Ten einde raad..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuusBN

Re: Ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:05

@watermill : ik heb geen opleiding, dus ik kan je niet voorzien van een officiele 3th opinion, maar ik kan ze wel vergelijken met mijn foto's!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:07

Ik val hier even binnen, ik lees dat jullie glucosamine bijvoeren, mijn dierenarts vond dat onzin- als in niet wetenschappelijk bewezen dus zonde van je geld, en heeft mij aangeraden m'n paard dat toen voor overhoef ingespoten was te ondersteunen met adequan injecties, deze kreeg hij 2 x per jaar vanaf z'n 12 e en hij heeft nooit meer last van de overhoef gekregen, hij liep tot z'n 23 e in de sport zz_ z
Ik hoor erg weinig over adequan en merk dat weinig artsen hiermee werken. In Duitsland schijnt het meer bekend te zijn?
Ik was er iig erg tevreden over, in de zin van een injectie is makkelijker dan elke dag een poeder voeren en eigenlijk was ik goedkoper uit ook nog.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:53

knollentuin: ik ga daar eens meer info over vragen!

Watermill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:25

NNNigel schreef:
@watermill : ik heb geen opleiding, dus ik kan je niet voorzien van een officiele 3th opinion, maar ik kan ze wel vergelijken met mijn foto's!

Ik zal de de foto's opvragen....

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 10:46

Update ; Nadat wij de vorige keer een tegenslag moesten verwerken hebben we nu weer positief nieuws. De vorige keer waren we iets te enthousiast geweest na 3 maanden mochten we dan eindelijk rijden. Maar we zijn toen én begonnen met rijden , verhuisd, trailer rit, en de accupuntuur behandeling van 3 weken heeft ze op 6 weken gedaan. Dat viel niet zo goed met als gevolg vast in de hals en minimaal 2 weken longeren..

Nu afgelopen woensdag was de dierenarts er weer en was vorig weekend weer begonnen met rijden en ze was tevreden! Als alles goed gaat mogen we om de dag galopperen :D Wel nog steeds lang en laag en geen stelling en voornamelijk rechtuit maar goed we zitten ér weer op! Alle tijd. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:22

Fijn hoor, gefeliciteerd!

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:03

Goed te horen Sammert!

Ik ga mijn paardje verhuizen, naar dezelfde stal als waar de pony nu staat van m'n dochter. zo heb ik strakjes meer tijd voor hem.

Langzaamaan beginnen met longeren... ik zie er al bijna tegenop... maar weet dat geduld een schone zaak is...

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:56

Gisteren ben ik met Nigel bij Jef Desmedt geweest, hij heeft zijn rug op verschillende plaatzen ingespoten.

Nu drie dagen op de wei laten en evt aan de hand wandelen.
3 dagen longeren met voorzichtige bijzet, en dan...: EROP!
Wauw! ik ben zooo benieuwd!

Na 6 weken terug voor controle, misschien bij spuiten en evt zijn achterbenen ook behandelen om hem net dat beetje extra te geven zodat we dan ook echt door kunnen trainen *\o/*

Jullie kunnen je voorstellen dat ik nu erg blij ben met dat beetje licht aan het einde van de tunnel :)

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:45

Hoi Allemaal, ik wil me ook graag melden aangezien ik ook zo'n beetje ten einde raad en erg verdrietig ben. Het gaat om mijn bijna 17- jarige merrie en ik zal zo kort mogelijk uitleggen wat er met haar is gebeurd:

Juni 2014 / Begin 2015 -
Van de een op andere dag stond Sara op 3 benen. Meteen naar de DA gereden en na een hoop onderzoeken bleek dat ze een hele heftige hoefzweer had. Zodanig dat het hoefbeen al was aangetast en de zool compleet uitgesneden moest worden. Uiteindelijk 2 maanden in de kliniek gestaan hiervoor. Wonder boven wonder heeft ze dit overleefd. Ik heb er een topic over gemaakt.
Topic Hoefzweer

Op de rontgenfoto's is toendertijd KS vastgesteld. De revalidatie heeft een half jaar geduurd voor ik er weer op kon.

December 2015 -
Als ik met het zadel kwam aanlopen draaide ze weg en als ik reed leek het alsof er een schok door haar lichaam ging en ze omviel. Dit werd steeds erger en opnieuw naar de DA gereden. Op de rontgenfoto was de KS niet verergerd maar bij een wervel meer naar achter bleek een gat te zitten.
Klik voor de foto
Daarnaast zat er een hele grote en pijnlijke ontsteking aan de rechterzijde.

Sara heeft een Tildren infuus en een metacam kuur gekregen hiervoor en na 3 maanden terug voor een check. Dit was 14 maart j.l. en de DA was positief en zag op de rontgen dat het gat zich begon te vullen. Ik had gehoopt er weer op te mogen maar daar was het helaas nog te vroeg voor. Over 3 maanden weer terug maar evt eerder als de filmpjes die ik stuur goed zijn. Ze moet de bekken kantelen en zo de rugwervels oprekken.

Begin deze week filmpjes gestuurd en die waren positief, zou volgende week terug kunnen komen om haar onder het zadel te beoordelen.

Alleen heeft een stalgenootje (Masseuse) Saar vandaag nagekeken en de plek waar de ontsteking zat begint weer op te spelen. Dik en warm.

Inmiddels zijn we ook al minimaal €5000,- verder en wanneer is het einde in zicht? Saar is niet kreupel en haar vrolijke ik, je ziet ook niet dat ze 'ziek' wat het zo moeilijk maakt. De sport is sowieso uitgesloten en al zouden we nog lekker naar het bos kunnen dat is al genoeg. Maar nu die plek weer opspeelt heb ik er weinig vertrouwen in, ik heb al zovaak geprobeerd haar weer op te lappen maar tot hoever ga je? Mocht die ontsteking doorzetten dan is het denk ik afgelopen, ik wil haar niet weer dat hele traject laten doorlopen. Genoeg is genoeg, zeg ik nu...

Sorry voor het lange verhaal maar het zit me erg dwars, Saar heeft een fijne laatste paar jaren gehad maar ik zie dat haar lichaam haar in de steek laat. Ik hoop dat ze pijnvrij nog even meekan maar ik heb er een hard hoofd in.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:05

@daisyHope Ik begrijp je gevoel helemaal... het is zo moeilijk om te kunnen zeggen : het is genoeg...

Nu lijkt mijn berichtje toch een beetje in een schaduw te staan, want ik ben heel blij. Gisteren voor het eerst in een maand of 8 weer op mijn maatje gezeten :) eerst longeren, pakte braaf aan en bood me veel aan. Dus toen erop hangen ( net alsof ik hem nog moet inrijden, haha) kijkt ie me aan van "ga je er nog op?" en hup hij was stikbraaf! ik ben heel blij voor nu, en ga hem rustig aan oppakken :)