Wat zeggen jullie aan de hand van deze röntgenfoto?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Wat zeggen jullie aan de hand van deze röntgenfoto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:25

Dat is zeker een leuk vooruitzicht!

Nu kan je op je gemak hengsten vergelijken en laat je in je keuze ook een beetje begeleiden door haar, zo te lezen, zeer ervaren fokker.

Ik fok zelf ook, niet zo veel als de fokker van jouw pony maar toch, ik weet van al mijn gefokte dieren nog precies de bloedopbouw, waar ze zijn en hoe het met ze gaat.
Als serieuze fokker doe je dat met aandacht en liefde dus dat vergeet je niet zomaar.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:41

He. Zie net dat dit zillion is... Deze merrie ken ik goed :-) van een aantal jaar terug... Denk dat ze toen een jaar of 3 was... Leuk dier is het :-)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 16:28

Wat grappig! Heb je even een privébericht gestuurd.

Voor de geïnteresseerden, dit haar onder het zadel een paar maanden geleden:

Afbeelding

Heb ook nog een mail van de dierenarts met een paar dure termen.

Citaat:
Het is normaal dat er verschillende kernen van verbening kunnen zijn bij de dorsale spinous processes. Bij jouw paard zie je naast de klinische klachten echter ook botnieuwvorming en losse stukjes bot t.h.v. de spinous processes.

Ik ga even googlen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:31

Het is wel een knappe pony. :j

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:42

Jammer, dat het zo loopt, maar ook wel fijn dat je er een ander leuk doel mee kunt en wilt hebben.
Wie weet rijd je over een paar jaar wel op (een draak van) een zelf gefokte paardje.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 16:47

Thanks! Ja klopt, dat is ook mijn doel. De eerste is voor mij ;) Even zien hoe ze als moeder is, of alles goed gaat en de financiële middelen er voor zijn, dan misschien meer fokken.

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:43

ik ben zelf rontgenlaborant en gisteren met mijn paard naar de kliniek geweest voor foto's. Toen ik die schoft zag schrok ik me dood. In mijn vak bij mensen, zou dit een mega degeneratieve afwijking zijn, door een rariteiten kabinet. Echter wist de dierenarts ook mij gerust te stellen dat het volledig normaal is op die plek. Dit is het punt waarbij de schouderbladen zitten, vanwege natuurlijke redenen zijn de uiteinde daar van kraakbeen (beweegt iets mee). Naar mate ze ouder word gaat dat een beetje calcificeren en grillig worden. Het is echter heel normaal dus en niks om je zorgen over te maken. Ik snap je ongerustheid en hoop je hiermee gerust te tsellen. Ik schrok mij gisteren namelijk ook rot