Kostprijs dierenarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:03

ariatje schreef:
Kuggur schreef:

En als als jij dan niet bereid bent dergelijke kosten te betalen kun je beter een andere hobby zoeken. Postzegel verzamelen bijvoorbeeld of breien.

Ik ben bereid eerlijke kosten te betalen. Maar ik laat me niet als melkkoe gebruiken.

Niemand dwingt je te betalen.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:07

Dus wel de eigenlijke kosten krijg je achteraf. En met een dier in nood heb je het lang niet altijd voor het kiezen, je zult snel moeten schakelen.

Maar de discussie is duidelijk, geld is het belangrijkste. Dieren komen op de tweede plaats......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kostprijs dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:09

je kunt van tevoren een kostenindicatie vragen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:12

En als als jij dan niet bereid bent dergelijke kosten te betalen kun je beter een andere hobby zoeken. Postzegel verzamelen bijvoorbeeld of breien.
[/quote]

Ik ben bereid eerlijke kosten te betalen. Maar ik laat me niet als melkkoe gebruiken.[/quote]
Niemand dwingt je te betalen.[/quote]

Je hebt graaien en iets minder graaien.... ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:13

Wij hebben een top dierenarts. Helemaal niet duur en we kunnen er dag en nacht terecht, ook als ze geen dienst heeft.
Afgelopen zomer moest ze bij ons thuis komen om 12 pups te enten, daar rekent ze helemaal geen voorrijkosten voor. En het weekendtarief is een lachertje, 20 euro extra ofzo, ongeacht de behandeling.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:15

Ariatje, zou jij zelf op onderstaande vacature solliciteren?
Ben ik nog vergeten te melden dat je ongeveer 3 weken vakantie per jaar op kunt nemen, en er dagen zijn dat je je kinderen niet ziet.

Jes schreef:
Er zullen niet veel mensen zijn die zullen reageren op de volgende vacature:

Drukke baan, 60 a 70 uur/week om de week 1 1/2 dag weekend, veel stress, uurloon 8 a 10€/uur.

;)

En toch is dat voor de meeste DA'sen de realiteit, heb je dan jaren voor gestudeerd.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:16

vind het vooral erg dat je geen soort van garantie krijgt. Die fouten mag ik gewoon betalen...
Mijn paard had een beetje mok en heb gelijk gebeld. kreeg zalf.
Hielp niet. Dus bezoek - niet aangeraakt. Zalf en anti biotica. toen werd de mok erger (300,- armer) Hij wou eigenlijk al de lever gaan onderzoeken.
Andere dierenarts gebeld (had geen goed gevoel bij de richting die de eerste uit ging) . zalf en inbandaseren (eigen bandage etc) . mok ondertussen zo goed als weg.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:17

Heb je ook zo'n deal met je huisarts, No cure, no pay?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:18

ariatje schreef:
Maar de discussie is duidelijk, geld is het belangrijkste. Dieren komen op de tweede plaats......

Denk jij dat dierenartsen zo denken? Als ik veel geld had willen verdienen was ik wel advocaat of accountant geworden. Dan had ik mijn studie allang klaar en kon ik probleemloos 200 euro uurloon rekenen... Dan reed ik nu een Audi of BMW in plaats van een Renault 5 van 25 jaar oud ;)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:19

eilleen333 schreef:
ariatje schreef:

Denk jij dat dierenartsen zo denken? Als ik veel geld had willen verdienen was ik wel advocaat of accountant geworden. Dan had ik mijn studie allang klaar en kon ik probleemloos 200 euro uurloon rekenen... Dan reed ik nu een Audi of BMW in plaats van een Renault 5 van 25 jaar oud ;)

Mee eens, dat is toch wel een beetje een steek onder de gordel hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:20

eilleen333 schreef:
ariatje schreef:

sommige dierenartsen doen het wel voor het geld hoor,als je een goede paardenarts bent kun je best een aardig bedrag vragen...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:21

Wel ariatje heeft een punt, geld is voor haar duidelijk belangrijker dan de behandeljng van haar dier...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:21

Kuggur schreef:

was helaas ook even zoeken welke de beste was.
Zonde, al die beunhazen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:22

geerke schreef:
eilleen333 schreef:

sommige dierenartsen doen het wel voor het geld hoor,als je een goede paardenarts bent kun je best een aardig bedrag vragen...

