Waarom beweegt de buik van mijn pony zo? [filmpje]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waarom beweegt de buik van mijn pony zo? [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:47

Leuk! Ik hoop dat het veulen snel komt!

Idd, even inlezen, wat spulletjes klaarzetten. Telefoonnr van de dierenarts (liefst meerdere) in je mobiel hebben staan, mocht je het niet kunnen redden.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 06:29

Ik weet aardig goed hoe het behoort te gaan allemaal! Ik heb al heel veel bevallingen van schapen maar ook van koeien meegemaakt. En ben 1 x bij een merrie geweest die een veulentje kreeg. Koeien en schapen zijn wel andere dieren natuurlijk maar stuitligging of andere complicAties gaan vaak op dezelfde manier.

Nummer van de da heb ik bij de hand :)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:13

Misschien kun je de volgende keer zelf eens voelen...
als de buik zo beweegt leg je hand er op en wat voel je...
ook zou je de DA een mailtje kunnen sturen met dit alles advies is gratis;)

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:22

Spannend, gefeliciteerd!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:17

wat belachelijke reacties hier, dus omdat er veel shetlanders zijn? mag zij geen veulentje bij haar merrie?en scannen 20 euro?de voorrijkosten van de veearts zijn al hoger dan 20 euro. Ts geniet van het veulentje als het er is. en doe wat jezelf het beste vind.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:27

Spannend. En net zoals hierboven gezegt word. 20 euro kost een visite. :)

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:45

Ik hoop dat het veulentje snel komt!
Spanend..... :D :=

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 20:49

Thanks voor de support :)
Ik denk zelf dat het nog wel eventjes kan duren. De uier krimpt ook nog weer een stukje telkens, gisteren was hij dikker dan vandaag.

Maargoed we zien het vanzelf, ik heb een camera in de stal geplaatst dus ik kan het vanuit huis volgen :j

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:47

Ben erg benieuwd. Was gretig dit topic aan het lezen. Jammer dat er zo veel mensen zijn die het nodig vinden mensen zo persoonlijk aan te vallen. Ik hoop straks gewoon foto's voorbij te zien komen van een gezond veulen.

MaevyBlesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:18

mijn shet is ook drachtig en haar buik bewoog de afgelopen week ook zo, mijn shetje is over 2 weekjes uitgerekend <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:31

Ik zeg niet dat je paardje niet drachtig is, maar de bewegingen op de video vind ik geen typische veulenschopjes. :)
Onze paarden bewegen ook zo met hun buik als ze eten. :j

Wel spannend! :))

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:35

Arianne95 schreef:
Ik vermoed wel dat ze drachtig is, pas vanaf de laatste 2 weken zie ik haar echt dikker worden. Ik denk ook niet dat ze 1 april al moet veulenen. Ik denk dat ze later nog eens gedekt is, wat ik gewoon niet gezien heb.

en ik heb haar niet laten scannen omdat ik dat niet heel belangrijk vind, kost alleen maar geld! krijg ik een veulentje; ben ik helemaal gelukkig. Krijg ik geen veulentje, is dat jammer maar dan is dat niet anders :)

Ik zei ook over onze hengst die doet niks! 1 keer zien dekken, en nu blijken er waarschijnlijk 3 drachtig!? Nog even afwachten 3 weken en dan weet ik het wel zeker!
Ik kan niet zeggen of ze wel of niet drachtig is

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 21:08

Nu ik de filmpjes terug zie kan ik idd nog niet zeggen dat dit nou veulenschopjes zijn. Ik weet wel dat ze 1 mei 2015 gedekt is. Ik dacht dat dit de laatste keer was, dus dan zou ze 1 april al uitgerekend zijn geweest. Maar het is dus mogelijk dat ze 1 cyclus later gedekt is, dus rond 22 mei. Dat zou betekenen dat ze rond 22 april is uitgerekend. (Iets eerder omdat shetjes vaak ietsie korter dragen).

