Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
LBLGypsyCobs schreef:Maar waarom wil je dan niet antwoorden op hoe vaak ie bekapt wordt als de hoef zo snel groeit?
Hoe langer de hoef hoe groter de kans op splijten en ijzers kunnen dat echt niet altijd voorkomen, als de hoefwand de druk niet meer aan kan gaat ie stuk.
En dat komt de genezing van die hoornzuil ook niet ten goede.
Ik snap dat je smid dat niet even op een zonnige middag fixt, dat zou ook niet goed zijn, maar deze hoef heeft wel regelmatige bekappingen nodig.
DDDara schreef:LBLGypsyCobs schreef:Maar waarom wil je dan niet antwoorden op hoe vaak ie bekapt wordt als de hoef zo snel groeit?
Hoe langer de hoef hoe groter de kans op splijten en ijzers kunnen dat echt niet altijd voorkomen, als de hoefwand de druk niet meer aan kan gaat ie stuk.
En dat komt de genezing van die hoornzuil ook niet ten goede.
Ik snap dat je smid dat niet even op een zonnige middag fixt, dat zou ook niet goed zijn, maar deze hoef heeft wel regelmatige bekappingen nodig.
Waarom ik daar geen antwoord op wil?????
Allereerst omdat dat me vraag niet is, als tweede omdat ik daar al antwoord / afspraken overheb en ten derde als ik zie dat het toch sneller dan verwacht groeid dan maak als nog een afspraak!
Als mijn dierenarts vandaag zegd dat de hoef te lang is zal ik als nog een afspraak met de smid maken al is het pas anderhalve week terug! Gerust gesteld??????
GaelleS schreef:Zie mijn onderschrift. Ik heb de jaaropleiding in Anderlecht gedaan, 4 dagen per week, en afgestudeerd. Ik kan van een lat metaal een hoefijzer maken en het onder een paard passen en eronder nagelen.
Ik heb ook de PN bekapcursus gedaan, en ben nog naar lezingen en andere cursussen geweest (waaronder in Merelbeke de dierenkliniek, in maart dit jaar ga ik naar de volgende hoefsmid/bekapper/dierenarts lezing) en een cursus van http://paardenhoeven.info/ )
Mijn mening is gebaseerd op dingen die ik zelf geleerd heb van alle kanten en niet omdat een trut op het internet wat zei. Ik studeer nu ook verder als dierenarts, ben net begonnen. Ik doe echt mijn uiterste best om geen vage mythes ofzo te banketstaaf, en als je wilt dat ik onderbouw waarom ik denk dat er zo heel veel af kan wil ik dat gerust doen, over hoornzuilen weet ik niks dus kan ik ook niks zeggen. Ik zou beginnen met rontgen en er een heel stuk af te doen en dan zien wat er nog van overblijft en hoe je ermee verder kan. In het echt is de hoef blijkbaar niet zo heel hoog als op de foto, ik begrijp dat die enorm kan vertekenen (graag nog foto's ?)
Coloured schreef:Volgens mij is de vraag van TS of er nog een hoornzuil in de hoef zit. Die wond en de hoef zelf zijn het probleem helemaal niet.
geerke schreef:ze is niet stiekem ook nog bevangen geweest tussendoor?Omdat de hoef ook zo snel groeit?
Ik zie daar het verband niet van...snel groeien door hoornzuil operatie.
Maar ik heb nog nooit een hoornzuil meegemaakt,wel bevangenheid
callum schreef:Het lijkt me heel sterk dat een da gaat opereren voor hoornzuil als het paard eigenlijk bevangen is.
zoals ts al zegt heeft de hoef een tijd in gips gestaan en is daardoor de stand veranderd. Dit geeft ook een deuk.
ts heel veel sterkte met je paardje. Ik hoop dat alles rustig is en blijft.