Paard eet niet tot slecht, geen koorts..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:37

Klopt hoor Evelyne, maar ik denk, ik verduidelijk even wat jij gehoord had ;) . Ook omdat Ladyloe zelf dacht dat het gewoon goedgekeurd voor paarden was.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:38

Bij Ivomec is niet de werkzame stof het probleem maar het oplosmiddel. Daar kunnen paarden dusdanig allergisch op reageren dat ze dood neervallen. Of je paard allergisch is weet je pas na gebruik. Ik zou het middel in ieder geval niet op deze manier gebruiken.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:40

Het is juist het oplosmiddel waarmee de Ivermectine tot een spuitbare vloeistof maakt, wat voor extreme reacties en zelfs dood kan zorgen.

Dat maakt het verschil tussen de pasta en injecteren.

Ik geloof wel dat het oplosmiddel inmiddels aangepast is en dat gevaar geweken is.

Hier gelukkig al een tijdje niet meer gehad, maar bij heftige mijt laat ik Dectomax spuiten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:45

Da klopt wel, dat het het oplosmiddel is dat kwaad kan bij paarden. Toch zo ik het niet aandurven bij de mijne.

Ladyloe

Re: Paard eet niet tot slecht, geen koorts..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 23:18

Iedereen zijn/haar keuze toch? Maar deze discussie is niet helemaal de opzet van mijn topic.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 00:06

Jawel, daar heb je gelijk in hoor, het is alleen lang niet iedereen bekend hoe gevaarlijk het kan zijn, dus daarom even deze felle reacties :o .

Overigens super dat ze het nu verder weer heel goed doet na de kuren, nu hopen en duimen dat ze zo fit blijft!