Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:16

littleroosie schreef:
Er naar gekeken en gezegd dat ik weer kon opladen, ze wilde haar niet behandelen. Zolang ze nog kon liggen en opstaan was het goed. Maar ze zou haar zelf laten inslapen. Daarom ga ik morgen ook contact opnemen met Wolvega.

Wolvega komt wel aan huis hoor, ze hebben haar toen des tijds ook gescand. Ik zet Rel liever niet op de trailer want ze heeft erg veel moeite om daar weer uit te komen.

Mijn hemel, nou dat is een fijne kliniek dan..

Ik zou wolvega ook aanraden..dat is wel een goede kliniek.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:17

littleroosie schreef:
Er naar gekeken en gezegd dat ik weer kon opladen, ze wilde haar niet behandelen. Zolang ze nog kon liggen en opstaan was het goed. Maar ze zou haar zelf laten inslapen. Daarom ga ik morgen ook contact opnemen met Wolvega.

Wolvega komt wel aan huis hoor, ze hebben haar toen des tijds ook gescand. Ik zet Rel liever niet op de trailer want ze heeft erg veel moeite om daar weer uit te komen.

Nooit geweten dat die ook aan huis kwamen. Maar gauw bellen morgen dan. Veel succes.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:18

Wat je ook doet één ding is zeker er moet echt vaart achter nu!
Niet van we kijken van de week wel voor een onderzoekje NEE NU!
Uitgebreid bloedonderzoek en mestonderzoek en een spoed achter zetten, dit heeft
al te lang geduurd.

Je kunt je paard echt niet langer laten staan zo. Ik krijg echt tranen in
mijn ogen als ik het paard zo zie.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 23:20

Dankjewel. Ik hou jullie op de hoogte. Ik heb alles gegoogled over wat er gezegd is en ik denk dat EMND het meeste in het plaatje past.

Ik kan de kliniek niet eerder bellen dan morgenochtend Patt...

kraakte

Re: Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:30

Ik snap niet dat je een dier als dit niet gewoon laat gaan. Waarom al die trammelant nog aan haar lijf? Duidelijk dat ze zich niet goed voelt toch?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:37

jeetje wat een dunnetje maar goed daar zal een reden voor zijn en laat je nu niet wegsturen zonder onderzoek. ik ken paarden die zijn nog veel slechter en die worden ook weer goed, hoe oud is ze?

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 23:50

Kenyada schreef:
Ik snap niet dat je een dier als dit niet gewoon laat gaan. Waarom al die trammelant nog aan haar lijf? Duidelijk dat ze zich niet goed voelt toch?

Als het geen waardoor ze zich niet goed voelt te genezen is dan laat ik haar niet gaan. Laat je ieder paard inslapen die zich niet goed voelt zonder te weten hoe en wat?

Ze is 17 jaar.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 00:00

hm dan zou ze nog best een kans kunnen krijgen , bij prince fluffy kareem in egypte zien de paarden er nog veel erger uit, er is ook en topic op bokt. en een website. en Facebook. ze kunnen je misschien ook nog wel tips geven.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 00:10

littleroosie schreef:
Dankjewel. Ik hou jullie op de hoogte. Ik heb alles gegoogled over wat er gezegd is en ik denk dat EMND het meeste in het plaatje past.

Ik zou dan echt direct een afspraak maken in Utrecht. Niet eerst via een andere kliniek waar ze EMND vaak niet (her)kennen en je dus ook niet doorverwijzen. Het is niet te zien in het bloed en de mest. Het moet aangetoond worden met een EMG-scan, en dat kan voor zover ik weet alleen in Utrecht. (Naar het schijnt ook op een enkele andere kliniek, maar die weet ik niet.)

Mocht het toch geen EMND zijn dan ben je in Utrecht sowieso ook op de goede plek. Ze kunnen het als opleidingsinstituut niet maken om een paard naar huis te laten gaan zonder diagnose, dus ze gaan door tot ze het hebben gevonden. Daarnaast zijn er sowieso al veel verschillende mensen met je paard bezig, waardoor je veel meningen hebt. Ook zitten daar natuurlijk de (wetenschappelijke) toppers, dus zijn ze goed op de hoogte van zeldzamere aandoeningen.

Toen ik destijds zelf met mijn paard (in dezelfde toestand) naar Utrecht ging, als laatste hoop, heb ik tegen mezelf gezegd: Hij komt hier niet vandaan zonder diagnose. Mocht erg geen diagnose komen dan wordt hij hier ingeslapen. Vier dagen later kon ik hem ophalen, met diagnose. :)

Ik heb zelf spijt dat ik niet eerder naar Utrecht ben gegaan en eerst allerlei andere klinieken heb afgelopen waar ze niet verder kwamen dan inderdaad bloed, mest, wormen, tanden, ander voer... Je blijft maar aan het klooien terwijl je eigenlijk wel weet dat het dat niet is. Er is iets veel fundamentelers mis.

