Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daan_O schreef:Percy bedankt voor het delen, het is heel goed om hier meer bekendheid aan te geven.
Ook ik heb al jaren paarden en er nog nooit van gehoord. Ik voer mijn paarden ook voordroog… Ik let altijd wel goed op wat ik voer, of er geen schimmel in zit etc. Als er eens een schimmelplek in zat, dan haalde ik dat weg en voerde ik de rest wel. Begrijp ik goed dat dan eigenlijk de hele baal weg zou moeten? (ik voer van die grote balen en er zit regelmatig wel een stukje schimmel in terwijl de rest heel mooi van kwaliteit is)
Heel erg veel sterkte voor de betrokkenen van dit zeer trieste voorval…
Elco schreef:Mijn paard had wel degelijk Botulisme, als jullie dat niet geloven ga dan contact met haar opnemen. En hoor zelf wat ze hier over te vertellen heeft. http://www.horsebodybalance.com
xAnthea schreef:Ik zit hier momenteel een beetje in de stress omdat ik heb ontdekt dat er een muis in mn pak voordroog zat. Er is 1 plakje van gegeven (pak van 40kg) dus op zich niet veel maar dat zegt niet veel. Overigens geen schimmel maar dat zegt dus blijkbaar niks...
Het kan natuurlijk niks zijn, maar met heel dit verhaal ben ik er toch bang voor!
Binnen hoeveel tijd zou je de eerste symptomen (moeilijk slikken etc) eigenlijk moeten zien, weet iemand dit?