Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wipher schreef:Wat zei de dierenarts eigenlijk precies over de hoefbevangenheid zelf? Niet zo zeer over welk voer je hem wel/niet mag geven, maar meer over hoe het er voor staat voor het beestje. Charelle of Bertbart, kan één van jullie hier een duidelijk antwoord op geven?
bertbart schreef:de dierenarts zei dat we hem in het land moesten zetten en dat hij hooi moet eten hooi hooi en nog eens hooi. hij zei ook dat als het slechter ging dat we hem terug moesten bellen
maar het gaat steeds beter! jippie! geen brok, slobber of kuil maar hooi
de pony loopt al goed en stappen en draven doet hij vanzelf in de paddock
maar wel wat stijf vind ik..
vind je dit goed zo??
Kinke schreef:bertbart schreef:de dierenarts zei dat we hem in het land moesten zetten en dat hij hooi moet eten hooi hooi en nog eens hooi. hij zei ook dat als het slechter ging dat we hem terug moesten bellen
maar het gaat steeds beter! jippie! geen brok, slobber of kuil maar hooi
de pony loopt al goed en stappen en draven doet hij vanzelf in de paddock
maar wel wat stijf vind ik..
vind je dit goed zo??
In het land? In de wei dus? Geloof er niets van dat de dierenarts dit heeft gezegd. En er werd bovendien gezegd dat volgens de dierenarts de pony ook kuil mocht hebben?
Black2000 schreef:Wat een verhaal! Heb het in sept meegemaakt met mijn verzorgpaard! Daar word je niet blij van! Ik heb haar helaas verloren, hoefbeen al erg ver gekanteld! Maar onze dierenarts is gelijk geweest op zondag en heeft haar toen op zware pijnstilling gezet en de eerste dagen heeft ze echt geen stap verzet! Ondanks de pijnstillers. Ik heb haar 2 dagen op stal gelaten en daarna mocht ze idd in een afgezette, natte paddock, maar na 10 dagen pijnstillers was er geen verbetering en hebben we foto's laten maken!
Dus nee, na een week of wat is het echt niet genezen! Dat duurt echt maanden! Als het al beter wordt!
En ja, het zal altijd een risico blijven, altijd opletten met kuil en weiland! Het liefst voor altijd op hooi!
Bij ons heeft het helaas allemaal niet mogen baten, dus denk er niet te licht over!! ( Bij haar is het ook meerdere malen gebeurd )
charellelove schreef:door een hoefsmid maar de dieren arts is wel geweest en zij ook bevangenheidCowgirl schreef:Is het wel bevangenheid? Misschien wel een hoefzweer. Als deze openbreekt lopen ze al snel weer goed.
dat zou ook kunnen maar de eigenaar zij bevangenheid hij heeft het nooit na laten kijken maar heb wel gevraag of hij dit wilden doen
charellelo[quote="charellelove schreef:door een hoefsmid maar de dieren arts is wel geweest en zij ook bevangenheid[/quote]Cowgirl schreef:Is het wel bevangenheid? Misschien wel een hoefzweer. Als deze openbreekt lopen ze al snel weer goed.
dat zou ook kunnen maar de eigenaar zij bevangenheid hij heeft het nooit na laten kijken maar heb wel gevraag of hij dit wilden doen