Ik zou nu echt voor een 'bodemprocedure' gaan.

Oh, en Utrecht is niet duurder ofzo dan andere klinieken. En je kunt er gewoon een afspraak maken. Wist ik eerst ook niet. :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 00:28

Heel veel sterkte en hoop dat er iets gevonden wordt met een oplossing daarvoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 06:52

Ik zou zelf stoppen met al die zweefdierenartsen, geen holistisch gezeik meer, maar gewoon naar een normale kliniek en dat dier niet eerder ophalen tot je weet wat er is.
Als je deze naar bijv. Bodegraven zou brengen dan is het eerste wat ze doen een bloedonderzoek en een mestonderzoek. En ze gaan kijken hoe ze loopt en eventueel uitverdoven en foto's maken of scans. Het moet een totaalbeeld zijn. Dier heeft duidelijk pijn, dat is duidelijk. Grote kans dat ze zo mager is van de pijn.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:16

littleroosie schreef:
Kenyada schreef:

Als het geen waardoor ze zich niet goed voelt te genezen is dan laat ik haar niet gaan. Laat je ieder paard inslapen die zich niet goed voelt zonder te weten hoe en wat?

Ze is 17 jaar.

Soms moet je gewoon in het belang van het paard handelen.
Alles eraan willen doen klinkt leuk voor het baasje en de buitenwereld, maar het paard is hier de dupe van.
Dit dier staat al 9 maanden zich 'niet goed te voelen' wat ik overigens een enorm understatement vind.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:23

Ik vind het zelf opvallender dat ze met opgetrokken flanken staat. Verder toont ze in de vacht nog wel aardig moet ik zeggen, maar ze is veel te dun. Het zou een bloedworm kunnen zijn, die symptomen lijkt ze aardig te hebben.

Snap niet dat er meteen geroepen wordt dat het paard ingeslapen moet worden, maar ik zou me wel achter mijn oren krabben als het door 2 onafhankelijke dierenartsen gezegd wordt. Als je nog wat wilt laten onderzoeken, zou ik het nu doen en als daar niets uit komt, zou ik haar niet langer laten lijden.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:30

Bij bloedwormen krijg je buiten vermagering ook veel en ernstige koliek verschijnselen. Veel liggen, naar de buik happen etc.

Als ik dit paard zie staan denk ik ook aan hoefbevangenheid aan 4 benen, botulisme, cushing, lintworm, lyme, er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn. Bloed, mest en algeheel onderzoek zijn echt hard en snel nodig. Ben benieuwd waar Wolvenga mee komt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:36

Wat was de diagnose van die DA eigenlijk? Op welke grond is het advies inslapen? En wat is er precies al gedaan? Want dat mis ik in het verhaal en lijkt me toch wel essentieel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:42

Suzanne F. schreef:
Ik zou zelf stoppen met al die zweefdierenartsen, geen holistisch gezeik meer, maar gewoon naar een normale kliniek en dat dier niet eerder ophalen tot je weet wat er is.
Als je deze naar bijv. Bodegraven zou brengen dan is het eerste wat ze doen een bloedonderzoek en een mestonderzoek. En ze gaan kijken hoe ze loopt en eventueel uitverdoven en foto's maken of scans. Het moet een totaalbeeld zijn. Dier heeft duidelijk pijn, dat is duidelijk. Grote kans dat ze zo mager is van de pijn.

Helemaal mee eens, Ver weg blijven de alternatieve hoek,

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:48

zweefdierenartsen, geen holistisch gezeik

Bij kliniek den Hoek zijn ze afgestudeerd veearts dus wel weten waar je over praat, en zoals in iedere kliniek wat zijn je ervaringen en voor TS blijkbaar met Rodinde niet goed dat er op zicht een oordeel wordt gegeven.
TS volg je gevoel en laat je paard onderzoeken voordat je haar laat inslapen.
Als je haar nu laat inslapen dan blijf je je erg lang afvragen wat er nou was en of je het juiste besluit hebt genomen of er toch niet met iets "simpels" een goed resultaat te verkrijgen was.

Het is geen fiets met haar die je even afdankt na gedane diensten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:49

_Zsazsa_ schreef:
Bij bloedwormen krijg je buiten vermagering ook veel en ernstige koliek verschijnselen. Veel liggen, naar de buik happen etc.

Als ik dit paard zie staan denk ik ook aan hoefbevangenheid aan 4 benen, botulisme, cushing, lintworm, lyme, er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn. Bloed, mest en algeheel onderzoek zijn echt hard en snel nodig. Ben benieuwd waar Wolvenga mee komt.

