Wat nog te doen aan mok?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:32

Kaus schreef:
Nee geen trailer helaas. Of ik het mag opslaan in de trailer van stal zou een idee kunnen zijn, dat ga ik vragen!

Welke welkoop zalf zouden jullie adviseren? Lastig al die verschillende adviezen...

Edit: suiker krijgt ze in principe niet. Behalve dat wat in het kuil zit (geen idee hoeveel daarin zit) en dat ben ik aan het veranderen naar hooi.

Mijn ervaring is dat sudocreme of andere zinkzalf goed werken, te koop bij drogisterijen

Kaus

Re: Wat nog te doen aan mok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 18:12

Reinigen, wat bedoel je daar precies mee?
Hoe doe ik dat en wat heb ik daar voor nodig?

Op 'advies' van de welkoop toch voor de laurierzalf gegaan. Ze krijgt vanaf vandaag genoeg 'troep' in haar lichaam dus troep er buiten nog op smeren vind ik te veel. Deze zalf verlicht de pijn hopelijk.

Die wondzalf die hiervoor werd aangeraden heb ik ook in handen gehad. Echter was dit maar een hele kleine tube van 10€ en met 4 benen mok + rasp ben ik 4 tubes verder per keer...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:36

Wat wil je gaan doen met Laurierzalf????
Je hebt imaverol gekregen van de VA, dat wil dus zeggen dat er sprake is van een schimmel infectie, die zag ik nou niet komen. Succes. Houd je gewoon aan wat de DA allemaal gezegd heeft. Verbetering van voer en beweging zou fijn zijn.. Maar laurierzalf??? Die moet je even uitleggen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:41

ik kan je niet informeren wat helpt maar zou regelmatig naar het strand gaan en in de vloedlijn laten lopen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 18:43

Laurierzalf is aangeraden door DA... De imaverol mag niet elke dag dus op de dagen dat ik dat niet gebruik gebruik ik de laurierzalf. Over het algemeen heeft laurierzalf een ontstekingsremmende werking en aangezien haar plekken onstoken zijn geeft dit verlichting.

Hooi ben ik nog steeds druk mee bezig. Heb nu zes adressen benaderd maar nog van geen van alleen een reactie helaas.

Strand is geen optie. Dit is zeker een uur rijden en ik heb geen trailer (alleen één van stal voor nood).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:45

Als de dierenarts heeft vastgesteld dat het een schimmel is. Gezien imaverol zou je dat wel zeggen. Kun je niks anders doen dan blijven behandelen daarmee op de voorgeschreven termijnen, alles verder goed ontsmetten en geduld hebben.

Maar oude tinker had mok aan vier benen toen hij bij mij kwam. Eenmaal suikers uit zijn dieet geschrapt vanwege iets anders en mok is weggegaan en weggebleven. Ook nattigheid en zo zorgen niet voor mok.wel krijgt hij ieder voorjaar een preventieve mijtbehandeling in zijn sokken met pipetjes. En geen vlas in zijn box of ander stoffige bodembedekking dat in de sokken kan kruipen. Los van zijn vlaseterij nog.

Maar hij is nu dus al 15 jaar mokvrij met heel dik behang.

ElineRocco22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:47

heb je al geprobeerd om na het insmeren met betadine/uierzalf etc het te verbinden?

dus eerst schoonmaken (als dat lukt) en dan insmeren en dan verbinden met watten en verband.
Een nacht laten zitten en dan kijken of het helpt.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:48

Wat krijgt ze voor brok/bix/supplement etc? Daarin kan ook heel veel suiker zitten.

En misschien aan de hooi leverancier vragen of hij kan leveren op stal en vragen aan de stalhouder of het ergens opgeslagen kan worden. Scheelt weer gesleept op de fiets

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 18:59

Ze krijgt in principe muesli van pavo voor paarden die snel dik worden en af en toe een halve koek summerfit. Maar ik ga haar nu geen voer meer geven.
Verder krijgt ze kuil wat volgens de stalhouder speciaal voor paarden is maar alsnog heb ik liever hooi.

Ik heb degene met een eigen trailer op stal gevraagd maar helaas gebruikt zij haar trailer wekelijks.
Iemand anders waarbij het sowieso in de trailer mag staat helaas 10 minuten fietsen verderop. Dan moet ik dus alsnog elke keer met 10 kg hooi fietsen... Zou ik moeten kijken hoe ik dat kan doen.
Ik ben er 99% zeker van dat de stalhouder niet akkoord gaat met hooi binnen opslaan.

Verbinden vind ik te spannend in dit geval. Haar benen kunnen in een nacht van dik naar slank gaan en ik wil niet dat het verband te los of te strak gaat staan. Wat zou het voordeel nog zijn van verbinden?

Stal heb ik zondag helemaal leeggehaald en ontsmet met kokend water.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:13

Probeer anders de mokthee eens.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:29

Evt kan je hooi ook onzer een zeil opslaan.
Maar een baaltje op de fiets gaat ook prima, gewoon op de bagage drager.
Anders kan je ook kijken op marktplaats voor een fiets aanhanger. Gebruiken wij voor de hond, ideaal!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 20:49

Ik kan nu baaltjes krijgen van rond de 22kg voor 4€ per stuk. Zelf ophalen. Hoe vinden jullie dat klinken?

Ik ga even bezig met foto's uploaden.

Rechtsachter:
Afbeelding

Rechtsvoor:
Afbeelding

Linksvoor:
Afbeelding

En dan nu de ergste... Linksachter:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaus op 22-02-16 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:52

Nette prijs. ter vergelijk: kennis had ze van 18 kg ongeveer voor 3,50

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:54

Mijn paard reageerde ook enorm op pavo. Weet niet of hij dit altijd krijgt maar anders eventueel overstappen op een vitamine korrel van bv marstall

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:57

22 kg, dat zijn flinke baaltjes! Al overdrijven boeren nog wel eens over het gewicht.
Die prijs valt mee. Ik betaalde 3 euro voor 10 tot 15 kilo.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 21:05

Als ze een paar kg minder zouden wegen zou het dus alsnog een nette prijs zijn.
Ik ga even overleggen met wat mensen om dat voor elkaar te krijgen :j

Foto's zijn geupload!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:09

Die van links achter komt mij bekend voor. Onze merrie van 26 heeft daar ook een hele tijd (>2 maanden) last van gehad. Van alles gedaan en gesmeerd. Toen een pot mokzalf van sensipharm besteld en goed dik gesmeerd elke dag. Nu is het eindelijk zo goed als weg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:23

Er is een centraal topic over dit onderwerp: [MD] [CENTRAAL] mok
Daarom komt op dit topic een slotje.