Sommige ja, je hebt altijd rotte appels...
Maar als je vwo hebt gedaan en makkelijk veel geld wil verdienen denk je niet meteen aan dierenarts worden.
Dat was de eerste vraag die ze ons stelden op mijn eerste schooldag: "wie is hier om rijk te worden? Want dan kan je het best nu switchen van opleiding."
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 26-11-15 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 21:23

ik geloof er toch nog steeds wel in dat dierenartsen vanuit hun passie werken anders hadden ze inderdaad een ander beroep gekozen.
(Of ik heb heel erg geluk met de dierenartsen die ik tref kan natuurlijk ook)

DexterM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:24

ariatje schreef:

Dit vind ik echt een hele vreemde uitspraak. Ik denk dat als je diergeneeskunde kan studeren je ook wel wat kan studeren waarmee je veel meer geld zou kunnen verdienen. Ik denk dat de meeste dierenartsen, de meeste dieren die te helpen zijn zouden willen helpen. Echter zijn er een hele hoop mensen met dieren die, als het dier medische zorg nodig heeft, dat niet kunnen betalen. Ik kan het me niet voorstellen dat een dierenarts in zijn hart een dier liever laat inslapen ipv opereren omdat de operatie niet betaald kan worden. Als ze 1 dier gratis of goedkoop gaan opereren waar stopt het dan? Dan staat een week later het halve dorp op het spreekuur met de mededeling ik kan het niet betalen. Als je al die mensen gaat helpen, is het gauw klaar met je praktijk.
Idd zoals eerder gezegd, ook een dierenarts heeft een (huur)huis, een auto, moet belasting betalen, verzekeringen etc. en heeft dus ook gewoon een inkomen nodig

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:28

Rontgen apparaat: 300.000 euro
Echo: 26.000 euro

Om maar te zwijgen over de kosten van een pand, personeel (assistenten etc), overige materialen, bloeduitleesapparaat, chirurgische materialen, verzekeringen etc.
Er komen voor de arts meer kosten bij dan je denkt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:32

superwoman schreef:
Kuggur schreef:

was helaas ook even zoeken welke de beste was.
Zonde, al die beunhazen

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:44

De regering is ook voor een groot deel schuldig aan de hoge kosten. Van het bedrag dat je afrekend gaat (21%!!!!) rechtstreeks naar de overheid. De dierenarts ziet daar niets van terug. En dan heb je alle overige kosten nog voor bijvoorbeeld je pand. Als dierenarts verdien je over het algemeen niet zo veel (uitzondering daargelaten)

http://sophia-vereeniging.nl/nl/pages/a ... rts.html-1

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:51

Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik wel DA's ken die ik absoluut niet voor mijn paard zou willen omdat ik ze geen cent zou geven.

Meisje heeft haar pony half jaartje, pony loopt stijf... DA1 van praktijk X is er toevallig "Spierbevangen".... Meisje in paniek... Het kon gewoon niet, pony liep wat stijf, maar spierbevangen heeft wel wat meer kenmerken dan wat stijf... Bloed afgenomen.. Was het toch niet... Joh... Dan maar foto's laten maken... Want tjah, kon vanalles zijn!

