Hij mag woensdag naar huis. Hij gaat heel langzaam vooruit en krijgt nog medicijnen mee voor zes weken. Hopelijk komt het helemaal goed en houdt hij er niks aan over.
geerke
Geplaatst: 26-01-15 21:55
wat een goed nieuws!Had ik eerlijk gezegt nooit verwacht
Wat zullen baasje en paardje blij zijn . Lekker in zijn eigen stal en omgeving. Blijf je ons op de hoogte houden? Waren de uitslagen van rhino en lyme nu binnen trouwens?
Nee ik had het ook niet verwacht. Enerzijds ben ik blij dat hij naar huis komt en anderzijds ben ik een beetje bang dat hij terugval krijgt en je niet meer direct een arts in de buurt hebt op de kliniek is altijd iemand. Rhino heeft hij niet lyme nog nietbinnen. Hopelijk duurt het morgen geen 2 uur voordat hij op de trailer staat. Ik hou jullie graag op de hoogte en ben jullie dankbaar voor de belangstelling en steun.
Niets te danken hoor, als ze het niet vertrouwde zou je hem niet mee mogen nemen toch. Misschien voor jezelf nog even een lijstje maken met vragen die je hebt. Bv waar je op moet letten en of je temp in de gaten moet houden enz. Hopen dat hij graag naar huis wil en zo devtrailer op loopt.
Ja Jobamara, de vragenlijst is al klaar. Ik heb er al heel wat gemaakt de afgelopen periode. Ze zijn steeds vriendelijk en behulpzaam daar. Ondanks dat ze het heel druk hebben. Dat van de temperatuur is een goede die stond nog niet op mijn lijst dank je! Ik hoop ook dat hij zo de trailer inloopt maar het is daar een komen en gaan van trailers en hinnikende paarden waar hij nogal nerveus van wordt en de aandacht er niet meer bij heeft. We gaan heel vroeg hopelijk is het dan rustig. Ik laat morgenavond even weten hoe alles gegaan is. Hij zal in ieder geval blij zijn als hij weer thuis is.
Karoune
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-15 21:32
Nou lyme heeft hij ook niet. Uitslag was binnen. Vandaag nog even met hem gewandeld hij is rustiger maar lopen is nog niet wat het moet zijn. Morgen lekker naar huis met hem.
Fijn dat hij geen lyme heeft. En heel veel succes morgen met laden en het vervoer naar huis. Komt vast goed, probeer zelf lekker te ontspannen en een worteltje of wat lekkers, doet hopelijk wonderen om hem te overtuigen lekker mee naar huis te gaan. Succes.
Ooo wat een pokkeweer om hem te halen. Of valt het bij jullie mee met de storm?
VanHuisUit
Geplaatst: 28-01-15 14:27
Nou ik hoop dat het bij jullie meevalt met het weer ... hier zou ik nu niet met de trailer op pad durven .... heel veel sterkte en succes met het verdere herstel, hoop echt dat het helemaal goed gaat komen!
Bijna je hele topic door gelezen maar durf niet met zekerheid te zeggen of je nu weet wat hij had?! Fijn dat je paardje weer thuis is. Ik heb zo'n zelfde verhaal mee gemaakt hier in de buurt, paard heeft ook echt 4 weken op een kliniek gestaan en dit was ook naar enting. Dat paard doet het nu gelukkig weer heel goed en ik heb ze zelfs weer op cc gezien. Ik hoop dat het met die van jou ook helemaal goed komt! Erg schrikken.
Shakiro is weer thuis. Het laden ging in eerste instantie niet zo goed 2 flinke steigeringen omhoog dat was de eerste keer dat ik hem zag steigeren. Wil toch zeggen dat zijn achterhand goed verbeterd is want anders had hij hier de kracht niet voor. Voor zijn en mijn veiligheid hem toen een klein beetje kalmeringsmiddel gegeven en toen liep hij er in een keer op. We zijn heel vroeg gegaan vanochtend om 9.30 uur waren we al op de terugweg toen was er nog geen storm ik had de weerberichten goed gecheckt. Thuis rende hij zijn stal in met een houding van hier blijf ik voorlopig. Zijn lopen ben ik best tevreden over maar de jeuk en het kleine beetjes plassen verontrust mij. Heb dit gisteren nog aan arts gevraagd en dat hoort bij de ataxie en de neurologische symptonen. Het is nu afwachten .
Alice ze zijn er niet achter gekomen wat hij heeft. Jouw verhaal geeft wel weer moed. Shakiro heeft 2 weken op de kliniek gestaan. Weet je of dat paard lange tijd nodig had voor zijn herstel?
Top dat Shakiro weer veilig thuis is. Ben ook wel benieuwd naar het verhaal van Alice. En inderdaad het spul moet uit zijn systeem, zit nog te denken of een beetje ondersteuning hierin zou kunen helpen. Met een paard van ons dat na de enting een allergie heeft gekregen, dit heb ik toen aan een goede homeopaat gevraagd en die vertelde dat het vaker voorkomt maar dat er wel iets is om het te behandelen. Van puur heb je ook zoiets. Goed dat je de weersvoorspelling goed in de gaten hebt gehouden. Wij blijven volgen hoor.
@TS volgens mij redelijk snel, hij heeft tijdje op de clinic gestaan en spier massa was flink afgenomen door inactiviteit maar geloof dat toch redelijk snel is hersteld. Ik weet dat paard bijna niet kon lopen in eerste instantie. En was allemaal gebeurt vlak na dat hij geënt is. Volgens mij gingen ze naar paar maand al weer op cc
Jobamara ik ga ook eens met een homeopaat overleggen geloof hier wel in. Dank je alice dat geeft moed. Rond 1800 uur bij hem gaan kijken en hij lag te slapen.. volgens mij erg moe en blij dat hij weer thuis is.
Ik zie het weer even niet zitten. Ik was vanochtend op stal en hij eet zijn voer niet. Hij is suf. Knabbelt wel wat aan zijn stro en hooi maar niet echt. Even met hem gaan wandelen. Dat ging redelijk toen wou hij ook graag lopen. Gras wil hij ook graag eten. Maar zodra hij terug in de stal was, weer suf en ging weer liggen. Ligt dan wat te knikkebollen. Hoe kan dit? heeft hij last van zijn maag van de medicijnen en eet hij daarom niet. Ga zo weer met de kliniek bellen. Hoeveel zorgen kun je om een paard hebben. Ben er zelf ziek van.