Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Katharinaa schreef:Oh raar seg. Gelukkig geen tumoren en hopelijk vinden ze een goede behandeling ervoor. Hoe zit het met zijn witte bloedcellen?
Luckystory schreef:Het klinkt toch al voorzichtig positief?
Dat het geen kanker is, lijkt me sowieso al het best mogelijke nieuws dat je kon krijgen?
Ik hoop dat ze een goede behandeling kunnen verzinnen.
Katharinaa schreef:Er bestaan inderdaad verschillende testen voor Cushing, misschien eens kijken naar 1 van de andere testen?
Heb je met de kliniek nog de cortisonebehandeling besproken?
Jasmijn159 schreef:ACTH testen wordt geadviseerd om te doen in het najaar. Bij cushing paarden is dan het verschil met gezonde paarden het grootste. Ik zou verder echt aandringen op een TRH stimulatie test.
Glucose intolerantie is meer iets wat je verwacht bij EMD, denk niet dat Bacardi daar last van heeft.
Ook de bijwerkingen van cortisone (prednisolon) zijn goed onder controle te houden als je het maar weet en rekening mee houdt. Netjes op en afbouwen is wel erg belangrijk. Ik zou dat toch nog eens overwegen en niet zomaar afschrijven. Mensen ondervinden veeeel meer bijwerkingen van prednison dan paarden van prednisolon.
geerke schreef:als hij op prednison staat heeft een cushing test ook weinig zin.Prednison en nierproblemen gaan niet echt goed samen...maar dat weet je vast wel als verpleegkundige
britt85 schreef:Mijn paard is ook een paar manden niet fit geweest. De ene week was hij stijf, dan weer kreupel, een week later had hij een vieze neus en rare bultjes. Verschillende testen gedaan maar daar kwam niks bijzonders uit. Om hem wat aan te sterken adviseerde de DA Equi forte van Boehringer Inselheim. Dit heeft enorm geholpen. Ik ben daarna begonnen met een andere variant voor de spieropbouw. Ik raad mensen dit echt aan.
SandraVerl schreef:Helaas een nieuwe up-date: Bacardi leek vorige week gewoon verkouden, geen koorts, at goed, had gewoon wat wit snot. Na overleg met de DA beslist om het een paar dagen aan te kijken en hem een kruidenmengeling bij te geven. Dinsdag leek alles in orde te zijn, woensdag avond voelde hij warm aan, maar hij liet zich niet goed temperaturen ( thermometer stopt op 38° maar hij zat niet diep genoeg) en ja hoor, gisteren morgen terug een snotneus, met klodders snot op de grond en een vreselijke stank, zowel uit zijn neus als in de stal. DA komt zodadelijk langs, ik hoop echt dat het maar een bacteriële infectie is en geen sinusitis.