hoeveel supplementen krijgt jullie paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoeveel supplementen krijgt jou paard?

1
64 (41%)
2
54 (35%)
3
27 (17%)
4
8 (5%)
5
1 (0%)
6
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 154

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:10

Flicka12 schreef:
Lijnzaadolie en vitamine E met Selenium :D

Waarom voer je deze samen? Weet je dat er in lijnzaadolie ook veel vitamine e zit?

Nalagrendel

Re: hoeveel supplementen krijgt jullie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:45

Mijn vp krijgt wat extra voedingstoffen als ze een marathon mee moet lopen, maar voor de rest alleen krachtvoer. Vroeger heb ik verzorgpony's inderdaad ook lijnzaadolie gegeven, lekker klef spul. :+

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:55

Luzerne en ponybrok :) Plus noog hooi en likstenen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 05:25

Van phytonics multivit hele jaar door.
Van maart tot oktober Gluco balance.

2x per jaar een detox kuur

DogWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 06:37

Magnesium, vitaminen/mineralen complex, omega olie, msm en de shet krijgt er ook nog vachtkruiden bij.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 06:42

Mijne krijgt paar lepels kalmerende kruiden (kamille, magnesium, valeriaanwortel, lavendel etc) ivm verhuizing en klein scheutje lijnzaadolie door zijn bodempje mueslibrok. Én twee wortels per dag :Y) hij wordt nog niet getraind dus vandaar zo weinig krachtvoer. Wel 12 uur weidegang en in de nacht twee netten hooi :)

Urisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 06:44

Mijn 15 jarige kwpn merrie krijgt alleen haar twee kilo biks met wortels, soms brood erbij en af en toe olie over haar voer. Ik heb een tijdje glucosamine gevoerd omdat ze regelmatig warme benen had. Nu niet meer. En zo nu en dan gaat er een vitaminespuit in als ik denk dat ze dat nodig heeft.... Ze heeft altijd een liksteen tot naar beschikking. En als ik gereden heb en ze heeft veel gezweten krijgt ze halve schep slobber. Ik zou wel graag iets willen geven waardoor ze meer power krijgt, maar mijn paard reageert nergens op....

parelxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:04

Mijn merrie krijgt provarium breeding over dr voer, om te zorgen dat ze nog een beetje handelbaar is tijdens dr hengstigheid :+

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:40

Alleen gluco balance

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:16

Mijn 21 jarige krijgt Horseflex glucosamine en msm. Ben hier vorig jaar oktober mee begonnen en ze knapte echt op (artrose). Tegelijkertijd kreeg ze ander beslag. Toen begin mei de tweede enmer op was en haar veulen bijna geboren zou worden, ben ik even gestopt, om te kijken of het beter zou gaan als ze het extra gewicht van de baby kwijt zou zijn. Maar haar spronggewricht werd weer dikker en ze liep weer 'zwakker' achter. Niet kreupel, maar alsof ze weinig kracht heeft. En bij iedere stap die ze zet, kraakt ze :+
Dus drie weken geleden maar weer begonnen.
Toen de veearts kwam voor mijn andere merrie, heb ik hem ook even hierover verteld en naar haar laten kijken en hij adviseerde niet meer te stoppen met Horseflex.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:17

Met de glucosamine msm ben ik ook weer begonnen. Mn paard had op haar achterbeen aan haar hak (bot) plekjes en niet mooi egaal. Dit was op de röntgenfoto te zien. Toen glucosamine msm gaan voeren en tijdens na zo'n 2 a 3 maanden was dit zo goed als weg? Dierenarts snapte er niets van. Of dit geholpen heeft kan niemand natuurlijk verklaren maarja..

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:18

Ook van horseflex trouwens. Ze hebben nu altijd gratis verzenden dat is fijn dan kan ik per maand een pakketje bestellen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:31

Magnesium
Vitamine e
Lijnzaadolie
En bij veel zweten elektrolyten

Verder gewoon hooi, gras en vitamine mineralen brokjes (vitalbix)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:28

Hier krijgt er 1 elke dag standaard Liquihorse Relax en 1 Liquihorse Energy.
In de Relax zitten ook meerdere vitamine ed, samenstelling is op de site te lezen :j
De overige 3 krijgen niks.

Ze krijgen voor en na een zware marathon of interval/conditie training elektrolyten.

En als de gevoelige pony weer last heeft van luchtwegen heb ik hier Audevard Balsamic Air waar ik dan wat van over t voer doe.
Verder gewoon lekker gras, goed hooi en muesli.
(3 moeten hoog niveau presteren, 1 met pensioen en 1 in opleiding)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:45

Ik voer mijn trekpaard met verschillende kwalen hele jaar door golden paste bij (maak ik zelf van kurkuma, kokosolie en zwarte peper), en aant keer per jaar een kuurtje ontgiften.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:00

DaraBariton schreef:
Met de glucosamine msm ben ik ook weer begonnen. Mn paard had op haar achterbeen aan haar hak (bot) plekjes en niet mooi egaal. Dit was op de röntgenfoto te zien. Toen glucosamine msm gaan voeren en tijdens na zo'n 2 a 3 maanden was dit zo goed als weg? Dierenarts snapte er niets van. Of dit geholpen heeft kan niemand natuurlijk verklaren maarja..

Mijn veulen van 3 weken had een harde plek tussen haar voorhoef en koot. Volgens de da een ontsteking van het bot na een tik (met haar eigen hoef waarschijnlijk). Het zou waarschijnlijk niet meer wegtrekken, maar ze eet mee met haar moeder en nu, na een maand eten en dus beetje poeder binnen krijgen, is het zo goed als verdwenen :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:21

Mijn Tinkermerrie krijgt nu naast de Balancer (van jepaardgezondenfit) en 2 handjes grasmix, ook Vit E van Equipharma (wegens zwaar tekort, dit is dus tijdelijk) en Yea-Sacc (probiotica, wegens rommelige darmen).

Mijn Shetruintje krijgt dus exact hetzelfde qua voer maar als supplement Equiflexion van de Paardendrogist wegens vermoedelijke Arthrose.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:22

0 of misschien 1, als je de elektrolyten die hij op warme dagen krijgt mee telt.