Sarcoide en uitbehandeld....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:38

Ik smeerde de Virex de eerste 6 maanden 2x per dag...goeie dikke laag erop }> Eerst lijkt er '' beweging '' in de bobbel te komen, daarna verkleint het ding tot uiteindelijk helemaal verdwenen.

Die Prodiplast houdt idd de vliegen weg van wonden...wordt hier ook voor honden en vee gebruikt in de zomer bij wondjes.

byjou1983

Re: Sarcoide en uitbehandeld....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 16:11

Die prodiplast kun je die ook gewoon bij de Apotheek kopen?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:14

Ja gewoon Prodiplast googlen.

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:33

ook mijn paard had een sarcoide. Het was een combi, 2 verschillende types door elkaar.
Ik ben Virex gaan smeren omdat ik chemo, Xterra en wegsnijden geen optie vond.

De sarcoide zat tussen de voorbenen. Ik ben 3 x perdag gaan smeren en na een paar weken werd de sarcoide wat meeer bloederig en begon te reageren. Ik heb doorgezet en na drie maanden was het van een 5 euro munt grote terug naar een gladde speldeknop.
Vervolgens heb ik tot een jaar moeten smeren en ben nog een maand doorgegaan toen de plek weg was. Dit is nu 6 jaar geleden en het is nooit meer terug gekomen.
Nog een tot twee maal een klein ander plekje in de afgelopen jaren. meteen virex er op en met een paar weken weg.

De laatste 3 jaar is alles rustig en heeft ze niets meer.

Het is paardvriendelijk. Ik gebruik het ook binnen ons gezin bij huidafwijkingen en het helpt prima.

Ik voer de paarden niets bijzonders bij, gewoon droog hooi, weidegang, likblok, 1/3 pavokoek en Naturals best muesli van pavo (1/2 kilo ochtend en 1/2 kilo in de avond).

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes

Jinks

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:31

Cisplatina is inderdaad ook een chemokuur die humaan gebruikt wordt, maar op een andere wijze.
Als ik het zo lees (wond, krater etc) is het effect ervan identiek aan de 4WA zalf van de UK.
Ook niet zo raar, want beiden veroorzaken flinke celschade aan tumor weefsel, maar ook aan gezond weefsel.
Waarbij het doel is de tumor af te laten sterven, zodat deze er af valt.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 21:40

Was hem vanavond aan het poetsen, en de moed zakt me alweer in de schoenen.De sarcoide bloedde en weer 1 bij.....

Heb het schoongemaakt en vetericyn erop gedaan.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:45

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:49

Gebruikt UK ook wel, echter daar wordt de creme gevarieerd adhv de soort tumor en de locatie en eventueel eerder uitgevoerde mislukte behandelingen.

Maar daar ligt het dus echt aan type sarcoid.
NIet voor elke geschikt, sommigen worden er juist erger door.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:11

Bedankt voor de uitleg Sjolvir.
Enig idee waar ik die informatie kan terug vinden?

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:27

Toen mijn paard een sarcoid had, heb ik heel veel gehad aan een Duits forum, je moet dus wel Duits kunnen lezen maar er staat waanzinnig veel info op.
Via dat forum is een crème te krijgen, compX waar heel veel goede resultaten mee worden geboekt. Het is wel een agressieve crème, maar er zijn veel verhalen van zware lijers die goed zijn genezen, veel mensen hebben op t forum een dagboek bijgehouden met foto's van t verloop van de behandeling.
Bij mij is het uiteindelijk goed genezen na chirurgische ingreep en ander plekjes behandelen met de Virex crème, maar ik had me voorgenomen dat als dat mis ging ik de CompX zou gaan bestellen in Duitsland.
Dit is de link naar het forum http://sarkoid.forumo.de
Laatst bijgewerkt door Fransje_70 op 20-11-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:29

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 07:28

Averhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:37

Jinks schreef:
ook mijn paard had een sarcoide. Het was een combi, 2 verschillende types door elkaar.
Ik ben Virex gaan smeren omdat ik chemo, Xterra en wegsnijden geen optie vond.

