Paard levensgevaarlijk => Tumor op eierstok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Re: Paard levensgevaarlijk => Tumor op eierstok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 20:55

De andere plek is per toeval al gevonden. Droomplekkie op anderhalve kilometer van de deur.

Echt, ik was razend! Dacht dat ik iets kreeg toen ik haar op de wei zag... Heb me nog net beleefd kunnen houden.

DA geweest en ze heeft zich idd geforceerd met te vroeg op een groter stuk te staan. Had ik al verwacht.
Goed nieuws: De wondjes zijn geen schimmel. Ze moet wel wat uitgevreten hebben om daar wondjes te krijgen, van ander paarden kan het niet zijn want stond alleen, wie weet wat heeft ze allemaal uitgestoken/gek gedaan?

Extra week ontstekingsremmers. Goddank mag ze nu eindelijk op een stukje wei, maar dit ook een week langer voor ze terug op het groot stuk mag en ik terug met haar aan het werk mag gaan. Goddank dat het dat maar is... (desondanks ben ik pissed off, extra kosten en extra week hadden vermeden kunnen worden)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:01

Ik hoop dat je ex-stalhouder nu niet het lef heeft gehad om een opzegtermijn te eisen, wat een oelewapper.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 21:05

Ze mag XD. We gaan sowieso pas in augustus (nog maandje in vertrouwde omgeving, wil haar op dit stadium de stress nog niet aandoen) en vertel het voor de eerste, dus eventuele opzeg is done. Er zijn ook nooit afspraken over gemaakt en er staat geen letter van wat dan ook op papier...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:59

Hoe gaat het nu met je paardje??

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 10:48

Je bent me net voor, ik wou vanavond een update plaatsen :)

Het gaat eindelijk goed met haar. Wel nog wat wrevel gehad op stal. Halve week later stond paardjelief al samen met een andere op een groot stuk *zucht*. Dat paard had het snot, gevolg Zahire dagje later ook, maar was gelukkig snel voorbij...

De zwelling is enorm verminderd en bijna weg :D Ik kan er terug aankomen, op duwen, ze reageert er niet op. Ik denk nog een weekje en dan zal ze wel volledig weg zijn, het is echt al dag en nacht verschil.

Het karakter is ook... Wauw...
Ik kan mijn paard terug aaien en borstelen zónder continu haar benen/hoeven in de gaten te moeten houden. Ik kan terug in haar buurt komen zónder de angst dat ze boven mijn hoofd steigert of aanvalt. Ik kan haar hoeven terug uitkrabben zónder mij continu te moeten klaarmaken om een trap te ontwijken.
De laatste keer dat de DA er geweest is, heeft ze haar probleemloos kunnen onderzoeken en behandelen. Dit was hiervoor echt niet mogelijk: als de DA nog maar naar haar keek, mepte ze al bijna. DA was enorm verschoten, ze had wel verwacht dat het karakter ging verbeteren, maar zó'n grote ommekeer had ze ook niet verwacht. Superleuk om te horen natuurlijk :D
Ze is terug flauw maar in normale mate, eet goed, hangt graag bij me (zonder de noodzaak te voelen me aan te vallen), ze wandelt terug mee aan een touw zonder te steigeren of op mij te springen, ze gaat achteruit op een handgebaar zonder dat ik haar hoef aan te raken (ging tijdens haar slechte periode alleen achteruit op een serieuze harde fase 4), gaat terug opzij als ik dat vraag in plaats van te meppen, bijt niet meer (vroeger continu!)...
Ze gaat zelfs terug op de trailer terwijl dat echt een fiasco was, we zijn haar de eerste keer voor het eerste onderzoek in een naburig veld kunnen gaan oppikken omdat ze twee mensen had omver gegooid... Nu gaat ze meteen erin zonder probleem.

Heel tevreden dus :D

Vandaag mag ik er eindelijk terug op! Ik ben benieuwd... Natuurlijk opbouwen hé. Ik ga om 21u30 (ergste hitte is dan gepasseerd), en enkel een paar toertjes wandelen en zo uitbouwen. Tegen dat het volgende week dan minder warm wordt, eens een klein drafje erbij.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:07

Zoo, dat is een fijne update!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 23:19

Vanavond voor het eerst weer gereden! Voelde erg raar aan...

Laatste x stond ze loodrecht omhoog (beeld drong zich weer op) beide 1,5 maand stilgestaan en mocht op voorhand niet longeren... Dus met erg klein hartje aan de longe opgestapt...
Na 4 rondjes al laten losklikken. Het voelde weer vertrouwd aan, het voelde goed! Ze heeft geen stap miszet, niet gedreigd, niks!!! Precies terug het paard dat ik kocht, alsof er helemaal niets gebeurd is...

Suuuuuuuuuperblij :D

Natuurlijk maar 10 minuutjes max opgezeten, stap met een minidrafje van een kwart volte, maar het voelde hemels aan. Heb zo genoten!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:22

Super!! Heerlijk dat je hebt kunnen rijden. Geweldig dat je paard weer de oude is, wat hormonen wel niet kunnen doen zeg.

ElineRocco22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:41

Ik lees dit topic aan de hand van een recent topic van iemand die nu in dezelfde situatie zit.
maar dan nog wat fijn dat het goed is gekomen!

Voor andere paardeneigenaren kan dit ook een eye opener zijn. Dus fijn dat je je verhaalt hebt gedeeld.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:14

Heb je een linkje van dat recente topic toevallig?