DA verkeerd paard geent

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: DA verkeerd paard geent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:41

Eileen je hebt pagina 2 stuk gemaakt! _O-
Anyhow; of jij er in geloofd of niet doet er niet toe. TS doet dat wel en dan had hij gewoon niet geënt mogen worden. Mijn DA komt niet aan mijn paarden zolang ik er niet ben. Ze bellen een half uur a 20min. op voorhand zodat ik er kan zijn. :) Ze weten dat ik een dik kwartier weg woon dus dat ik sowieso met een beetje pech in het verkeer (moet en ringweg met veel verkeerslichten doen en als je pech hebt doe je snel 5 min langer dan gepland.) 20 min nodig heb om er te geraken. (en je zal zien;j net als je er op tijd moet zijn heb je die pech.)

Ik vind dat eigenlijk niet meer dan normaal dat een DA dat doet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:54

Maar waar mijn logica niet kan volgen,je paard is toch jaarlijks gevaccineerd TS?
Dus de anti stoffen van het vaccin zitten ook nu in het lijf van je paard.
Waarom zou het dan nu wel kunnen (dus die druppels terwijl er ook nu anti-stoffen in je paard zitten)maar niet kunnen met een nieuw vaccin?(die naar mijn idee dezelfde anti stoffen bevatten die nu al in het lijf van je paard zitten)

Hier doet de DA ook geregeld dingen alleen hoor.
Een DA hoor je ook gewoon te kunnen vertrouwen toch?
Hij komt hier vaak 's avonds,als ik er dan niet ben,laat ik hem weten wat moet gebeuren en trekt hij zijn plan,ideaal toch?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:59

Mjah niet goed gecommuniceerd in mijn ogen door de TS.
De pony niet in het systeem. Als je belt kun je dat toch gelijk laten doen? Scheelt je dus deze verwarring.
Daarnaast was zo te lezen je stalhouder ook niet op de hoogte dat dierenarts voor je pony kwam? Dat wel zo handig om te melden omdat die al op stal is en de dierenarts ontvangt als je er zelf nog niet bent.

Tja een leer voor de volgende keer, maar echt rampzalig is het natuurlijk ook weer niet.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:02

anjali schreef:
Ik kocht ooit een nieuwe pony waarvan de entingen niet waren bijgehouden en liet hem dus enten. Enkele weken later komt dezelfde veearts op die pensionstal om de jaarlijkse enting te doen en pakt de mijne ook weer mee! Ik moest gewoon betalen,maar dat vond ik niet het ergste maar wel dat die entingen geen snoepgoed zijn en teveel enten dus schadelijk is. Ik was heel kwaad en heb later een andere veearts genomen die eerst de boekjes controleert voor hij er een spuit induwd.

Als entingen niet zijn bijgehouden dan krijg je weer gewoon de basisenting; en die bestaat uit 2 spuiten met een tussenperiode van 4 weken, dus dat klopt dan wel dat da je pony weer 1 gezet heeft. Desbetreffende da had dus niks verkeerd gedaan.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 28-05-16 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:04

tengeltje11 schreef:
Maar waar mijn logica niet kan volgen,je paard is toch jaarlijks gevaccineerd TS?
Dus de anti stoffen van het vaccin zitten ook nu in het lijf van je paard.
Waarom zou het dan nu wel kunnen (dus die druppels terwijl er ook nu anti-stoffen in je paard zitten)maar niet kunnen met een nieuw vaccin?(die naar mijn idee dezelfde anti stoffen bevatten die nu al in het lijf van je paard zitten)

Hier doet de DA ook geregeld dingen alleen hoor.
Een DA hoor je ook gewoon te kunnen vertrouwen toch?
Hij komt hier vaak 's avonds,als ik er dan niet ben,laat ik hem weten wat moet gebeuren en trekt hij zijn plan,ideaal toch?

Is een vaccinatie geen 'dood' (verzwakt) virus waarop ze dan zelf antistoffen aanmaken?
Ik weet dat vaccineren ook niet mag bij sommige andere medicaties. Paard hier werd behandeld voor ijzer tekort en die mocht ook niet gevaccineerd worden zolang hij behandeld werd dus er zijn wel interferenties blijkbaar. Dat was ook maar 10ml die hij om de vier dagen in zijn mond gespoten kreeg die behandeling..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:11

Zou TS nog reageren?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:15

NatasjavE schreef:
Ok,..het verkeerde paard enten is niet hoe het hoort.

Maar verder is er geen man over boord.
Een maand eerder enten is namelijk niet erg. Het beste is om 1 x per 6 maanden te enten dus een maand eerder maakt niks uit.
En de combi met die druppels maakt ook niks uit.

Dat het beste is om iedere 6 maanden te enten klopt niet als je wedstrijden rijdt op een bepaald niveau wordt dit wel gevraagd maar het is niet het beste. Dierenartsen zeggen zelfs dat dit grote onzin is.
Je zou dan sowieso niet de combi enting van tetanus en griep moet hebben want tetanus is zelfs 2 tot 3 jaar geldig. Griep valt nog over te discussiëren die wordt na een maand of 9 minder werkzaam dus dat snap ik wel op wedstrijden waar veel paarden bij elkaar komen.
Nadeel is dat de combi enting veel vaker gebruikt wordt en de 2 aparte bij de meeste dierenartsen niet op voorraad.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:21

Heb het ook ooit eens gehad, gewoon het nodige boekje geven en laten afteken. En als jou paard moet geef jje dan het andere boekje.

