Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KellyR schreef:Weer een schopje.
Is er een daadwerkelijk verschil in werking/hoeveelheid tussen gemalen en hele monnikspeper?
Ik wilde hem bij pit en pit bestellen, maar daar hebben ze alleen de gemalen variant.
Het is een ontzettend moeilijke eter, dus er is veel twijfel.
Dat ik hem net kreeg is hij (2 maanden na het ruinen) in een merrie kudde gezet. Ze stonden letterlijk tegen hem aan te squirten, dus hij sprong er op. Ik mocht hem van de merries niet eens mee uit de wei nemen.
Dat jaar er op is hij gelukkig in een gemengde kudde gekomen. Hier was al 1 dominante ruin die hem goed op zijn plek heeft gezet, toen nooit meer gedekt.
Op dit moment staat hij in een ruinen kudde, maar we gaan verhuizen in december naar een kleinschalige paddock paradise. Hier komt hij met 1 andere niet dominante ruin te staan en nog een shet ruin (durf niet te zeggen of die dominant is). Plus nog 3 merries.
Tussentijds nog op bezoek geweest waar geile merries staan. Maar zijn leuter deed het nog... wel achter het hek, dus er is niks gebeurt. Maar voor mij dus niet het teken dat hij zijn streken kwijt is.
Ik twijfel dus enorm of ik nu van te voren al monnikspeper moet gaat voeren. Of dat ik het de eerste maand aan kijk, dat hij wat meer aan de dames is gewend en vice versa.
Wellicht is het handig om van te voren te starten en na 2 maanden oid te stoppen? Of heeft dat geen zin...
Help :|
KellyR schreef:Thanks ikke.
Op hoop van zege dan, of hopen dat hij het doet als niemand kijkt
Ik ga dan denk ik een maand van te voren beginnen en dan na een paar maanden rustig afbouwen.
Hij blijft verder wel beleefd, naar mens en paard, het is echt een goedzak. Het zijn eerder de merries die hem claimen ipv andersom.
Ik geef hem verder geen ongelijk, welke man springt er als vrijgezel nou niet op een hitsige dame die voor hem staat te squirten haha.
Ik ben meer bang voor de eigenaren die er wellicht een probleem van gaan maken. Ze zijn op de hoogte in ieder geval en we denken allemaal dat het wel mee zal vallen. Nu hopen dat het ook echt zo is en dat we kunnen gaan aarden op ons nieuwe plekje!