Inslapen of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:45

Ik denk dat het feit dat je er een topic over geopend hebt, al aangeeft dat je weet dat je hem eigenlijk moet laten gaan. Je verstand weet het al, alleen je hart nu nog, maar dat is het aller aller moeilijkste.. Ik wens je ontzettend veel sterkte en kracht.

liekensancho

Re: Inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:52

met hierboven staande eens... inderdaad is dit het moeilijkste wat er is maar daar komt echt houden van om de hoek kijken.. los kunnen laten. Ze zijn afhankelijk van ons en wij moeten elke keer weer zo'n beslissing maken :-(
Ik heb ook zo een jaar met een oude hond getobt, je zoekt dat sprankje hoop en wil dat in alles zien, een huppeltje of wat ook... maar eigenlijk is het rekken omdat ons verstand niet mee wil wat we al lang voelen...

heel veel sterkte, ik weet zeker dat er veel mensen zijn die de pony deze kansen niet hadden gegeven en al lang hadden laten gaan. Je hebt alles gedaan in mijn ogen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 16:02

Pfff, vanmorgen om 10.30 is nigito vredig met zijn vriendin aan zijn zij, ingeslapen.
Het is echt vreselijk maar gister kreeg hij de ene voet niet fatsoenlijk voor de andere.
Dat was het teken dat het definitief was.
De afspraak stond al en overleggen hoefde niet meer en de dierenarts was het met me eens.
Het is goed zo, maar die laatste week was echt een marteling voor mij.
Nu ben ik toos paardloos na meer dan 20 jaar.

Ik wil iedereen hier ook bedanken voor alle advies en steun, ik heb daar echt wel veel aan gehad.
Er hebben ook mensen prive gereageerd met indrukwekkende verhalen waar ik veel aan heb gehad.
Het is goed zo, beter werd het niet meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:09

Heel veel sterkte, juiste beslissing. Wij willen ze zo graag bij ons houden maar helaas , ze leven niet zo lang als ons mensen. Denk aan hem terug in goede dagen, zonder pijn en met een glimlach.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:22

Heel veel sterkte jesito, het is een eer om voor ze te zorgen, maar ook een eer om te zeggen als het niet meer gaat........

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:24

Heel veel sterkte.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:32

:(:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:34

:( Veel sterkte...

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:45

Ben een stille meelezer geweest.
Wens je veel sterkte met de moeilijke maar goede en moedige beslissing. :(:)
Houden van is soms ook loslaten.
Denk aan de mooie momenten terug die jullie samen hebben gehad en put daar je kracht uit.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:53

heel veel sterkte

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:56

Ik heb in veel meegelezen maar wilde je via deze weg toch even sterkte wensen.

Jij hebt je maatje het allermooiste cadeau gegeven wat op dit moment mogelijk was: rust en pijnvrij zijn.
:(:)

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:29

heel veel sterkte.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:32

Heel veel sterkte

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:33

Jeetje meid! Wat heb jij lang voor hem gezorgd. Die mooie jaren pakt niemand je meer af.

Hopelijk worden de tranen na een tijdje weer tranen van het lachen omdat je de mooie herinneringen op kunt halen.

Heel veel sterkte! :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:40

Ik moest vanmorgen nog even aan dit topic denken. Heel veel sterkte!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:56

Je hebt goed voor hem gezorgd, tot het einde en ietsje verder. Dat is mooi maar moeizaam. Sterkte met het verlies.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:07

Heel veel sterkte toegewenst, het is een goede beslissing en je hebt hem het allermooiste nog kunnen geven vandaag, want nu heeft hij helemaal geen pijn meer en kan hij weer lekker jong zijn en gezond zijn in de hemel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:24

Sterkte Jesito, huil, schreeuw, vloek of trek je terug, wat je gevoel je zegt... Begin Februari is mijn kleine held overleden en ik slaap nog steeds slecht en loop nog steeds wat verloren... :) ze nemen zo'n grote plek in je hart in... Je mag gerust even triest en boos zijn om die leegte..

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:29

Ik voel met je mee... Heel veel sterkte met het verlies.

xLian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:45

Je heb een goede keuze gemaakt. Heel veel sterkte.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:19

Heel veel sterkte!
8 maanden geleden stond ik voor dezelfde beslissing...en ik weet hoe verscheurd je je dan kan voelen...
Onze Jantje was kortademig,en werd in november acuut benauwd..van alles nog geprobeerd,medicatie gehad van ventipulmin tot prednisolon,maar niets sloeg aan :(
Hij had het op een gegeven moment zo benauwd dat hij een stukje naar de wei niet eens meer normaal kon afleggen,en rollen zorgde ook voor zeer benauwde momenten.
Ene moment leek het te gaan,en andere moment kon ik het niet aanzien zo benauwd...maar ook zijn wilskracht was groot,en hij bleef zn koppie omhoog houden...en dol op eten!
Mijn beslissing is achteraf gezien gemaakt,toen hij in de paddock stond en de andere paardjes lekker aan het rennen waren in de bak naast hem.
Hij stond te kijken ernaar met zn hoofdje omlaag,want hij kon dat niet meer...
Vond het toen niet paardwaardig meer,en besefte dat ik mischien al te lang was doorgegaan omdat ik hem niet kwijt wilde.
We hebben het weekend nog afscheid van hem genomen,met iedereen die hem kende...en hebben hem laten gaan.
Voor hem was ik opgelucht dat het over was...maar zelf kan ik nog na 8 maanden het niet droog houden als ik aan hem denk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:46

Heel veel sterkte!

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:30

Wat triest. Veel sterkte toegewenst. Misschien kun je nog een dikke pluk uit zijn staart knippen. Ik zie dat veel bokters prachtige armbanden vlechten van paardenhaar, dan heb je nog iets van hem wat je altijd bij je kan houden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 07:25

Dank jullie wel allemaal.
Stuk staart heb ik van de paarden en heb zelfs tandjes van het wisselen van beiden.

Ik heb gistermorgen rendac al gebeld en zij zouden eigenlijk vandaag tussen 6.00 en 22.30 hem komen halen.
Waarop ik aangaf dat hij vanaf gistermiddag na 13.00 al klaar zou liggen of er dan geen vrachtwagen in de buurt was.
Want dat voor aan de weg liggen vind ik echt vreselijk en ook voor de andere stalgenoten.
10 minuten later werd ik netjes terug gebeld door de dame van rendac dat hij smiddags nog opgehaald zou worden en dat is net voor de avond ook gebeurd.
Nu is hij weg en dat is echt een groot gemis, maar er komt wat rust voor terug.
De laatste maanden was ik almaar bezorgd iedere keer, de hele dagindeling draaide soms om hem.
Dit kwam ook omdat hij 20 km van huis stond, dus effe snel nog eens op en neer zat er vaak niet in.

Nu moet ik verder zonder eigen paard, gelukkig kan ik op stal gewoon blijven komen.
En deze week ga ik nog effe iedere dag heen voor de vriendin van Nigito, het arme dier snapte er niks van en is echt verdrietig.
Ik voerde haar altijd samen met Nigito en dat wil ik de komende dagen even blijven doen voor haar, anders veranderd alles zo veel en ze is al oud.
Maar ook een stukje voor mezelf.
Na het weekend moet ik weer aan het werk en dan zien we het wel hoe het allemaal gaat lopen.

Nogmaals bedankt allemaal.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:34

Zoals eerder gezegd, je hebt ongelooflijk je best gedaan om alles te doen en te regelen. Dit is idd een hele organisatie....veel sterkte, fijn dat ze zo snel konden komen, nu kan je weer verder hé +:)+