Het blijven mensen en waar was je zelf of iemand die jou vertegenwoordigde en wist welk paard wie was?.

Het is echt geen ramp, alleen wat rommelig Zelf maak je toch ook wel eens een foutje. ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:12

YamaSaki schreef:
anjali schreef:
Ik kocht ooit een nieuwe pony waarvan de entingen niet waren bijgehouden en liet hem dus enten. Enkele weken later komt dezelfde veearts op die pensionstal om de jaarlijkse enting te doen en pakt de mijne ook weer mee! Ik moest gewoon betalen,maar dat vond ik niet het ergste maar wel dat die entingen geen snoepgoed zijn en teveel enten dus schadelijk is. Ik was heel kwaad en heb later een andere veearts genomen die eerst de boekjes controleert voor hij er een spuit induwd.

Maar in dat geval, had je toch ook nog de basis enting en de vervolgenting?
Dat heb ik nu ook net gehad, dus niet zo gek om dat een paar weken later weer te doen.
Tenzij de enting nooit goed is rechtgezet, maar dan heb je een iets groter probleem als er eens controle is :')

Dat klopt, mijn pony had dus 3 entingen gehad kort na elkaar. :(

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:53

xxCYNNxx schreef:
anjali schreef:

Als entingen niet zijn bijgehouden dan krijg je weer gewoon de basisenting; en die bestaat uit 2 spuiten met een tussenperiode van 4 weken, dus dat klopt dan wel dat da je pony weer 1 gezet heeft. Desbetreffende da had dus niks verkeerd gedaan.

Nee hij heeft dus 3 entingen gehad. De eerste 2 had ik besteld maar de laatste is zonder mijn medeweten gedaan toen hij de hele manege kwam enten.Nam de mijne dus nog een keer mee!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:04

Dit is dus de reden waarom bij ons op het bord word gezet als de da/hoefsmid/tandarts komt, kan iedereen er zelf bij zetten welk van hun paard iets nodig heeft, niks nodig dan ook niet opschrijven! Maar goed hier heb je natuurlijk niks aan. Volgende keer niet lopen rommelen van die wel die niet en die moest dit en die moest dit, dan raken ze in de war en gebeurt dit

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:52

YamaSaki schreef:
anjali schreef:

Maar in dat geval, had je toch ook nog de basis enting en de vervolgenting?
Dat heb ik nu ook net gehad, dus niet zo gek om dat een paar weken later weer te doen.
Tenzij de enting nooit goed is rechtgezet, maar dan heb je een iets groter probleem als er eens controle is :')

Dat klopt, mijn pony had dus 3 entingen gehad kort na elkaar. :(

Aah nu snap ik em, ik dacht dat t om de 2e enting ging.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 14:07

Beste allen,

ik heb niet iedere reactie gelezen mede omdat bij sommige berichten me echt de moed in de schoenen zakte.

Even een korte samenvatting:
Nigel heeft heel de dag staan zweten, en met zijn staart staan zwiepen. ook had hij wat verhoging.

donderdag ben ik 2 x op stal geweest omdat ik het niet vertrouwde, maar oogde hij weer normaal.

Vrijdag leek er niets aan de hand.

Zaterdag kwam de hoefsmid en had hij veel last van zijn lijf, als ze zijn voorbeen optilde dan tilde hij ook een achterbeen op... en de achterhoeven zijn echt een drama geweest. Kon niet op 3 benen staan...

Heeft het aan de enting gelegen... ik weet het niet, maar nu kan ik het ook niet uitsluiten.

Voor diegene die echt mijn eerste bericht gelezen hebben, dankje voor je feedback: vrijdag mag ik met Nigel bij de praktijk komen en gaan we kijken hoe en wat, hoe verder met hem.
De enting kon wel degelijk kwaad. In die zin dat het in ieder geval niet mee heeft gewerkt aan zijn herstel.
Voor diegene die lukraak reageerde, ook bedankt.

Als ik voor vrijdag nog geen rekening heb ontvangen dan neem ik daarna contact op met haar om dit te bespreken. Ik wil eerst bij de natuurgeneeskundige uitgesloten hebben dat de enting niet iets heeft verergerd of heeft bemoeilijkt wat betreft zijn herstel.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:19

Ai, vervelend zeg dat hij er zoveel last van heeft gehad! Hoe gaat het nu met hem dan? Fijn dat je even langs kan komen voor extra onderzoek, en dan inderdaad maar gewoon overleggen hoe nu verder.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 08:15

Vrijdag ga ik met Nigel naar de diergeneeskundige praktijk, ik zie nu dat het hierboven wat verwarrend is geschreven.

Nu lijkt hij weer zichzelf. vrijdag weet ik meer.