Rennies voor paard met maagproblemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:00

Nog even een opmerking over het maagmedicijn van Adler officieel is die verboden in Nederland want hij is nog niet geregistreerd als paardenmedicijn en de Gastrogard wel.
Daardoor kunnen ze nog de hoofdprijs vragen. En jammer genoeg vergoed de verzekering het niet eerder dan dat er een kijkonderzoek gedaan is.
Maar ontopic, ik weet het niet of ik mijn paard rennies zou willen geven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:09

Ik vind het allemaal prima hoor, maar om het nou over placebo effect te gaan hebben bij geregistreerde en werkende medicijnen ook bij dieren, gaat mij toch ietwat te veel off topic eigenlijk.

Ik was altijd in de veronderstelling dat medicatie in je bloedbaan terecht moet komen, want voordat het eindelijk eens door je darmen en vooral door die van een paard verwerkt is...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:24

henshem schreef:
Jannepauli schreef:
De meeste DA's hebben tegenwoordig Ekyguard van Audevard Labs. Dat kost circa 98,41 voor 2,5 kilo.

Dat is een supplement en heeft niet bij ieder paard goed effect.

En helaas krijgen sommige paarden ondanks een ideaal voerbeleid toch een maagzweer omdat ze erg stressgevoelig zijn.

Wat bedoel je met 'supplement'? Het is een redelijk natuurlijk middel (klei/kruiden) dat uitsluitend gebruikt wordt voor maagproblemen bij paarden.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:26

proudmama schreef:
ik weet het niet of ik mijn paard rennies zou willen geven.....

Geef je 'm toch wat gemalen stoepkrijg :D

ohjajoh6 schreef:
Ik was altijd in de veronderstelling dat medicatie in je bloedbaan terecht moet komen, want voordat het eindelijk eens door je darmen en vooral door die van een paard verwerkt is...

Het zal vrij vlot opgenomen worden, hoeft dan niet de hele dunne en dikke darm door.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:31

japielover schreef:
Mijn luchtzuiger kreeg 3maanden lang ander halve rennie 2x pd.

Na een dikke maand merkte ik verbetering.
Ik heb dit in overleg met de VA gedaan.
En hij kreeg verder hooi ipv zn kuil.
Zelfs het luchtzuigen nam naar jaaaaren af.

Dus het werkt echt wel hoor

Waarschijnlijk omdat je het voerbeleid aangepast heeft is de maag/luchtzuiger gaan verbeteren. Rennie geeft echt geen werking op een paardenmag. Dan zou je ongeveer 130 rennie tabletten per dag moeten geven om aan de hoeveelheid te komen.