Shenavallie schreef:Misschien gooi ik nu wel de knuppel in het hoenderhok, maar soi. Zelf heb ik het idee dat er tegenwoordig steeds meer dieren behandeld worden om er nog wat aan te kunnen verdienen, dan dat er werkelijk naar het welzijn (of in dit geval niet-welzijn) van het dier gekeken wordt. Wat dat betreft zouden de ouderwetse VA-en wel weer terug mogen komen. Degenen die nog wel reëel waren en - ondanks dat het geen makkelijke taak was - de dieren lieten gaan om ze te verlossen van hun lijden. Alles wordt tegenwoordig maar (onnodig) gerekt, waarbij je ik weet niet hoeveel geld mag neertellen. En alles uiteindelijk ten koste van het dier.
Hoe denk je dat het komt dat die ouderwetse VA-en er steeds minder zijn? Dat kan ik je wel vertellen: omdat die de lol in het werk kwijtraken door al die paardeneigenaren. Die bijvoorbeeld veel te lang willen doordokteren met paarden die gewoon op zijn. Die bijvoorbeeld voor elke snottebel een uitgebreid onderzoek willen. Die bijvoorbeeld voor elke scheet willen dat de VA met spoed uitrukt 's avonds en in het weekend. En die de VA met de nek aankijken en vragen of die andere collega niet wil komen die tenminste wel doet wat die eigenaren willen.
Mijn ervaring is dat het de DA's vaak helemaal niet om geld gaat, maar dat ze simpelweg meegaan in wat wij, de paardeneigenaren, van ze zijn gaan vragen.
Zet Irene in een weide met een omheining => Ze hing met regelmaat in het hek. Of hooibak, of dakspant, of of of
)
Totaal respectloos richting TS. En het klinkt niet alsof jij ooit voor die keuze hebt gestaan. Dan is het altijd makkelijk oordelen hè?!