Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Little_Gift schreef:Schandalig!
Eerst laat je dat dier goddamme weken zo rondlopen, ja je laat een da komen maar niet nadat je eerst weken tijd verspild hebt met aanklooien, vervolgens is het zo erg dat het al definitief maanblindheid geworden is, dan nog vraag je om erop te gaan (hoe dat überhaupt nog maar in je harsens op komt joh) en nadat iedereen zegt dat zéker niet te doen, doe je niks anders van ingrijpende pogingen om het dier te helpen tegen de pijn en ga je er doodleuk wel opzitten en dan nog vragen zijn hoofd laag te doen?! Dus niet eens rustig ontspannen het dier laten wennen aan zijn "veranderende zicht" en zijn pijn en lijden, neen, dan moet ie ook nog 'ns laag met het hoofd... ik vind dit écht te erg voor woorden!!
Paarden hebben betekent geen vanzelfsprekend recht tot rijden maar een bonus als al de rest picobello is!!! Gatver
thoranLOVE schreef:Mag ik vragen hoe duur zo'n onderzoek/behandeling ongeveer is? Ik snap dat je dat nooit precies kan zeggen, maar wat is het ongeveer
bontejames schreef:Hier een tip waar je misschien wat aan hebt: Water koken en kamillethee erin doen. Met een watje de kamillethee op het oog deppen. Werkt goed en kamille is verzachtend. Dat werkt beter dan groene thee. Verder heel veel sterkte. Wat balen dat deze diagnose is gesteld.
maar nu even afwachtten wat de UU zegt thoranLOVE schreef:bontejames schreef:Hier een tip waar je misschien wat aan hebt: Water koken en kamillethee erin doen. Met een watje de kamillethee op het oog deppen. Werkt goed en kamille is verzachtend. Dat werkt beter dan groene thee. Verder heel veel sterkte. Wat balen dat deze diagnose is gesteld.
Dankjewel! Heb thee al geprobeerd maar had geen enkel effect. Heb wel van een vriendin nu essentiele olieen gekregen die hem helpen met herstellen etc.maar nu even afwachtten wat de UU zegt
Babootje schreef:Ligt er een beetje aan in welke regio je zit. Maar je kunt prima naar Utrecht gaan. Dan wordt het paard mogelijk opgenomen en kunnen zij het druppelregime in het begin doen. Zo vaak als zij kunnen druppelen kun jij dat niet. Het is nu zaak om eerst de acute ontsteking te behandelen. Daarna kan je besluiten wat je verder nog gaat doen.
Dat soort middeltjes als kamillethee en groene thee e.d. heeft bij deze oogziekte helemaal geen zin. Maar dat weet je inmiddels al he TS?
thoranLOVE schreef:Maar is dit een spoedgeval voor de UU of kan ik beter gewoon bellen en vragen wat hun denken? (wanneer ik het beste kan komen)
thoranLOVE schreef:bontejames schreef:Hier een tip waar je misschien wat aan hebt: Water koken en kamillethee erin doen. Met een watje de kamillethee op het oog deppen. Werkt goed en kamille is verzachtend. Dat werkt beter dan groene thee. Verder heel veel sterkte. Wat balen dat deze diagnose is gesteld.
Dankjewel! Heb thee al geprobeerd maar had geen enkel effect. Heb wel van een vriendin nu essentiele olieen gekregen die hem helpen met herstellen etc.maar nu even afwachtten wat de UU zegt
Agossie schreef:Ik denk dat je nu echt niet meer moet wachten, direct de UU bellen en laten opnemen. Ik ben heel bang dat je al te laat bent en dat het oog al te veel beschadigd is. Ik denk dat je per direct terecht kunt. Ik kan je het nummer wel even pb'en.
thoranLOVE schreef:Agossie schreef:Ik denk dat je nu echt niet meer moet wachten, direct de UU bellen en laten opnemen. Ik ben heel bang dat je al te laat bent en dat het oog al te veel beschadigd is. Ik denk dat je per direct terecht kunt. Ik kan je het nummer wel even pb'en.
nummer staat toch ook op de site? http://www.diergeneeskunde.nl/bezoek/universiteitskliniek-voor-paarden/
Azmay schreef:thoranLOVE schreef:heb trouwens nu ook novacam voor de pijn... DA zei trouwens dat ik het nog een week zou moeten aanzien, maar dat gaat niet gebeuren.
Bijzonder, en wat zou hij na die week dan hebben gedaan?