Als ik kijk naar de tekenen denk ik niet dat het nog 2 weken duurt, maar je weet het nooit natuurlijk. Ik heb de camera (babyfoon :') ) aanstaan 's nachts dus ik heb er goed zicht op.

Uier was vandaag weer de hele dag vol. Dus ik hoop dat hij nu niet weer slinkt. De harsjes blijven hetzelfde. De banden worden steeds ietsie slapper, maar kan nog veel slapper worden. Sterre groeit ook nog elke dag iets in de breedte :)

Edit:
Uier vandaag!
Afbeelding

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:12

Ik zou een da laten komen om te scannen. Zo weet je het zeker en weet je ook of alles goed gaat met evt veulen + moeder.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:13

Als je denk dat het geen 2 weken meer duurt zou je het ook moeten kunnen voelen toch?

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 21:16

kvulden schreef:
Als je denk dat het geen 2 weken meer duurt zou je het ook moeten kunnen voelen toch?

Je bedoelt de bewegingen van het veulen? Sterre vindt het niet zo fijn als ik aan haar buik zit, haar gedrag is aardig veranderd nu ze drachtig is.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:17

Ja dat bedoelde ik inderdaad ;-)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:08

Ts, ik krijg het idee dat je de goed bedoelde adviezen negeert. Jammer...
Als ik het fout heb: excuus.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:11

hmmmm vind het uier er nog nier echt overtuigend uitzien dat ze snel gaat bevallen hoor...

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 22:26

Yenni schreef:
Ts, ik krijg het idee dat je de goed bedoelde adviezen negeert. Jammer...
Als ik het fout heb: excuus.

Hoi Yenni, ik denk niet dat je alle reacties gelezen hebt. Hier is nl. al aardig wat discussie over geweest. maar bedankt voor je advies. :)

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 22:27

Marisje76 schreef:
hmmmm vind het uier er nog nier echt overtuigend uitzien dat ze snel gaat bevallen hoor...

Het is wel een maiden he. Voor 14 dagen terug had ze alleen 2 inimini speentjes. Zou het volgens jou nog veel langer duren dan 2 weken dan?

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:58

Vind de uiers ook niet echt van een hoogdrachtige merrie ook al is ze maiden als ik eerlijk mag zijn...zou me niets verbazen als ze niet drachtig is eigelijk.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 23:10

Waarom zou ze dan zo dik worden? (En niet eet-dik)
En waarom worden de banden slapper?
En waarom wordt de uier dan voller?
Waarom verandert haar gedrag zo?
Waarom is haar vulva anders dan normaal?

Ik zie niet in waarom ze niet drachtig zou zijn eigenlijk. En ik zou het ook heel jammer vinden natuurlijk. Maar je bedoelt dan dat ze schijndrachtig is?

soully

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 00:06

Een paar jaar terug had ik mijn (toenmalige) shet laten dekken, zij kreeg een dikke hangbuik, een wat vollere uier dan normaal, haar gedrag veranderde totaal, toen hebben we haar laten scannen en madam was leeg.

Nu zegt dit zeker niet dat jou shet niet drachtig is want dat zou echt wel kunnen maar ik wil er wel mee zeggen dat ze ondanks die veranderingen niet persé drachtig hoeft te zijn.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 01:12

Jemig wat een reacties van mensen.. Iedereen weet het altijd beter TS!

Ik vind dat je heel volwassen overkomt en netjes reageert op alle reacties. Ik ben dan wel wat jaartjes ouder maar ik denk niet dat ik zo rustig zou kunnen blijven als dit tegen mij gezegd zou worden. Stelletje mafkezen := (en dat heb ik het niet over alle goedbedoelde reacties en adviezen natuurlijk :) ) Kunnen jullie niet gewoon blij voor haar zijn en meedenken in plaats van te kleineren en af te snauwen? Iedereen heeft zijn eigen mening maar deze hoeft niet opgedrongen te worden.

Succes met alles TS, ik ben benieuwd!