hwn schreef:Ben benieuwd wat de resultaten zullen geven. In mijn ogen is het gewoon een te dikke pony die de weg van de minste weerstand zoekt. Waarom zou ze ook harder draven of galopperen? Ze weet toch dat je haar niet raakt met de zweep, maar enkel achter haar slaat. Mijn hengst liep ook altijd te sloffen, tot mijn lesgever NH me zei: "hij meet de lengte van je zweep, en zorgt dat ie net buiten je bereik is". Nadat ik hem paar keer geraakt had met de zweep, kon ie plots wel actief lopen.
Kan natuurlijk nooit kwaad om het medische uit te sluiten, maar ik persoonlijk zie geen kreupelheid of zo (kan je ook onmogelijk beoordelen in zo'n sukkeldrafje), paardje toont ook geen tekenen van pijn of zo, enkel lusteloosheid.
Vind je dit serieus? Want ik vind bijvoorbeeld wel dat ze kort loopt met haar voorbenen. En dat ze soms evenwicht (?) lijkt te zoeken met haar hoofd en hals. Tsja ik weet het niet, je laat me wel wat twijfelen. Als ik haar onder het zadel goed aanpak loopt ze meestal opzich wel rad. Maar dat zou niet de gevoeligheid verklaren en waarom ze zo duf en lusteloos is?