Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
melisje9 schreef:Dat is een hele goede tip Ingrid! Ik heb een second opinion genomen bij een holistisch dierenarts en zij stelt voor mij kruiden en medicatie samen die leverondersteunend werkt. Mariadistelzaad is één van de belangrijkste onderdelen hiervan zei ze.
Ik heb het naast de Sedochol (van de DA gekregen) gebruikt. De vraag is dan natuurlijk alsnog of een daling dan door de Sedochol of door het Mariadistelzaad komt, of beiden, maar ik heb er goede verhalen over gehoord, dus baat 't niet, dan schaadt het niet.
henny_w schreef:Er wordt nog steeds veel te simpel gedacht over bijv. Roundup. Het zou zgn. maar een paar dagen giftig zijn in het gras maar dat is grote onzin.
Roundup kan ook de lever en andere endocriene organen aantasten.
Zelfs de genetisch gemodificeerde sojatroep en andere gen. gemod. voedingsmiddelen zoals mais die in de meeste paardenvoeders zitten kan de lever aardig aantasten. Gen. gemod. middelen bevatten nl. Roundup residu.
Vergeleken met 10 jr. terug wordt dat residugehalte steeds hoger en ook steeds hogere doseringen worden geaccepteerd in voedingsmiddelen door de EU.
Roundup kan ook de opname verstoren van div. belangrijke nutrienten zoals Zink.
Van Roundup wordt nu al gezegd dat het zeer waarschijnlijk schadelijker is dan DDT en dat is al járen verboden. Beide gifstoffen zijn trouwens door Monsanto op de markt gebracht.
Maar als zelfs een waterdruppel op lange termijn een steen kan uithollen wat doet dan een dagelijks portie roundup residu in je paard?
Voordat iedereen nou bezord naar Subli, Pavo en andere fabrikanten gaat bellen. Dat heb ik al gedaan en die fabrikanten blijken allemaal op de hoogte van het roundup residu in hun gen. gemod. produkten die ze in hun paardenvoer stoppen.
Echter die sojaprodukten zijn de goedkoopste eiwitleveranciers voor hen en dat is voor hen prioriteit.
Helaas niet 1 fabrikant uitgezonderd.
Tcm62 schreef:Henny wat denk je van het spuiten van fruitgaarden? Wij zitten daar dicht bij en dat gebeurd nog al eens een paar keer per week....als dit op je gras komt. Is dat giftig zodat paarden hier leverschaden van op kunnen lopen?
Tcm62 schreef:Hebben jullie mariadistelzaadjes gebruikt voor de leverwaarden? Ik lees daar goede dingen over..