maaike_lotte schreef:Hallo,
Ik zag dit topic voorbij komen en wilde graag even reageren, ik ben namelijk de ruiter op het eerste filmpje en Noa heeft Honey van mij gekocht. Op de eerste video zie ik een pony die nog erg uit balans is en daarom bij sommige passen wat ongelijk lijkt. Dit is helemaal niet raar omdat de pony op deze video pas 2 weken onder het zadel was. Het 'in de krul trekken' was hier ook helemaal niet van toepassing, ze ging zelf namelijk graag achter de loodlijn lopen en was erg onrustig met haar hoofd, vandaar de constante aanleuning om haar zoveel mogelijk steun te geven zodat ze wat meer balans had. Kort nadat de video is gemaakt heeft de tandarts een onderhuids wolfstandje verwijderd en werd haar hoofdhouding al een heel stuk rustiger.
Ik vind het erg vreemd dat deze video door Noa wordt gebruikt om de bewegingen van de pony te laten zien, want er zijn niet veel pony's die al in goede balans lopen na 2 weken onder het zadel te zijn. Daarbij kun je nog meerekenen dat de bak erg zwaar was. Helaas kan ik alle andere filmpjes die ze heeft geplaatst niet zien.
Honey heeft bij ons een blessure gekregen aan haar achterbeen en het was onbekend of ze dat been ooit nog weer zou kunnen gebruiken. Het been is helemaal opgeknapt en ze is klinisch goed verklaard door de dierenarts voordat ze naar Noa ging, maar wij hebben haar wel nadrukkelijk verteld dat het been altijd een zwakke plek kon blijven en dat ze voorzichtig aan moest doen met zwaardere arbeid. Noa vertelde ons dat dat geen probleem was omdat ze vooral een pony zocht voor recreatief gebruik. Het verbaast mij dat Honey wel degelijk wordt ingezet voor de wat zwaardere arbeid en ik betwijfel dan ook of dit ten goede doet aan hoe ze loopt.
Hoi Maaike,
Helaas is het niet helemaal waar wat je zegt. Ik heb aan mijn moeder gevraagd of jullie tegen ons gezegd hebben dat ze zo'n zware blessure heeft gehad. Je hebt ons niet nadrukkelijk verteld dat ze een hele ernstige blessure aan haar achterbeen heeft gehad, alleen dat ze ''momenteel aan het herstellen was van een blessure''. Niets in de trant van dat ze alleen voor recreatief gebruik gebruikt kan worden. Ik vind het ook jammer dat ik er nu zo achter moet komen, als dit ons eerder gemeld was, hadden wij hier eerder wat aan kunnen doen, of hadden we haar misschien wel niet eens gekocht. We zijn natuurlijk heel blij met Honey, het is echt een schat, maar als we dit eerder hadden geweten hadden we deze problemen misschien wel kunnen voorkomen.