De sarcoide zat tussen de voorbenen. Ik ben 3 x perdag gaan smeren en na een paar weken werd de sarcoide wat meeer bloederig en begon te reageren. Ik heb doorgezet en na drie maanden was het van een 5 euro munt grote terug naar een gladde speldeknop.
Vervolgens heb ik tot een jaar moeten smeren en ben nog een maand doorgegaan toen de plek weg was. Dit is nu 6 jaar geleden en het is nooit meer terug gekomen.
Nog een tot twee maal een klein ander plekje in de afgelopen jaren. meteen virex er op en met een paar weken weg.

De laatste 3 jaar is alles rustig en heeft ze niets meer.

Het is paardvriendelijk. Ik gebruik het ook binnen ons gezin bij huidafwijkingen en het helpt prima.

Ik voer de paarden niets bijzonders bij, gewoon droog hooi, weidegang, likblok, 1/3 pavokoek en Naturals best muesli van pavo (1/2 kilo ochtend en 1/2 kilo in de avond).

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes

Jinks

Hallo mag ik vragen hoe het nu gaat met jou paard.. ook wij hebben een paard 6 jaar is ze nu met een sarcoide..heel heftig in een korte tijd is hij heel hard gegroeid waardoor we haar in oktober 2016 hebben laten opereren.. daarna 2x een chemo. En in januari 2017 voor de 2e keer geopereerd omdat de sarcoide in een agresieve vorm was terug gekomen.. nu met een laser in haar rechter lies heel,diep weggehaald en nog een 2e kleine sarcoide op,haar been.. ze heeft echt een heel diep gat in haar lies.. 7 februari weer op controle... allemaal doodeng .. mijn dochter is echt heel verdrietig om alles.. wat als de sarcoide weer terug is.. hebben al,contact gehad met dr knottenbelt in Liverpool hij zegt dat we niet mogen opgeven.. maar de Liverpool,crème is heel agressief en mogen we niet zelf smeren.. .. waar heb jij de video crème gehaald. En kan dat wel,op een hele diepe wond gesmeerd worden.. ben oom met kurkuma begonnen... ik zou wel willen weten of iemand ooit hun paard heeft laten inslapen. Waar de sarcoide steeds terug komen.. ik wil wel een paard waardig. Bestaan voor haar... en niet dat ze niet veel kan. Ze staat ni al een maand op stal mag alleen maar stappen... ondanks alles blijft ze heel lief...
al met al is het geestelijk heel zwaar als je een paard hebt met een sarcoide...

Gr astrid

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:44

Mijn oude paard heeft dit ook gehad.
Jarenlang van alles geprobeerd, werd minder, maar kwam net zo agressief weer terug.
Vooral na de geboorte van haar eerste veulen, begon er een nieuwe tumor te groeien, waarbij er ook kwaadaardige cellen bijkwamen. Waarbij alleen een operatie nog een mogelijkheid was, maar ook weer niet, vanwege de grote en de huis niet meer kunnen sluiten.
Mijn paard was dusdanig op een leeftijd dat ik besloten heb haar uit de sport te halen en er verder niets meer aan te gaan doen en te kijken hoe krachtig haar eigen lichaam was.
Ze heeft met elkaar nog 5 gelukkige jaren gehad, totdat het lichamelijk niet meer kon.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:53

Averhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:13

byjou1983 schreef:
tita schreef:
1 Jaar lang BCG :wow:

Mijn merrie staat op de lijst voor BCG maar ik denk dat ik het niet doe, ze heeft geen mega weerstand.... En BCG kunnen ze heel ziek van worden.
Ik zou ong 3-5 behandelingen nodig hebben om de 5 weken en bij jou heeft het niet geholpen.

Waar heb je het laten doen?

In Someren, Ze hebben bij de eerste behandelingen alle sarcoides weggehaald en weggebrand.
Daarna de Injectie, en toen om de 3 maanden, hij was nog zo jong .
Maar hij is er heel ziek van geweest, kon soms amper op zijn benen staan.
En heel erg moe.
Was geen pretje.....

