitstekend ijzer...

Uitstekend ijzer aan de buitenkant waar je bij normaal gebruik nooit bij kan komen.
Vraag me af of je de gemeente aansprakelijk kan stellen. Als ruiter zou ik zelf dit bruggetje niet zomaar opgegaan zijn en ik kan me niet voorstellen dat het onderdeel is van de ruiter route.
Als dat inderdaad niet zo is, kan je ze niets maken, want eigenlijk hoorde jij daar niet te komen/ moet je als ruiter zelf inschatten wat de veiligste optie is.

Silly1972

Re: hoe een normale dag veranderde in een drama(schokkende foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:51

hoe gaat het nu?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 14:17

het bruggetje ligt wel een een ruiter route er staat nergends een bord dat je eer niet mag komen.er is wel een parkje voor paarden en een parkje voor honden maar dan zou die brug toch nooit geplaattst moeten zijn . mijn pony is tussen de brug en de zeikant gestapt dus langs die schroeven . ook van vrienden die daar wel eens rijden hoor ik dat ze vaker over dat bruggetje zijn geweest. ik twijfel idd om de gemeente aan te spreken maaarja er staat geen bord of iets met dat je er niet met je paard mag komen

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 14:21

hoe dan ook , het is verschrikkelijk wat er gebeurd is .het belangrijkste vind ik nu dat ze opknapt .

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 14:31

Koekeroekus schreef:
Ik volg je topic al even en wil je ontzettend veel sterkte wensen. Je schrikt je kapot zo!

Komt alleen een vraag bij me naar boven borrelen. Weet je wel zeker dat dit bruggetje onderdeel is van een ruiterroute? Ik vind het namelijk een vrij ongewoon bruggetje voor paarden. Gewoon te smal en vraag me af of het op de lange duur stevig genoeg is. Die schroeven die je ook laat zien zijn vrij standaard voor bruggen. En hoe komt je paard erbij? Dan moet ie door de reling van de brug af gegleden zijn of zitten ze ook aan de binnenkant?
En niet om jou of je bijrijdster wat te verwijten maar lijkt me geen bruggetje die speciaal voor paarden is gemaakt.

de schroeven zitten alleen aan de buitenkant ,zoals ik al had geschreven is ze met haar been ertussen gegleden duss met haar achterbeen tussen het hekwerk langs een schroef ze liep dus niet recht achteruitmaar ineens scheef .het bruggetje ligt wel degelijk aan een ruiterpad en is ruim genoeg om er overheen telopen maar dus niet om om te draaien ..

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 16:12

Koekeroekus schreef:
Ik volg je topic al even en wil je ontzettend veel sterkte wensen. Je schrikt je kapot zo!

Komt alleen een vraag bij me naar boven borrelen. Weet je wel zeker dat dit bruggetje onderdeel is van een ruiterroute? Ik vind het namelijk een vrij ongewoon bruggetje voor paarden. Gewoon te smal en vraag me af of het op de lange duur stevig genoeg is. Die schroeven die je ook laat zien zijn vrij standaard voor bruggen. En hoe komt je paard erbij? Dan moet ie door de reling van de brug af gegleden zijn of zitten ze ook aan de binnenkant?
En niet om jou of je bijrijdster wat te verwijten maar lijkt me geen bruggetje die speciaal voor paarden is gemaakt.

ik heb even met mijn verzorgster gepraat maar het ruiterpad is gekruist met het voetpad mijn verzorgster dacht dat je hier ook over heen mocht.. ik kan dus geen gemeente aanklagen . wel kan ik ze berichten met de vraag of ze iets van een bordje aan het begin of bij de brug kunnen hangen dat dit iig duidelijk is .. maar ze is niet de enige die zo dacht ik hoor van andere vrienden met paarden dat ze ook regelmatig over die brug gaan

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:41

Hoe gaat het nu?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 16:31

het gaat wel goed ,ze heb geen zwelling en loopt er goed op . maandag gaat het verband eraf en dan weten we wat meer . hopelijk mag ze snel het land weer op

Renske99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:07

Wow heftig verhaal! Veel sterkte en mooi dat het toch een beetje goed gaat!

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 16:43

zometeen gaat het verband eraf , ik ben stiekem een beetje zenuwachtig en hoop dat alles goed gaat ( ik ben niet zoon held op dit gebied %) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:10

Ik heb het topic stilletjes gevolgd, erg vervelend voor zowel jou, je paard en je verzorgster. Het is fijn om te horen dat het 'goed' is gekomen, maar ik snap dat je erg geschrokken bent. Wij hebben bij onze stal veel ruiterpaden met dit soort bruggen, of zelfs bruggen zonder reling. Meestal stap ik even af en ga er dan overheen(mits de brug breed genoeg is) maar het is altijd gevaarlijk en vervelend, zeker als er zoiets naars als bij jou gebeurt. Hoe gaat het nu met haar wond?

Birdie60

Ik ben benieuwd TS, hoe het nu eruit ziet.

jorika1986

Sterkte zometeen! Hopelijk geneest het netjes.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:20

Hopelijk geneest de wond mooi. Sterkte zometeen!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:30

Jeetje dat is flink schrikken!
Sterkte voor jullie en op een spoedig herstel!

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:50

Hopelijk geneest de wond goed!

ChristaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:51

evita13 schreef:
zometeen gaat het verband eraf , ik ben stiekem een beetje zenuwachtig en hoop dat alles goed gaat ( ik ben niet zoon held op dit gebied %) )

Komt goed.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 20:31

de wond zag er goed uit . ze was alleen niet zo braaf maar met wat hulp middelen is het toch gelukt. ze heeft nu prachtig roze verband met een roze vliegendeken <3 helaas mag zr nog niet het land op dus ddat word even afzien voor haar . ik zal morgen even een foto uploaden ik ben namelijk niet thuis nu .

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:49

Dat klinkt positief!

En dat roze zal haar prachtig staan <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:13

evita13 schreef:
de wond zag er goed uit . ze was alleen niet zo braaf maar met wat hulp middelen is het toch gelukt. ze heeft nu prachtig roze verband met een roze vliegendeken <3 helaas mag zr nog niet het land op dus ddat word even afzien voor haar . ik zal morgen even een foto uploaden ik ben namelijk niet thuis nu .

Staat ze alweer thuis?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 21:28

Daphara schreef:
evita13 schreef:

Staat ze alweer thuis?

nee helaas staat ze nog op stal bij de trenshoeve hopelijk mag ze eind volgende week weer naar huis .

PirateCherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:34

fijn te horen dat het goed heelt. Heeft de dierenarts iets kunnen zeggen over blijvende schade of zal ze goed herstellen?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 14:03

bij deze de fotos

we begonnen met het verwijderen van de oude verband

Afbeelding
dit vond ze uiteraard niet zo leuk en was dan ook niet echt aan het meewerken ....
vervolgends werd de wond schoongemaakt
Afbeelding
en hier nog een foto van het been zelf

Afbeelding

en toen mocht het nieuwe verband erop , ook dit was een hele uitdaging maar het is gelukt !
mooi roze is niet lelijk !
net was ik weer even bij haar , ik ging even met haar in de bak lopen maar ze vond het zo fijn dat ze binnen 2 minuten aan het rollen was waardoor haar wondje weer is open gegaan .
ook de dierenarts had mij vanochtond nog gebeld om te vragen hoe het met haar ging super lief !
Afbeelding

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:40

Ziet er nu mooi uit vind ik.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 15:45

ja dat is het zeker ! het had veel erger kunnen zijn !
gelukkig krijg ik een hoop hulp van bokker ChristaB ben haar en haar man super dankbaar .