De oplossing gezocht voor zeer lastig probleem...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:59

Ik heb niet alle reacties gelezen,sorry..Ik voer mijn merrie met slecht gebit marstall wiesenfasern(ongeweekt)en marstall wiesencobs(geweekt)bij..Dit is het enige wat ze lekker vind en niet te grof is..Door de wiesencobs doe ik copra en agrobs grun mash wat beide graanvrij is en ook goed is voor haar darmen,aangezien ze ook gevoelige darmen heeft..Deze dingen kan je bij Rene Wielens bestellen met vrij lage verzendskosten..Het is ook super om haar mee op gewicht te houden..

Mag ik vragen welke tandarts je hebt?Ik heb hier best wat gehad en de laatste heeft haar echt ontzettend goed geholpen,zodat ze nu weer beter eet en zelfs wat is aangekomen..Er zit echt ontzettend veel verschil in tandartsen..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:19

papagroom schreef:
Een advies van een zelfverheerlijkende poetsplaatser....ik zou eens een baaltje equimagic proberen....laag in suikers,alles zit er in,en je voldoet aan de vezelbehoefte.

Dat is voor een paard met slecht gebit te grof..Die van mij deed over een schepje een eeuwigheid..Het is vrij grof dus ik denk dat het pijnlijk is voor ze om dit te eten..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 11:37

Batlow schreef:
Cushcare is laag in suikers en zetmeel, lijkt mij dat een drachtige merrie dat juist nodig heeft. Cushcare is echt meer voor de cushingers

Met name zetmeel is vulmiddel. Heeft ook een drachtige merrie niks meer nodig dan ieder ander paard.
Eiwitten hebben ze wel nodig maar die worden dan ook gewoon aangevuls vanuit het krachtvoer. Als ze niet drachtig Is krijgt ze verder niks.
Zomers sowieso niet dan Is een goed weidebeleid voldoende.

pleiada schreef:
papagroom schreef:
Een advies van een zelfverheerlijkende poetsplaatser....ik zou eens een baaltje equimagic proberen....laag in suikers,alles zit er in,en je voldoet aan de vezelbehoefte.

Dat is voor een paard met slecht gebit te grof..Die van mij deed over een schepje een eeuwigheid..Het is vrij grof dus ik denk dat het pijnlijk is voor ze om dit te eten..

Klopt dat kunnen ze inderdaad niet weg krijgen.