Eerst lijkt er '' beweging '' in de bobbel te komen, daarna verkleint het ding tot uiteindelijk helemaal verdwenen.Die Prodiplast houdt idd de vliegen weg van wonden...wordt hier ook voor honden en vee gebruikt in de zomer bij wondjes.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Eerst lijkt er '' beweging '' in de bobbel te komen, daarna verkleint het ding tot uiteindelijk helemaal verdwenen.Jinks schreef:ook mijn paard had een sarcoide. Het was een combi, 2 verschillende types door elkaar.
Ik ben Virex gaan smeren omdat ik chemo, Xterra en wegsnijden geen optie vond.
De sarcoide zat tussen de voorbenen. Ik ben 3 x perdag gaan smeren en na een paar weken werd de sarcoide wat meeer bloederig en begon te reageren. Ik heb doorgezet en na drie maanden was het van een 5 euro munt grote terug naar een gladde speldeknop.
Vervolgens heb ik tot een jaar moeten smeren en ben nog een maand doorgegaan toen de plek weg was. Dit is nu 6 jaar geleden en het is nooit meer terug gekomen.
Nog een tot twee maal een klein ander plekje in de afgelopen jaren. meteen virex er op en met een paar weken weg.
De laatste 3 jaar is alles rustig en heeft ze niets meer.
Het is paardvriendelijk. Ik gebruik het ook binnen ons gezin bij huidafwijkingen en het helpt prima.
Ik voer de paarden niets bijzonders bij, gewoon droog hooi, weidegang, likblok, 1/3 pavokoek en Naturals best muesli van pavo (1/2 kilo ochtend en 1/2 kilo in de avond).
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes
Jinks
byjou1983 schreef:tita schreef:1 Jaar lang BCG
Mijn merrie staat op de lijst voor BCG maar ik denk dat ik het niet doe, ze heeft geen mega weerstand.... En BCG kunnen ze heel ziek van worden.
Ik zou ong 3-5 behandelingen nodig hebben om de 5 weken en bij jou heeft het niet geholpen.
Waar heb je het laten doen?
In Someren, Ze hebben bij de eerste behandelingen alle sarcoides weggehaald en weggebrand.
Daarna de Injectie, en toen om de 3 maanden, hij was nog zo jong .
Maar hij is er heel ziek van geweest, kon soms amper op zijn benen staan.
En heel erg moe.
Was geen pretje.....

tita schreef:Ik laat mijn paard echt gaan dadelijk ze is pas 7
Haar oog-Sarcoid zit boven haar oog en ze is niet geschikt voor 1 oog of recreatie.
Ik ben nu ook moe ga al 2-3 jaar met spanning naar stal.....elke x weer.
Als ze stress heeft, gaat de groei harder.
UBok schreef:In 2008 heb ik mijn paard ook behandeld met een kuur Immulon en KiezelDerma De weerstand (zelfgenezend vermogen) van het paard gaat omhoog met de immulon, de huid wordt versterkt door kiezelderma en de sarcoid zelf heb ik met Ditton Creme (heet tegenwoordig Virex creme?) ingesmeerd.
Immulon: 4 dagen 15 ml (oraal) daarna om de 2 dagen
KiezelDerma: elke dag ca. 15-20 ml (wilde eigenlijk 2x per dag maar dat lukte niet)
In eerste instantie leek het te verergeren. Het ging open en begon te bloeden. Na een tijdje zijn de bultjes verdwenen en is het nooit meer teruggekomen.
Elk paard is anders en het is niet gezegd dat dit de enige manier is, voor ons heeft het gewerkt.