littleroosie schreef:Dankjewel. Ik hou jullie op de hoogte. Ik heb alles gegoogled over wat er gezegd is en ik denk dat EMND het meeste in het plaatje past.
Ik kan de kliniek niet eerder bellen dan morgenochtend Patt...
Ik zou dan echt direct een afspraak maken in Utrecht. Niet eerst via een andere kliniek waar ze EMND vaak niet (her)kennen en je dus ook niet doorverwijzen. Het is niet te zien in het bloed en de mest. Het moet aangetoond worden met een EMG-scan, en dat kan voor zover ik weet alleen in Utrecht. (Naar het schijnt ook op een enkele andere kliniek, maar die weet ik niet.)
Mocht het toch geen EMND zijn dan ben je in Utrecht sowieso ook op de goede plek. Ze kunnen het als opleidingsinstituut niet maken om een paard naar huis te laten gaan zonder diagnose, dus ze gaan door tot ze het hebben gevonden. Daarnaast zijn er sowieso al veel verschillende mensen met je paard bezig, waardoor je veel meningen hebt. Ook zitten daar natuurlijk de (wetenschappelijke) toppers, dus zijn ze goed op de hoogte van zeldzamere aandoeningen.
Toen ik destijds zelf met mijn paard (in dezelfde toestand) naar Utrecht ging, als laatste hoop, heb ik tegen mezelf gezegd: Hij komt hier niet vandaan zonder diagnose. Mocht erg geen diagnose komen dan wordt hij hier ingeslapen. Vier dagen later kon ik hem ophalen, met diagnose.

Ik heb zelf spijt dat ik niet eerder naar Utrecht ben gegaan en eerst allerlei andere klinieken heb afgelopen waar ze niet verder kwamen dan inderdaad bloed, mest, wormen, tanden, ander voer... Je blijft maar aan het klooien terwijl je eigenlijk wel weet dat het dat niet is. Er is iets veel fundamentelers mis.
Ik zou nu echt voor een 'bodemprocedure' gaan.
Oh, en Utrecht is niet duurder ofzo dan andere klinieken. En je kunt er gewoon een afspraak maken. Wist ik eerst ook niet.