Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
normaal moet je gelijk afrekenen op de kliniek, maar de arts was al weggegaan toen ik nog op de uitslag stond te wachten, waardoor de andere arts geen rekening kon maken, omdat hij niet wist wat zij had gedaan.
Jet schreef:Ze bedoelen als ze de foto's op de mail zetten en dat klopt ook wel als ze de bestanden moeten verkleinen. Natuurlijk kan dat tegenwoordig ook wel met andere programma's verstuurd worden, maar dat zullen ze niet kennen.
Jammer dat het met de eerste kliniek zo moeizaam verloopt allemaal, ik ben wel heel benieuwd wat woensdag 7 mei de bevindingen op de andere kliniek zijn.
maralyn schreef:Ik mag hopen dat de foto's in verschillende posities zijn genomen?
Want enkel van achteren of opzei een foto is natuurlijk onvoldoende om te kijken of daar iets vreemds zit wat een hard structuur aanneemt.
Zijn de heupen ook op de foto gezet?
Veel problemen komen vaak hoger in het lichaam voor, als dat we zelf doorhebben.
Zo kende ik een merrie, die op links moeilijk liep, terwijl ze in haar rechterschouder vast zat.
Dierenarts had foto's en alles gemaakt en kon werkelijkwaar niets vinden.
"Voor een oudje van 17 had ik de voorbenen erger verwacht, zelfs een 5 jarige komt hiermee goed in de scores."
Maar na een stevige behandeling van een osteopaat was de kreupelheid in eerste instantie verdwenen.
Elke keer als het paardje te zwaar liep of te veel liep, kreeg ze weer last van kreupelheid.
Omdat ze de schouders moeilijk op foto kunnen zetten en daar ook moeilijk bij kunnen komen, is daarbij de behandeling die ze op dit moment kregen, rust, niet te veel draaien over der eigen as.
Beestje is nu 24/7 buiten, loopt der eigen gangetje en is tot heden nog niet kreupel in het land gezien.
Mits het paardje maar niet te veel doet.
Kort om.
Wat verschrikkelijk moeilijk.
Jo_vales schreef:Het zou mij niks verbazen als het wel een pees/peesbandje blessure is.
herken een hoop dingen van mijn pony met een peesblessure. Is het plekje warm?
Ik heb hele goede ervaringen met Edigit. Goed betaalbaar ook, 200 euro en word evt vergoed door verzekering.. komen aan huis!

femke_harley schreef:Met rijden was ze niet anders dan normaal. Het enige wat ik dus merk is bij het aandraven dat ze moeilijk op gang komt en een pas of drie vier onregelmatig loopt en dan hersteld. Dit herhaalt zich bij het aandraven. In stap merk ik niets.
Ik rij overigens alleen nog buiten met haar, dus galopperen doe ik weinig.
Ze is wel wat scheef in haar bekken, maar dat heeft ze al zolang ik haar ken en heb (12 jaar). Nooit klachten gehad. Maar dierenartsen en fysio willen dat niet corrigeren, omdat ze dat al zolang heeft. Overigens nooit klachten gehad ervan. Eerst wel moeilijk aanspringen in de rechtergalop, maar dat is eigenlijk alleen maar beter geworden de laatste jaren.
dresjoepie schreef:Misschien een goed idee om zijn knie banden ook te checken Dan zijn ze vaak wisselend links of recht niet lekker achter!
Als je door heel zwaar zand loopt draait die dan vanuit zijn hoef zijn been naar buiten?
Nikass schreef:femke_harley schreef:Met rijden was ze niet anders dan normaal. Het enige wat ik dus merk is bij het aandraven dat ze moeilijk op gang komt en een pas of drie vier onregelmatig loopt en dan hersteld. Dit herhaalt zich bij het aandraven. In stap merk ik niets.
Ik rij overigens alleen nog buiten met haar, dus galopperen doe ik weinig.
Ze is wel wat scheef in haar bekken, maar dat heeft ze al zolang ik haar ken en heb (12 jaar). Nooit klachten gehad. Maar dierenartsen en fysio willen dat niet corrigeren, omdat ze dat al zolang heeft. Overigens nooit klachten gehad ervan. Eerst wel moeilijk aanspringen in de rechtergalop, maar dat is eigenlijk alleen maar beter geworden de laatste jaren.
Ik heb nog niet alles gelezen, maar nav deze post ben ik zeer verbaasd dat je is afgeraden om iets aan het bekken te doen. Lijkt me dat je er een manueel therapeut bijhaalt om eerst dat bekken recht te zetten.