Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mirjam_x schreef:Ik zit met het precies hetzelfde probleem met precies zo'n wond! Er zijn hier al goede tips gegeven. Zelf spuit ik het elke dag2x 10 min af en dan kan het korstje ook gaan weken. Dan kan je het korstje er pijnloos afhalen. En dan honingzalfspray erop. Erg veel sterkte en beterschap voor je paard!!
KootMiraDrum schreef:Hou je maar gewoon bij de honingzalf, maar dan idd zoals Sjolvir aangeeft de volgende keer de goedkopere Mesitran. Moet ze met hoe de wond er nu uit ziet (geneest best mooi zo) nog steeds boxrust?
Lienboon schreef:Ik vind de wond er goed uitzien hoor. Dat gelige laagje inderdaad niet weghalen, dat is nodig voor de heling.
Ik spoelde elke dag met warm water de wond schoon en waste met betadine. Daarna honingzalf erop. Ik verbond de wond ivm vliegen (zomer) maar liet haar wel in de wei lopen, omdat ik het belangrijker vond dat ze zich goed bleef voelen in dr koppie dan evt een een stukje wild vlees. Heeft goed uitgepakt. Kan me voorstellen dat je paard ook vervelend wordt door opgekropte energie. Is een aparte padock geen optie?
Niet opgeven, het gaat echt dichtgroeien!