Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hwn schreef:Nou zeg, als ze al discussiëren over meer mestafvoer omdat je paard een uurtje op stal gaat, wat een mentaliteit zeg! Hopelijk vind je snel iets anders.
Watikjezeg01 schreef:hwn schreef:Nou zeg, als ze al discussiëren over meer mestafvoer omdat je paard een uurtje op stal gaat, wat een mentaliteit zeg! Hopelijk vind je snel iets anders.
Ja het is ook niet normaal vind ik. Stalhouder vindt dat als er meer dan 1 plak hooi wordt bijgevoerd er meer betaald moet worden voor mestproductie
Watikjezeg01 schreef:Hoi allemaal,
Uiteindelijk besloten te vertrekken van deze stal want het voerbeleid is gewoon Kl..e, een gouden kooi wat mij betreft. Ik ben vanmorgen wezen kijken bij een boer, 20 minuutjes rijden van huis, paarden staan er weldoorvoed bij, 8 HA weidegang met strookbegrazing, kleinschalig, onbeperkt ruwvoer van eigen land, verlichte buitenbak, longeerbak,, toezicht door boer vanuit huis, nachtstalling, uitmesten en buitenzetten voor maar 50 p.m. Extra, geen borg...klinkt als een paradijs toch? En dat is het ook...ga per 1 september hier weg, als het mogelijk is voor de laatste maand kale stal betalen en eerder weg, en hopelijk gaat het paddockmaatje van mijn paardje mee, eigenaresse is nu ook aan het kijken op de nieuwe stal want er is plek voor 2....zou super zijn!!!
Dus voor iedereen die een pensionstal huurt, het is soms net zoals de DA zegt: soms is het iets heel simpels, je paard heeft honger, je paard ziet er mager uit dus...moet er meer voer in..
Schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn, ondervoede paarden..
aisie schreef:Dat klinkt een stuk beter! Jammer dat je nog tot 1 september moet wachten. Maar super van je dat je voor je paard kiest en een betere plek hebt gevonden. Ik weet zeker dat je paard dan snel op zal knappen!
LauLauu schreef:Fijn dat je een nieuwe (goede) stalling hebt gevonden.
Maar om hier de naam slecht te maken..beetje dubbel.
Jij wist zelf ook al dat je paard te weinig binnen kreeg wat ze eigenlijk nodig had, maar jij wou er de DA bij halen voor toch nog extra onderzoek terwijl je de reden eigenlijk wist.
Paard moest al langer weggegaan zijn van deze stalling.
sigrid1182 schreef:Fijn dat je paard onbeperkt goede kwaliteit ruwvoer krijgt.
De mijne kreeg ook onebeperkt ruwvoer, em dan hebben ze altijd wat gevuldere darmen....
Ik kan me daar niet druk om maken....als ze dikkere buik hebben! Ik vond het er ook niet raar uitzien!
Hoop dat je paard straks weer lekker gevuld op de bovenlijn is!