Pony was gewoon van bijna niets doen naar (te) veel trainen gegaan.. Dus was wat over belast.. Ze hadden geluk dat DA 2 van Praktijk x eerlijk toegaf dat ze foto's maken niet zag zitten. Simpele buigproefjes gedaan... En ze kon niets aan hem zien (alleen dat ie jong was en zijn achterhand niet zo gespierd... Shocking ;)) maar dan krijg je wel een leuke DA rekening :')

En dan denk ik wel.. Als je als DA zo'n blunder maakt, stuur dan niet 2 rekeningen... Dan vind ik je wel asociaal duur ;)

Verder vind ik andere praktijken soms dubieus... Weer DA die tandarts ging spelen... die dag 10 paarden gehad... En hoe de prijzen opgebouwd zijn, weten we tot de dag van vandaag nog niet :') wat vijlen was bij de ene al 100 euro...(5 minuten :')) Terwijl de andere haken en weet ik veel wat had en 120 euro kwijt was... (ruim half uur :')) Vragen naar specificaties en alles.. geen reactie....

Dus soms vraag ik me wel af, waar ze zaken op baseren en in het eerste voorbeeld vond ik het mensen bang maken en op kosten jagen... Vooral omdat er daarna nog "hier heb je Pavo dit en dat, goed voor de spieren" en als je kijkt wat er in zat, kon het ook een stuk beter en goedkoper :'))

Als ie zijn werk goed doet, prima dat het wat kost.... Niets mis mee... Als ik kijk wat ik per uur kost... Daar zit mijn DA nog onder.... (Alleen jammer dat ik dat ook niet krijg :') maar ach :p)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:02

Als ik mijn oude baas zo zie. Heeft een praktijk alleen met huisdieren, paarden en enkele boeren. Ze begint s'morgens om 8 uur en als ze geluk heeft is ze om 22 uur thuis. Dan zijn er geen noodgevallen geweest. Heeft ze pech is ze net thuis dan gaat de telefoon weer of minden in de nacht of meerdere malen..... Ze is altijd 24 uur per dag bereikbaar. Hooguit 2 a 3 weken per jaar heeft ze vrij als het al zoveel is en dan voelt ze zich nog schuldig tegenover de klanten. En dan nog zijn er mensen die klagen dat ze te duur is. Maar dat ze altijd bereikbaar is en elk dier met naam enz enz. kent dat is dan even vergeten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:09

Ik zal toegeven dat ik nooit erg blij ben met een onverwachte dierenarts rekening.
Maar te duur,..nee.

Laatste "grote" rekening was rond de 600 euro.
Daarvoor had het paard 5 dagen in de kliniek gestaan, waren o.a zijn tanden behandeld, was hij onder narcose gecastreerd en had hij medicijnen mee.

Ik vond het serieus meevallen.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:19

naja ik moet wel eerlijk zeggen dat grove fouten idd ook betaald moeten worden en dan kunnen we natuurlijk dit vergelijken met mensen maar dan betaald (grotendeels of helemaal) de verzekering de fout. zo heb ik eerder op de fokkerij wel eens mee gemaakt dat snachts moeizaam een veulen werd geboren en na een aantal uur wou hij nog niet drinken. omdat de kliniek 3 kwartier rijden is hebben wij toen een dierenartspraktijk uit het dorp gebeld die oproep had. ECHT NOOIT MEER!! hij kwam en meldde eerst even dat hij het echt irritant vond dat hij snachts zijn bed uit moest. chagrijnig pakte hij het veulen op en drukte het hoofd tegen de tepel, veulen bang, moeders over de zeik. dit deed hij 3x over en toen hij de merrie echt in paniek had en het veulen doodsbang ging meneer weg met de mededeling "ja hier kan ik ook niks mee ik ga weer naar bed" de rekening kwam 3 weken later wel. om precies te zijn €453.95

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:04

Jeetje Awwijk24, dat vind ik wel echt onbeschoft. Je hebt er helaas altijd wel "rotte appels" tussen zitten. Was de rekening ook gespecificeerd? Kon hij uitleggen hoe hij aan zo'n belachelijk hoog bedrag kwam? Ik zou dit eerlijk gezegd ook niet klakkeloos betalen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:08

Rotte appels (en hufters) zijn er jammer genoeg overal. Maar ik denk dat dat buiten het kader van dit topic, dierenartsprijzen in het algemeen, valt.