Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Het nadeel met eczeem is vaak het zoeken naar een produkt welke het beste werkt voor je paard. Wat bij de één perfect werkt kan bij een ander heel anders uit pakken.
NathalietjeB schreef:Een paard kan prima zonder brok presteren, dat hij niet zonder brok kan zit tussen je oren..
Mijn paard krijgt ook geen brok en kan ook presteren.
En als hij nu nog last heeft dan laat je toch nu bloed trekken? Waarom er mee wachten?
ingrid_93 schreef:Hallo, sinds half augustus heeft een Fries op stal problemen met hevige jeuk, wat tot de dag van vandaag nog niet helemaal opgelost is en hij krijgt er steeds wat nieuws bij.
Het begon met een nieuwe pony op stal, en fell pony van 2 jaar. Deze begon te schuren aan manen en staart en had in de winter een grote, complete kale plek op de hals. Hier is in juni/juli de veearts bij geweest en deze heeft een schraapsel van de huid genomen om te testen op mijt. Was geen mijt te zien maar hij heeft de pony toen toch een infectie gegeven tegen mijt, een injectie die 2 weken later nog eens gegeven moest worden. Ongeveer 2 weken na zijn eerste injectie kreeg de fries ook erg last van jeuk, dus hier de veearts ook bij gehad. De veearts heeft er zonder enige onderzoek te doen ook een injectie in gedrukt voor mijt, wat echt niet had gebeurt als ik er bij was geweest. Eerst er achter komen wat het is en dan pas een behandeling bedenken.
De jeuk ging als al verwacht niet over en hij had zowat zijn hele manenkam al omgetoverd in een hanenkam. Wij naar de veearts voor de 2e injectie tegen mijt, deze moest af gemaakt worden. Dit keer dacht hij aan schimmel en heeft de eigenaar van de paarden imaverol mee gegeven. Het paard hier een aantal keren mee gewassen maar zijn jeuk bleef, en bij schimmel heeft het paard in het algemeen geen jeuk. Weer naar de veearts geweest en ik ging dit keer mee en vroeg hem om het op kweek te zetten, dit kon volgens hem niet meer omdat het paard dus al was gewassen met Imaverol. Ik was het niet eens met de manier die hij gebruikte dus zijn we vervolgens naar een paarden kliniek geweest. Ik vertelde over de problemen en de meneer kwam gelijk met de conclusie dat het zomereczeem was. De jeuk was inmiddels al een stuk verminderd, hij schuurde zo nu en dan nog maar als je aan de manenkam zat zag je wel dat er nog jeuk was. Wij om een eczeem deken en het rantsoen aanpassen, maar de problemen bleven terug keren. Hij heeft nu een doffe vacht, manen vol met schilfers en korsten en onder de korsten is het kaal, de korsten lijken uit pus en bloed te bestaan. Op zijn pijpbenen heeft hij aan dr binnenkant ook zulk soort korsten, hij vind het ook niet prettig dat ik er aan zit, het zelfde als bij de korsten in zijn manen. Daarnaast heeft hij ook nog meerdere kleine kale plekjes rondom zijn geslachtsdeel.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ben ten einde raad.. en het is erg rot om aan te zien dat het paard er zo'n last van heeft en niet lekker in zijn vel zit...