Ziek of toch in de rouw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Re: Ziek of toch in de rouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:56

Ach wat een trieste update, lees net het topic vanaf het begin en toch ga je er dan een beetje vanuit dat het goedkomt.. Sterkte, ook voor je vriendin en kids!

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:56

Y;( Rust zacht lieve Polly.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:57

Wat sneu toch mooi dat jullie haar een lange lijdensweg hebben kunnen besparen.

Veel sterkte.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:05

Heel veel sterkte Y;(

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:08

Heel veel sterkte.

Echt triest zoals alles gelopen is, maar als het hart al niet optimaal is en er komen dan complicaties in de zin van een tumor en een vroeggeboorte bij.......

Zal een harde klap voor ieder van jullie zijn maar beter zo dan een gruwelijke dood, alleen in haar stalletje of weiland.......dat vergeet je helemaal nooit meer.

poetserJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 16:38

Daar heb je absoluut gelijk in RaafSmits.

Ik neem mijn vriendin ook niks kwalijk, zij wist niet beter. Zij heeft, als paardenleek zijnde, de symptomen herkent die zijzelf had na haar miskraam. Zij wist niet beter of de merrie was in de rouw.

Foto komt nog, maar wil mijn vriendin hier nu even niet mee belasten. Ik ben zelf helaas de meeste foto's kwijt van mijn computer, incl de babyfoto's van de kinderen :(

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:10

Triest maar vredig einde. Nu hebben ze nog "afscheid" kunnen nemen (in hoeverre dat dat nu natuurlijk nog kon), want zoals raafsmits al zei: ze onverwacht dood aantreffen is nog erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:30

Wat sneu.. Heel erg veel sterkte. :(:)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:59

Heel veel sterkte voor het baasje van Polly, en de kindjes. :( Wat een trieste afloop zeg. :(:) Y;(

Als ik aan Polly denk, zou ik zeggen een vosje. Weet niet waarom. Ben dan ook benieuwd naar de foto, maar idd, niet aan dringen. Heeft zijn tijd nodig.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:03

Op mijn stage een vergelijkbaar iets met dezelfde verschijnselen maar dan zonder veulen, paard was alleen al een stukje verder en knalde na een aantal dagen op de kliniek ook tegen de grond en kon ook niet meer op staan. T was toen maar "goed" dat dat overdag gebeurd was want anders lag het dier nog de hele nacht te vechten :(:) was echt niet tof om te zien dus je vriendin heeft een goede keuze gemaakt, een hart ruis in combinatie met een tumor komt nooit meer goed, ti's alleen te onderdrukken met medicijnen maar dat stopt ook een keer..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:03

Jeetje... Sterkte ermee. Heftig dit.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:04

Wat een triest einde voor haar.
De hemel heeft er weer een sterretje bij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:06

Ach wat sneu zeg! Jammer dat het zo moest lopen, maar dankzij haar keuze is de dood zelf vredig verlopen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:21

Wat sneu, veel sterkte.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:21

En daarom moet je niet zomaar alles dekken... geval van vermeerdering ipv fokken..

Neemt niet weg dat dit niet voorkomen had kunnen worden :(

In het begin van het topic vroeg ik me af of het beestje wel soortgenootjes had omdat het ook leek alsof ze weg stond te kwijnen, maar dit is nu niet meer relevant...

Heel veel sterkte voor jou en de eigenaresse, je hebt goed gehandeld :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:02

Wat een verdrietige afloop. Nee hier had je vriendin ook echt niets aan kunnen doen.

TS je hebt in ieder geval nog langer lijden het diertje bespaart.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:13

Achut wat sneu :( sterkte!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:17

Sterkte met het verlies. Weet hoe je voelt. Heb net ook een paard weg moeten brengen naar de kliniek voor andere mensen die koliek had, en hebben ook moeten laten inslapen.

poetserJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:58

Bedankt allemaal.
paardje1983, voor jou ook veel sterkte.

Het voelt zo onwerkelijk. Het ene moment dring je gewoon niet door tot mensen dat medische hulp nodig is, vervolgens weet je door reacties uiteindelijk toch door te dringen en nog geen 24u later is ze gewoon weg, dood....

