Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bigone schreef:Paard heeft dus bij de vorige eigenaar eigenlijk een grote achterstand opgelopen met daar over heen een flinke infectie. Dat alleen al werpt haar minimaal een jaar terug in ontwikkeling in vergelijking met een andere vier en half jarige. En bekijk je dat zo dan doe je dus het laatste half jaar wel te veel, los van het feit of ze nu wel of niet een lichamelijk probleem heeft. Ik zou haar , mocht dat bij aankoop niet gebeurt zijn, helemaal door de mallemolen halen indien er niets uit het bloedonderzoek komt.
En gezien je bovenstaande uitleg zou ik er niets meer mee doen tot je zekerheid hebt, ik persoonlijk denk dat je paard wel wil maar niet kan door de pijn.

Sizzle schreef:Dat is wel zorgwekkend, zeker als dat ook aan de longe is. Dan is het geen klemmen aan het been.
Het paard uit mijn onderschrift deed ook nukkig bij de galop en wilde daarna ook niet meer voorwaarts in draf. Beet aan de longe in de lucht (van pijn).
Sizzle schreef:'Klemmen' aan de longe doen bij mij alle bellen afgaan. Ook als het (nog) niet heel sterk is. Daar zou ik ook verder zoeken.
Aangaloperen moet leuk zijn voor een fris jong paard.
Is het alleen onder het zadel dan heb je gewoon een beenplakker.
Waarom trouwens een osteopaat bij verkeerde buigproef en geen foto's (hko, spat etc)?
Is ze nu wel goed op de buigproeven?

knollentuin schreef:Hoe meer ik van je reacties lees hoe meer ik echt denk aan een blokkade in wervels lumbaal of bekken, dit paard geeft echt aan dat er iets mis is.
JudArthos schreef:Jennyxx schreef:Is het si-gewricht wel echt in orde gekomen? Dat kan ze ook tegenhouden om door te galopperen. Misschien daar een echo van laten maken?
Zover wij weten wel, maar er is inderdaad geen echo gemaakt. Misschien wel een idee
karuna schreef:Nee daarvoor moet je echt bij de dierenarts zijn. Staat ze verder op de wei met vriendjes ook? Ze ziet er niet uit als een gezond jong paard.
Is er verder onderzoek gedaan behalve de aankooptest door een dierenarts bloedonderzoek, fotos enz?
karuna schreef:Los van de achterhand bespiering is ze helemaal iel en dunnig. Stand van voorbenen lijkt te ver onder te staan. Overgang van hals/nek naar schouder/schoft rug lijkt niet ok en is erg puntig scherp. Buik oogt niet goed gevuld, flanken zijn wat ingevallen en dunnig. Achter staat ze niet zoals je zou verwachten. Alsof ze haar billen geknelen houdt. Schouderbot is te duidelijk zichtbaar.daarin lijkt ze eerder een twee dan 5 jarige. En ze lijkt op de foto overbouwd.
Al met al geen prettig beeld of je foto vertekend heel erg. Ze komt op mij daarom inclusief oogopslag en hele houding en uitstraling niet fit/happy of gezond over. Eerder een dier wat je nog minstens een half jaar de wei in gooit met onbeperkt ruwvoer om te laten uitontwikkelen. Mits ze tenminste helemaal gezond is.
bigone schreef:Dus met de keuring konden er geen buigproeven gedaan worden, hoe was ze verder met de keuring is ze flink gelongeerd en was er toen niets te zien?? Want dan is het ongemak/pijn toch naar alle waarschijnlijkheid ontstaan tijdens het zadelmak maken en verder rijden. Daar word niet op gekeurd en er zal toch iets in de bovenlijn zitten wat haar hindert. Indien toen de bloedwaarden in orde waren zou ik toch foto's van de bovenlijn laten maken. Het klinkt echt als een welwillend paard maar ze kan gewoon niet en je hebt gelijk, er door heen meppen is het allerdomste wat je kunt doen. Verstandig dat je daar niet in mee gaat, paard praat door haar manier van bewegen, nu is het aan jou om te beslissen wat de verdere stappen zijn. Maar ik zou niet met pijnstillers ed aan het werk gaan, dit patroon zit er al zo lang in dat het wel even duurt voor dat het paard doorheeft dat het rijden geen pijn meer doet dus moet je haar al behoorlijk op de pijnstilling zetten. Goede kliniek zoeken en helemaal laten onderzoeken indien je het geld er voor over hebt.
).