Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wildgirl schreef:Brainless schreef:Ik probeer een beetje netjes te zijn, maar je paard is echt veel te dik.
Zou haar toch wat gaan beperken qua voedingsrijk gras/voer.
Het is een ouderwets type haflinger in wintervacht; er mag zeker een kilo of 50 af maar ik heb ze wel veeeeeel dikker gezien.
Ik heb je filmpjes een aantal keer bekeken en ik ga je even een PB sturen.
Beebee schreef:Dank je voor de foto van haar voeten. Ze staat echt veel te lang. Ze kan gewoon niet normaal "abfussen".
Om te beginnen zou ik haar goed op haar voeten zetten: http://www.hoefverzorgers.nl
Daar vindt je wel iemand in je buurt.
En dan haar her beoordelen!!
Mieva schreef:dat is in elk geval iets positief, hopelijk is het dan een kwestie van tijd dat het weer beter word.Christiene schreef:wat jolien zegt is een goede test voor actactisch..
ik heb meerdere paarden gezien met actactsie waarvan ook een met de voorhand , die was in het land in paniek over de kop gevallen stond toevallig iemand bij in de buurt die het zag gebeuren. die liep voor ook zo raar.
ik ken ook lichte gevallen die je met die staart test zo achter kreeg wankelen. en dat is wel weer aardig goed gekomen dus het kan wel elke situatie paard is weer anders hiermee.
Ze heeft die testjes gehad en deed dat gewoon goed.
Blijft echt een raadsel..
Babootje schreef:Ook al is het een ouderwets type. Ze is naar mijn mening echt veel en veel te zwaar.
Zou me niet verbazen als de ellende daar vandaan komt.
Beebee schreef:Dank je voor de foto van haar voeten. Ze staat echt veel te lang. Ze kan gewoon niet normaal "abfussen".
Om te beginnen zou ik haar goed op haar voeten zetten: http://www.hoefverzorgers.nl
Daar vindt je wel iemand in je buurt.
En dan haar her beoordelen!!

Mieva schreef:Babootje schreef:Ook al is het een ouderwets type. Ze is naar mijn mening echt veel en veel te zwaar.
Zou me niet verbazen als de ellende daar vandaan komt.
Je kan ook overdrijven. Ja ze is te zwaar maar om veel en veel te zwaar is echt onzin.
Ze heeft een grasbuik en thats it. Nergens vet ophoping oid.
smurffie schreef:Ts, die dierenarts zat bij mijn merrie totaal mis. Om haar been te scannen had hij er plaatjes bij van wat hij moest zien en wist eigenlijk niks van benen af liet hij doorschemeren. Tevens kreeg ikvoor 1 huisbezoek en 1 bezoek daar met een echo en 2 waardeloze foto's een prachtige rekening van 800 euro op de mat. Daarbij is het nog een gevoelloze zak die mijn pony bijna ingeslapen had nog voor het duidelijk was wat het eigenlijk was, hij kende het niet dus was het einde verhaal.
Daarna naar Bodegraven door waar ik voor onderzoeken en operatie net op 1000 euro kwam.
Mijn tip? Inladen en naar Bodegraven. Stalling daar is 25 euro per dag en daar weten ze zo veel meer, kennen zo veel meer..
Babootje schreef:Mieva schreef:
Je kan ook overdrijven. Ja ze is te zwaar maar om veel en veel te zwaar is echt onzin.
Ze heeft een grasbuik en thats it. Nergens vet ophoping oid.
Ik overdrijf niet maar begrijp dat het best vervelend is als iemand zegt dat je pony veel te zwaar is, als jij denkt er goed voor te zorgen. Een grasbuik in deze tijd? En naast deze wei, waar best nog genoeg op lijkt te staan, kreeg ze ook nog hooi bijgevoerd? Je kunt in je goedheid ook overdrijven.
Het beeld dat ze mij geeft is ook van bevangenheid. Als er sprake is van bevangenheid dan is snel handelen geboden. Dat moet je niet onderschatten. Het kan natuurlijk iets anders zijn, maar het eerste dat ik zie op de filmpjes is een veel te dik paard. Bij dit soort paarden (koudbloeden) denk je dan al snel aan IR. IR paarden eten alles dat ze aangeboden krijgen, omdat ze doorlopend honger hebben en zijn extra gevoelig voor bevangenheid.
Wildgirl schreef:Bijzonder hoe http://Bokt.nl weer 123 zijn oordeel uitspreekt en vanaf een schermpje de wijsheid in pacht heeft.
Om vervolgens TS dmv slinks insinuaties een rotgevoel te geven a.g de zorg voor haar merrie.
Man, man, man....![]()
Je moet roeien met de riemen die je hebt; en dat heeft TS heel duidelijk beschreven in haar OP. IMO doet ze alles wat in haar macht ligt; je zou daar ook je waardering voor kunnen uitspreken in plaats van haar zo te bekritiseren; hoe goed bedoeld ook.
TS, we hadden ook al even contact via PB gehad; goed dat je nu doorpakt en je merrie gaat verhuizen.
Ik ben benieuwd of je verandering gaat merken tav het voerbeleid.
Wellicht heeft de HS zaterdag al een idee, hou je ons op de hoogte?
Veel succes!
. Bokt heeft indd altijd snel zijn mening geformuleerd, maar anderzijds weet je dat je uiteenlopende reacties kan verwachten. Het is per slot van rekening een openbaar forum. Daarnaast vind ik dat er hier netjes gereageerd wordt en de sfeer helemaal niet negatief is. Nicje87 schreef:Wat apart zeg. Mijn eerste idee is ook hb, maar ben geen dierenarts. Ben benieuwd wat Hans er van vindt. (Is ook mijn da).
Wat je kan doen is misschien verschillende klinieken vragen of je je filmpjes mag sturen en vragen om hun opinie.
Rizette schreef:Het doet mij aan hoefbevangen denken en dan een chronische vorm. Ik zou haar inderdaad met spoed van het gras afhalen en misschien nog even wachten met bekappen, de hoeven zijn wel veel te lang maar als ze nu kort komt te staan als ze last heeft van bevangenheid dan krijgt ze misschien nog meer last , even overleggen met de smid wat wijs is. Maar goed heb je niet een wijze oudere paardendierenarts in de buurt die eens kan komen kijken?