Ik ben net nog even bij mijn vriendin geweest. Haar verdriet raakte mij al heel erg, vooral omdat het van haar uit pure onwetendheid en vermenselijking was. Wat mij nog harder geraakt heeft is die 3 paar ogen, pijn, woede en 1 zelfs een blik vol haat. De kinderen geven mij de schuld, volgens hun had ik Polly kunnen redden.... Volgens hun ben ik te gierig geweest om niet op eigen kosten een da te laten komen.... Maar hun beseffen niet dat ik geen paard of pony heb, juist om de reden dat ik daar geen geld voor heb. Ik had met heel veel liefde een da laten komen, als ik het kon opbrengen. Maar ik kan mijn kind niet zonder eten zetten voor (heel hard gezegd) het paard van een ander.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:21

poetser schreef:
Bedankt allemaal.
paardje1983, voor jou ook veel sterkte.

Het voelt zo onwerkelijk. Het ene moment dring je gewoon niet door tot mensen dat medische hulp nodig is, vervolgens weet je door reacties uiteindelijk toch door te dringen en nog geen 24u later is ze gewoon weg, dood....

Ik ben net nog even bij mijn vriendin geweest. Haar verdriet raakte mij al heel erg, vooral omdat het van haar uit pure onwetendheid en vermenselijking was. Wat mij nog harder geraakt heeft is die 3 paar ogen, pijn, woede en 1 zelfs een blik vol haat. De kinderen geven mij de schuld, volgens hun had ik Polly kunnen redden.... Volgens hun ben ik te gierig geweest om niet op eigen kosten een da te laten komen.... Maar hun beseffen niet dat ik geen paard of pony heb, juist om de reden dat ik daar geen geld voor heb. Ik had met heel veel liefde een da laten komen, als ik het kon opbrengen. Maar ik kan mijn kind niet zonder eten zetten voor (heel hard gezegd) het paard van een ander.

Ik klik pas net voor het eerst dit topic aan, maar wat erg, sterkte! Y;(

Er is niets erger dan ergens de schuld voor krijgen, terwijl je juist hebt geholpen. Laat je niet gek maken door die kinderen, jij weet hoe het zit en dat je alles hebt gedaan wat je kon. :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:26

Voor die kinderen is het ook heel moeilijk, die kunnen het ook nog niet bevatten. Laat ze maar even in hun verdriet en hoe moeilijk ook, trek het je niet aan. Dit had niet voorkomen kunnen worden, de tumor was er hoe dan ook gekomen.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:31

Heel veel sterkte voor het baasje en de kindjes van Polly.
En paard verliezen is niet niks.
Toch wel apart, want voordat ze het veulen heeft verworpen leek de pony gezond?

Snap dat de kinderen boos zijn. Toen mijn paard vorig jaar overleed wilde ik ook iemand de schuld geven en heb toen een goede vriend, die ook dierenarts is, de schuld gegeven, want hij moest al weten wat er aan de hand was.
Bij mijn paard was het gewoon zoals het was, niemand had de schuld en niemand had het kunnen voorkomen. Nu, een jaar later, ben ik niet zo boos meer, maar nog steeds intens verdrietig en ik mis hem onbeschrijfelijk veel, maar kan wel kijken naar de geweldige tijd die we samen hadden en wat een prachtige vriendschap dat was, hoeveel we geleerd hebben samen.

Wat ik ook wil zeggen, geef ze de tijd en niemand hoeft zich schuldig te voelen, iedereen heeft gehandeld met z'n hart en kennis van dat moment en een paard met een hart aandoening is heel moeilijk te redden.

Nogmaals heel veel sterkte

poetserJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 05:06

@Indy29, voor jou ook veel sterkte gewenst.
Ze was daarvoor al achteruit aan het gaan, maar daar werd van gedacht dat het van de dracht kwam. Het enige verschil was dat ze toen wel nog goed dronk en redelijk at. Het eten en drinken in inderdaad na de verwerping ineens op snel tempo slechter geworden.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:50

Heel veel sterkte, ook voor het baasje van Polly :(:)