Hallo hoe gaat het met jou paard... ik ben ook in Someren bezig met ons paard nu 6 jaar en al 2 x opmdemoperatie tafel gelegen in Someren 1e keer weggebrand .. daarna 2 maanden chemo. En toen kwam de sarcoide terug.. op 11 januari 2017 weer geopereerd maar nu met een laser.. een zwRe operatie. Paard heeft 3 uur oo de tafel gelegen.. nu op 7 februari weer terug. Vind het dood eng... heb ook al navraag gedaan over bcg therapie maar daar hebben ze geen goede ervaring mee... we weten het nog niet of de sarcoide terug komt.. .. als dit zo is dan laten we haar inslapen...hoe zwaar en moeilijk die beslissing ook is... we hebben het paard vanaf mei 2016... want een 3 e operatie in een korte tijd willen we niet meer... willen en dier waardig bestaan.. en niet dat ze niet op de wei of paddock mag omdat er een super grote wond in haar lies zit..m het is geestelijk en lichamelijk ook heel zwaar. 3x permeabel zijn we op stal...
Afbeelding

Afbeelding
De 1e is van voor de operatie. En de 2e is gisteren gemaakt..

Afbeelding

Averhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:23

tita schreef:
Ik laat mijn paard echt gaan dadelijk ze is pas 7
Haar oog-Sarcoid zit boven haar oog en ze is niet geschikt voor 1 oog of recreatie.

Ik ben nu ook moe ga al 2-3 jaar met spanning naar stal.....elke x weer.
Als ze stress heeft, gaat de groei harder.

Hallo mag ik jou iets vragen.. ik lees dat jou paard ook zo jong is of was.. heb je haar nog of heb je haar laten gaan..
Wij hebben nu 8 maanden een paard en ja ze heeft ook een sarcoide met de keuring nog geen vingertop groot en geen bult.. dierenarts had verteld dat het paard hier gewoon oud mee kon worden.. heb me er. Eerder ook niet meer in verdiept... en ik voel me nu ook hier heel,schuldig over.. ook tegenover mijn dochter.. we hebben paard gekocht .. maar de sarcoide is in een hele korte tijd heel,snel en hard gegroeid. Hij zat tussen de rechter lies en de tepel. We zijn inmiddels 2 operaties verder een keer weggebrand en de andere met de laser..vanaf oktober en het is allemaal heel heftig... en we zijn er nog niet.. het brengt heel veel,onzekerheid met je mee en je bent er veel mee bezig...we kiezen er al voor om geen 3e operatie meer te doen.. als het weer terug komt.. weten we ook niet of we verder gaan... mijn dochter kan er nu niet op rijden en heeft heel veel. Verdriet... het blijft spannend.

Gr astrid

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:48

@Averhage, success van bcg is afhankelijk van locatie en type tumor.
Voor oor van mijn paard geld ca 80% kans dat tumor ermee weg gaat volgens Utrecht, dat vond ik genoeg om dit te gaan doen.

UBok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:25

In 2008 heb ik mijn paard ook behandeld met een kuur Immulon en KiezelDerma De weerstand (zelfgenezend vermogen) van het paard gaat omhoog met de immulon, de huid wordt versterkt door kiezelderma en de sarcoid zelf heb ik met Ditton Creme (heet tegenwoordig Virex creme?) ingesmeerd.
Immulon: 4 dagen 15 ml (oraal) daarna om de 2 dagen
KiezelDerma: elke dag ca. 15-20 ml (wilde eigenlijk 2x per dag maar dat lukte niet)
In eerste instantie leek het te verergeren. Het ging open en begon te bloeden. Na een tijdje zijn de bultjes verdwenen en is het nooit meer teruggekomen.