Eens hoor, ik vind het dan ook vreemd dat er geen mest- en bloedonderzoek gedaan is...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:01

Ik zou hem ook niet laten inslapen, toch niet zonder diagnose.
Hopelijk krijgt het paard de hulp dat hij nodig heeft, ik ben benieuwd wat de kliniek gaat zeggen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:05

vreemd dat er geen bloed onderzoek is gedaan en de DA's het nu al niet meer weten terwijl deze optie voor het grijpen ligt? laat dan ook de waardes op cushing testen. (het schijnt ook dat niet alle DA's de uitslagen kunnen lezen wat betreft cushing)

pijn in de rug dat is het eerste wat ik denk bij het zien op de foto!?
is deze na gekeken recent?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:07

Ik snap heel goed dat je haar niet wil laten gaan zonder dat je eerst weet wat er met haar aan de hand is.
Ik hoop dat je een goede kliniek voor haar vind en dat ze daar een diagnose kunnen stellen, zodat je weet waar jullie aan toe zijn!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:08

je zou - als je nog een keer met een semi-alternatieve DA iets wil proberen - naar Steffi vd Laarse kunnen gaan. Als ik naar die rug kijk denk ik aan problemen in bekken e/of si, en dan zou de rest een gevolg van pijn kunnen zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:09

LindyH schreef:
littleroosie schreef:

Ik zou dan echt direct een afspraak maken in Utrecht. Niet eerst via een andere kliniek waar ze EMND vaak niet (her)kennen en je dus ook niet doorverwijzen. Het is niet te zien in het bloed en de mest. Het moet aangetoond worden met een EMG-scan, en dat kan voor zover ik weet alleen in Utrecht. (Naar het schijnt ook op een enkele andere kliniek, maar die weet ik niet.)

Mocht het toch geen EMND zijn dan ben je in Utrecht sowieso ook op de goede plek. Ze kunnen het als opleidingsinstituut niet maken om een paard naar huis te laten gaan zonder diagnose, dus ze gaan door tot ze het hebben gevonden. Daarnaast zijn er sowieso al veel verschillende mensen met je paard bezig, waardoor je veel meningen hebt. Ook zitten daar natuurlijk de (wetenschappelijke) toppers, dus zijn ze goed op de hoogte van zeldzamere aandoeningen.

Toen ik destijds zelf met mijn paard (in dezelfde toestand) naar Utrecht ging, als laatste hoop, heb ik tegen mezelf gezegd: Hij komt hier niet vandaan zonder diagnose. Mocht erg geen diagnose komen dan wordt hij hier ingeslapen. Vier dagen later kon ik hem ophalen, met diagnose. :)

Ik heb zelf spijt dat ik niet eerder naar Utrecht ben gegaan en eerst allerlei andere klinieken heb afgelopen waar ze niet verder kwamen dan inderdaad bloed, mest, wormen, tanden, ander voer... Je blijft maar aan het klooien terwijl je eigenlijk wel weet dat het dat niet is. Er is iets veel fundamentelers mis.

Ik zou nu echt voor een 'bodemprocedure' gaan.

Oh, en Utrecht is niet duurder ofzo dan andere klinieken. En je kunt er gewoon een afspraak maken. Wist ik eerst ook niet. :)

Dit zou ik ook doen...en wat ik me afvraag, krijgt ze ook bietenpulp? dat is een goede dikmaker. En is zo mager geworden na de miskraam? of was ze daar voor ook al zo? word ze nog wel hengstig?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:20

Ik snap wat je bedoelt. We hebben iets dergelijks meegemaakt met een oude geit. Die geit kon niet meer staan, maar verder was ze naar ons idee goed. Alleen, een geit moet natuurlijk wel staan om te kunnen functioneren. We zijn maanden aan het zoeken geweest, terwijl de geit op haar buk door de stal schoof en inmiddels kaal was van onder. Allerlei DA's, allerlei medicijnen, niks hilep. Tot ik ineens aan heupdysplasie dacht. We hebben haar hondenmedicatie in combinatie met pijnstilling gegeven en na een poosje stond ze weer. Ze heeft nog anderhalf jaar vrolijk geleefd, en dat was lang, want ze was al oud.

Ik vind de beenstand van jouw paard inderdaad erg vreemd. Nog vreemder is dat DA's zonder nader onderzoek zeggen dat je je paard moet laten afmaken... Wat een flutdierenartsen!

Heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Hevonen op 18-08-15 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 08:21

Ik kan morgenochtend om 8.00 uur terecht in Wolvega met haar.

Ze krijgt ook bietenpulp. Ze is zo mager geworden na de miskraam, daarvoor was ze op gewicht maar liep ze wel slecht.