Vraagje. Hoelang kan een paard na de castratie wat stijf lopen met een been? Harley loopt nu nog steeds stijf met zijn linker achterbeen. De wond zit wel rechts en niet links dus maak ik me wel zorgen. De DA heeft dit stijve loopje al gezien maar heeft me er verder niks over gezegd.
Judith_VB
Geplaatst: 07-04-15 09:51
Wondpijn, stijfheid en ontsteking komen vaak voor bij castratie. Goed in de gaten houden en schoonhouden met water. Niet allerlei middelen op/in de wond gaan spuiten. Water is meestal voldoende en de wond een beetje open houden zodat de etter weg kan. Wat bij mijn hengstje na de castratie goed hielp was Metacam. Toen was de pijn, zwelling en ontsteking met een paar dagen weg en was hij weer happy.
Maar metacam is niet vrij te verkrijgen waarschijnlijk? Ik houdt de wond nu goed schoon met proper water uit flessen omdat ik pompwater niet vertrouw.
Zoe_97
Geplaatst: 07-04-15 12:35
Vroeger idd niet, maar de dierenkliniek in kermt geeft dit wel zo mee als je de reden uitlegt (ik haal het regelmatig daar voor mijn hondje met artrose)
Je kan in het water misschien ook enkele drupjes wasisobetadine doen, dat zorgt toch dat via het water geen bacteriën mee binnen komen en ontsmet de wond (zijn de rode bussen die je gewoon bij de apotheek kan halen)
Geen idee hoe die noemt. Is een vrij kleine kliniek met zo een klein tuintje voor de ingang (met beige steentjes). Maar ik vermoed dat het dezelfde is!
Art_Ificious
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-15 09:32
Harley voelde zich gisteren weer helemaal de "oude". Hij heeft zich zitten uitsloven in draf en galop zonder met zijn been te manken. De zwelling aan de koker is ook volledig weg.
Maandag was ik nog geweest en had ik niet gedacht dat het zo snel weer beter zou gaan. Dinsdag niet geweest en gisteren wel weer. Wat was ik verrast door mijn maatje. Hij staat nu weer bij de 2 ruinen in de wei.