Elk paard is anders en het is niet gezegd dat dit de enige manier is, voor ons heeft het gewerkt.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:15

Mijn paard heeft ook sarcoide (gehad).
Ze had er heel veel. Een aantal bij de uier, tussen de billen, onder der buik en op der hoofd.
Ze groeide ontzettend hard en bloedde ook veel.
Na een paar dierenartsen te hebben laten kijken en verschillende zalfjes te smeren ben ik naar een kliniek doorverwezen in Belgie. Deze hebben alle sarcoide operatief verwijderd, behalve 1. Die was nog te klein om te verwijderen. Hierna hebben ze van een aantal sarcoide biopten genomen en met antistoffen vermengt (hoe of wat precies zou ik na moeten vragen). Dit is weer terug gebracht in de hals, op 1 rij op 4 verschillende plekken. Er was voor 95 % kans dat het terug zou komen.. maar mijn paard was niet meer te rijden om dat de bulten ook onder de singel zaten. Na een aantal maanden was de over gebleven niet verwijderde sarcoide ontzettend groot geworden en bloedde heel erg. Deze is uiteindelijk zelf eraf gevallen door de antistoffen. Tot op de dag van vandaag zijn wij nog steeds sarcoide vrij (ondertussen alweer zo'n 4 jaar)!!! (waar de dierenarts zelf nog van staat te kijken omdat het bij haar zo erg was).

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:58

Mijn paard had er 1 onder zijn buik.
Weg laten halen met laser.
Probleem kwam niet terug en ook niet op andere plekken.

Averhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:59

UBok schreef:
In 2008 heb ik mijn paard ook behandeld met een kuur Immulon en KiezelDerma De weerstand (zelfgenezend vermogen) van het paard gaat omhoog met de immulon, de huid wordt versterkt door kiezelderma en de sarcoid zelf heb ik met Ditton Creme (heet tegenwoordig Virex creme?) ingesmeerd.
Immulon: 4 dagen 15 ml (oraal) daarna om de 2 dagen
KiezelDerma: elke dag ca. 15-20 ml (wilde eigenlijk 2x per dag maar dat lukte niet)
In eerste instantie leek het te verergeren. Het ging open en begon te bloeden. Na een tijdje zijn de bultjes verdwenen en is het nooit meer teruggekomen.

Elk paard is anders en het is niet gezegd dat dit de enige manier is, voor ons heeft het gewerkt.

Hallo

Dank je voor het doorgeven ik ga zeker virexcreme en kiezelderma bestellen... en ook de immulon..
het geeft me wel meer hoop...
Gr astrid

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:08

Averhage

Ik heb het los gelaten, ik doe niks meer en heb haar van de lijst af gehaald.
Als ik zo kijk wat voor werk aan de sarcoiden hebben en hoeveel pijn zowel mens als paard is het mij niet waard.

Mijn paarden zijn niet verzekerd en sinds ik mama ben geworden ga ik anders om met beslissingen.

De merrie is heel stabiel gebleven sinds maart 2015 geen nieuwe bulten en minimaal gegroeid, niet te zien met ons oog.
Ik doe niks meer smeer niks

Van de zomer had ze een wondje van een of ander insect ik heb toen even cortisone zalf gesmeerd ik gok 4-5x daar heeft ze nu plek met witte haren dus ik weet dat e niet sterk is, overigens wel hard op de benen en nooit verkouden maar die chemische rommel kan haar lijf niet aan

Virexcreme heeft hier niet gewerkt

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 15:35

Inmiddels is mijn paard vorig jaar behandeld aan 2 grote sarcoides.
De behandelingen gingen voorspoedig en uiteindelijk zijn de 2 eraf gevallen.
Inmiddels een paar maanden verder heeft hij in de lies weer 2 kleintjes terug.
Ik heb besloten er nix meer aan te doen.Hij heeft er geen last van .
Ik kan hem gewoon rijden.Deze nieuwe groeien niet zo hard.
Ik heb besloten geen enkele behandeling meer te doen.Hij heeft genoeg moeten doorstaan.
Dan heb ik maar een paard met 2 bulten in de lies.Mijn prins is het zowiezo '-)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:56

Byjou, wat zonde dat hij weer sarcoiden heeft, snap na aantal behandelinge wel dat je de handdoek in de ring gooit hoor, zo'n pretje is het niet voor paard en jezelf.