Dierenarts heeft geen idee - Diaree, HELP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:02

Lobarat schreef:
er zijn meer paarden op de wereld. mijn ervaring is dat daar soms behoorlijk onverstandig mee wordt omgesprongen. mijn ervaring is ook dat juist dit soort gebeurtenissen mensen aan het denken zet en dat dat soms tot gevolg heeft dat enkele dieren daar baat bij hebben. vandaar.

mijn ervaring is dat heel veel paarden een hoop ellende bespaard kan worden door gewoon te ontwormen.

Lobarat

Re: Dierenarts heeft geen idee - Diaree, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:04

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:26

Ik heb de wormenmesttest cursus gedaan...even investeren, maar nu kan ik zelf zo vaak ik wil testen en ook na een omtworming war juist nog veel belangrijker is.

Als je ver van alles woont, geen overbodige luxe, toch? Voor iedere jansok te leren hoor... ;)

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 08:54

Tcm62, Bedank voor de tip! ik kan zo snel niet vinden wie het was maar iemand had mij het selfde verteld. Heb vrijdag de DA Mcmaster trays laten bestellen +:)+
Ontwormen is hier nog gewoon over de balie te krijgen, duure en goedkope. Het is dus gewon wachten op resistance. Wij hebben hier nu 20 paarden en betalen vrij veel om ze te ontwormen en je weet niet wie er eigenlijk helemaal niet nodig was. De DA doet geen wormen test, maar deze worden weg gestuuds naar een labaratorium.
Ik had er om eerlijk te zijn nooit echt bij stil gestaan todat iemand mij er op wees, maar ben erg blij dat we het nu straks zelf kunnen doen. *\o/*

Het paard in kwestie was gewormd voordat de DA er naar toe kwam (zo zegt de eigenaar). Toe hij bij ons kwam is hij door de DA ontwormt met Triumph, deze bevat 3 active ingredients maar geen Mexidoctin. Een aanal dagen geleden was hij eindelijk ontwormt met Ultra Mox wat de enige ontwormer is in Nieuw Zeeland met het ingredient Mexidoctin.

Helaas zijn hier aardig wat goedkope ontwormers te kopen (met maar half de ingredients), mensen hebben geen idee dat ze een schema moeten hebben en niet gewoon de eerste beste er zo nu en dan in moeten drukken. Wij wonen hier sub tropisch, met 1 a 2 dagen frost, gras en wormen hebben dus ook niet veel te leiden dus zijn niet moeilijk op te pikken.

Wij zelf hebben een schema voor ontwormen, weilanden worden gesleept, gemaaid en krijgen rust om wormen tegen te gaan. De zon is erg sterk, dus dat is wel weer helpful in zomer maanden.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:09

Jeetje wat naar en wat rot van de eigenaar... :(
Sterkte! Zal voor jou ook niet makkelijk zijn :(:)

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:22

Ik kan me wel voorstellen dat de eigenaar emotioneel gehecht was aan het dier en het daarom niet wilde laten gaan. Het is niet per se een naar mens. De dierenarts had misschien betere uitleg kunnen geven. Nu ja, sterkte ermee.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:58