paard breekt been in uitslaapbox na operatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:07

Wat verschrikkelijk voor jullie :( Heel erg veel sterkte toegewenst! Y;(

Eens met de andere bokkers, netjes dat je de rekening niet hoeft te betalen. Helaas neemt dit natuurlijk niks van jullie verdriet weg...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:10

Wat een vreselijk ongeluk zeg.. zo breng je je paard weg voor een niet zo risicovolle operatie, en zo moet je hem laten gaan :\
Ik denk niet dat dit voorkomen had kunnen worden, zelf mensen kunnen overlijden door complicaties tijdens een niet-risicovolle operatie. Netjes dat ze de rekening verscheuren, al veranderd dat voor jullie verdriet helemaal niks.

Heel veel sterkte met dit verlies, geef het de tijd en laat het verdriet toe.. :(:)

Artimes

Re: paard breekt been in uitslaapbox na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:10

Verschrikkelijk om zo je paard te verliezen.
Heel veel sterkte met dit verlies.

Ik hoop dat je het een plekje kunt geven op ten duur...

dvdb_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:26

Wat een naar verhaal....
Heel veel sterkte! Y;(

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:52

Wat een vreselijk verhaal.

Ik ben mijn paard vorig jaar verloren tijdens een koliek operatie. Maar ze hebben ons wel duidelijk gemaakt wat de risico's waren van op zich de algehele narcose al. Ze konden eigenlijk het probleem niet vinden en zonder operatie zou hij het zeker niet redden, maar tijdens de operatie bleken zijn organen al aan het afsterven te zijn.
Het zou egoïstisch en niet paard waardig zijn om hem nog wakker te laten worden. Ik heb besloten om hem tijdens de operatie te laten sterven.
Ik heb nu alleen nog een shet lopen van bijna 30, maar besloten geen paarden meer te nemen. De dood van een paard heeft zo'n enorme impact op alles in je leven, ik kan het niet opbrengen om opnieuw met een ander paard te beginnen.

Heel veel sterkte met jullie verlies

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:04

Wat vreselijk voor jullie.

wat er al gezegd werd, probeer geen schuldige te zoeken want die zijn er niet in deze vreselijke situatie.

heel veel sterkte.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:02

Sterkte voor jou en je man :(:)

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:33

Heel veel sterkte met deze vreselijke afloop. Helaas gebeurt het vaker en blijft het opstaan een groot risico na de operatie.. Afschuwelijk gewoon.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:11

Wat een verschrikkelijke manier om je paard te verliezen. Sterkte :(:)

Persoonlijk vind ik het erg netjes dat jou DA de rekening verscheurd. Dit hoeft hij natuurlijk niet te doen. Aan zo'n operatie zitten gewoon behoorlijke risico's (die je meestal vooraf zelf ook wel weet) en je tekent er ook nog eens voor.... Als een paard sterft tijdens een koliek operatie krijg je ook gewoon de rekening toegestuurd. Bij zulke operaties zijn de risico's gewoon groot!
In het verleden hebben wij ook weleens paard laten opereren. Ons werd toen gewezen op een eenmalige operatieverzekering (zoals Suzanne F ook al zei). Dan betaal je een relatief klein bedrag en als er wat gebeurd ben je tot 80 a 100% verzekerd. Heb je nu niks meer aan, maar wel wellicht voor in de toekomst of andere lezers. Je paard krijg je er helaas niet mee terug...

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:32

Wat een horrorverhaal. Vreselijk voor jullie!! Woorden schieten echt tekort, maar wil jullie desalniettemin onwijs veel sterkte wensen met dit plotselinge verlies te verwerken. Y;(

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:27

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:49

smurffie schreef:
Ik denk dat wij, ik namelijk ook je berichtje inderdaad verkeerd gelezen hadden. Het is op ons overgekomen alsof je het heel vreemd gevonden had als je wel moest betalen. Terwijl je zoals ik het nu lees bedoeld dat het vreemd is om te betalen voor iets dat je niet meer hebt.

Dat is zeker vreemd. Ook ooit eens meegemaakt bij mn hond. Operatie geslaagd maar het resultaat werd niet wat ervan verwacht was en de hond moest alsnog worden ingeslapen. 2000 nog wat gulden destijds. Mocht het in termijnen betalen en dat doe je dan voor een hondje dat er niet meer is. Dat voelt inderdaad raar.

Ik heb ooit ook een paard moeten laten opereren. En was inderdaad netjes gewezen op alle risico's en moest er ook voor tekenen. Ik heb me toen ook bij laten verzekeren. Niet alleen voor de kans op overlijden maar ook voor de kans op schade en daaruit voortvloeiende kosten die dan ook niet verzekerd zijn.
Dat de DA de rekening verscheurt is heel netjes. Hij heeft immers de operatie uitgevoerd die ongetwijfeld geslaagd is geweest. Maar hij heeft ook voor eigen rekening geeutanaseerd en het paard afgevoerd en dus nog extra kosten gemaakt.
Je hebt er inderdaad je paard niet mee terug, maar het is een pleister op de wonde. Ik hoop dat je het ook zo kunt zien.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:54

Wat ontzettend vervelend zeg dat dit gebeurt is, heel veel sterkte!

Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt met mijn bijrijdpaard. Die werd (op zijn 12e) onder narcose gecastreerd en heeft toen tijdens het wakker worden ook zijn been gebroken. Hij bleek al een haarscheurtje te hebben gehad in zijn bot. Had op die plek ook een wondje wat maar niet dicht wou. Stiekem weet je wel dat narcose een risico is maar je houdt er toch niet echt rekening mee dat er zoiets gebeurt. Helaas is het toch een van de risico's. Ontzettend onwerkelijk en verdrietig. Heel veel sterkte TS!