Atrofie onbereden paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 13:36

Eight schreef:
Vreemd Art_Ificious, er is zelfs een speciale pagina in het paspoort voor (NRPS)

Ik heb ook geen paspoort laten zien voor deze ontworming hoor, de vorige keer ook al niet. :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:37

Azmay schreef:
geerke schreef:
welke kleur?

Ze waren heel klein en gelig, ik meende ook 2 iets rodere met gele eindes te hebben gezien maar dat kan ook iets anders zijn geweest. Ze waren wel echt heel klein allemaal, ik liet er een aan mijn vriend zien en die zag hem pas toen ik ze echt aanwees.

dat zijn bloedwormen...die zijn er in rood en wit,meen dat de volwassen rood zijn,andere wit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:40

Mjn paard is al 23 en er is nog nooit 1 wormenkuur in het paspoort genoteerd. Staat wel in de computer bij de da maar niks in paspoort.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:45

Heb het gevonden in het paspoort. Maar aangezien Harley uitgesloten is voor menselijke consumptie (mag niet geslacht worden ivm medicatie dat hij gehad heeft en er ook geen mutatiedocument bij zat bij aankoop) moet dat niet genoteerd worden.

Als die wel geslacht mag worden moet elke toegediende geneesmiddel worden genoteerd.

Afbeelding

Maat dat is geheel offtopic.
Azmay ik hoop voor jou dat Diva er snel weer bovenop is.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:08

cissy schreef:
Mjn paard is al 23 en er is nog nooit 1 wormenkuur in het paspoort genoteerd. Staat wel in de computer bij de da maar niks in paspoort.

Laatste keer dat ik offtopic ga, ik beloof het haha! Mijn 22 jarige merrie ook nog nooit tot afgelopen jaar, toen was het ineens verplicht :)

Ik hoop dat je merrie er snel bovenop komt nu haar tanden/tong weer helemaal in orde zijn! :(:)

keona

Re: Atrofie onbereden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:23

Hoop dat het aanslaat. Hier paarden waar nog geen melding in paspoort staat niet slachten voor menselijke consumptie.en staat ook niks in paspoort van worm kuren.maar ze zijn zo wie zo niet geschikt om te eten door medicatie die ze gehad hebben.dus paspoorten kloppen ook niet

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:47

Misschien is het nog een idee om op zand te controleren? Of sowieso even een zandkuurtje te geven. Samen met de ontworming zou dat de darmen weer even goed opschonen. Hopelijk komt ze snel wat aan. Die foto van een paar maanden terug is wel heel sneu...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 18:55

Jessix schreef:
Misschien is het nog een idee om op zand te controleren? Of sowieso even een zandkuurtje te geven. Samen met de ontworming zou dat de darmen weer even goed opschonen. Hopelijk komt ze snel wat aan. Die foto van een paar maanden terug is wel heel sneu...

Dat wilde ik binnekort inderdaad gaan doen dus dat kan ik wel wat vooruit schuiven.

Haar mest is overigens een hele tijd slap geweest en nu is dat weer twee weken goed dus dat vind ik op zich al wel een goed teken.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:08

Is je paard al opgeknapt van de tandartsbehandeling?Slechte bespiering op de bovenlijn kan met het gebit te maken hebben..Hier ook een jong paard gehad met gebitsproblemen..Hij at slecht en werd erg mager..Het heeft daarna nog een poos geduurd voordat hij weer wat bespiering kreeg op zijn bovenlijn..Ik heb toen eggersman aminoral gegeven,tegenwoordig heb je ook subli atleet..Dat heeft echt geholpen..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 15:29

pleiada schreef:
Is je paard al opgeknapt van de tandartsbehandeling?Slechte bespiering op de bovenlijn kan met het gebit te maken hebben..Hier ook een jong paard gehad met gebitsproblemen..Hij at slecht en werd erg mager..Het heeft daarna nog een poos geduurd voordat hij weer wat bespiering kreeg op zijn bovenlijn..Ik heb toen eggersman aminoral gegeven,tegenwoordig heb je ook subli atleet..Dat heeft echt geholpen..

Ze eet nu inmiddels helemaal zonder propjes. De tandarts had al aangegeven dat er wat ontsteking zat en ze dus nog wel een paar dagen last zou hebben.
Mijn vriend zegt dat ze aan aan het komen is maar ik zie het eerlijk gezegd nog niet :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:48

Het is ook wel heel snel om nu al veel dikker te zijn..Maar komt vast goed,als ze proppen maakte kan je er wel vanuit gaan dat de tanden de oorzaak waren in elk geval..