prikkeldraadwond(foto's kunnen als schokkend worden bevonden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 08:39

Tendance schreef:
Mijn eerste eigen paard heeft ook in het prikkeldraad gezeten. Dat was alweer meer dan 12 jaar geleden.
Hij is kapot gegaan aan de vulketan.
Goed dat je daar dus mee gestopt bent.
Helaas bij ons geen succesverhaal dus.
Kreeg er ook nog eens spat in het andere achterbeen door, omdat hij niet meer genoeg steunde op zijn slechte been. Dat zag je niet maar bleek achteraf wel zo te zijn.

Succes, want je bent er nog niet, maar ziet er goed uit.

Sindsdien is voor mij een weiland met
prikkeldraad onacceptabel.

poeh heftig! Ik zelf ook liever de prikkeldraad verdwijnen, maar dat is helaad niet mogelijk. De zomerweides zijn wel zonder prikkeldraad alleen de winterweides niet omdat deze voor de koeien zijn, en die blijven niet achter een lintje staan.

Tendance

Re: prikkeldraadwond(foto's kunnen als schokkend worden bevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:48

Het blijft ook ieders eigen keuze, maar voor mij zou het niet acceptabel zijn en ik zou mijn paarden er dan gewoon niet in willen hebben. Of als de paarden erin staan een deel met lint afzetten, waarbinnen ze dan blijven .

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:13

wat geeft dat prikkeldraad toch nare wonden, gelukkig gaat het nu de goede kant op!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:21

Mijn vriendin haar paard heeft als veulen zijnde met beide achterbenen volledig in het prikkeldraad gezeten.
Hij heeft nu, 14 jaar later nogsteeds hele grote littekens op zijn benen :(
Helaas heeft hij er niet van geleerd want een jaar terug heeft hij weer vastgezeten, gelukkig was dat een kleine wond en zie je nu niks meer van (Prikkeldraad is nu ook weg gehaald)

Ik ben benieuwd hoe het bij jou paard er uit komt te zien.
Ik zou evt vanmiddag wel foto's maken van de benen van mijn vriendin haar paard

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:26

Hongingzalf of rauwe honing werkt inderdaad enorm goed, en niet alleen bij paarden.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:59

Dat is wel een hele nare plek zeg, zag er heftig uit! Gelukkig ziet er al veel beter uit!

Een van mijn verzorgpaarden is eind juni 2014 door het draad gegaan.

[VVDD] Zwaar ongeluk met paard!

Oh, ik zie dat Joolien en Romylover mij al voor waren :o

Ik vond het al wat langzaam gaan bij de genezing van jouw paard, maar ik lees dat ze nog gewoon de wei op gaat?
Mijn verzorgpaard heeft 2 maanden op de kliniek gestaan. En na 6 maanden op stal was het bijna dicht en mocht hij eindelijk de wei in. Nu staat hij inmiddels een maand in de wei en gaat zijn oude verzorger straks even (10 min) met hem onder het zadel stappen.

Ik ben benieuwd naar de afloop, succes :)

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 19:50

[quote="LesleyxLinn"]Dat is wel een hele nare plek zeg, zag er heftig uit! Gelukkig ziet er al veel beter uit!

Een van mijn verzorgpaarden is eind juni 2014 door het draad gegaan.

[VVDD] Zwaar ongeluk met paard!

Oh, ik zie dat Joolien en Romylover mij al voor waren :o

Ik vond het al wat langzaam gaan bij de genezing van jouw paard, maar ik lees dat ze
nog gewoon de wei op gaat?
Mijn verzorgpaard heeft 2 maanden op de kliniek
gestaan. En na 6 maanden op stal was het bijna
dicht en mocht hij eindelijk de wei in. Nu staat
hij inmiddels een maand in de wei en gaat zijn
oude verzorger straks even (10 min) met hem
onder het zadel stappen.

Ik ben benieuwd naar de afloop, succes :)[/
quote]

klopt de genezing heeft lang geduurd maar begint nu. Ze mag inderdaad gewoon naar buiten toe, dus zodra het weer redelijk is mag ze naar buiten.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:17

wow was wel even schrikken de fotos.
wij hebben helaas ook een aantal jaar geleden met een paard mee gemaakt dat hij door de muur van de manege sprong door de spiegel en lag ook helemaal open van voor tot achter en je dacht dit komt nooit meer goed.
hij miste een stuk vlees van wel een kilo uit zijn schouder.
meer dan 600 hechtingen over zijn hele lichaam.
en het is helemaal goed gekomen. en loopt nog in de sport

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:21

NatalieLot schreef:
Fritsiej schreef:
Mijn paard is ruim twee jaar geleden een grote draadwond opgelopen. Alleen lager op het achterbeen. Bij hem heeft het draad er praktisch helemaal omheen gezeten, maar vanaf de zijkant tot de achterkant ( +_ 20 cm) Na één week is de afgestorven huid eraf gekomen en gebleken dat zelfs zijn bot een inkeping had van het draad. Hij heeft géén moment kreupel gelopen, maar het heeft ruim 9 maanden geduurd voordat het dicht was. Metrisan heeft gigantisch goed gewerkt.
Mocht je vragen hebben ;) pb-en kan altijd

Wat fijn dat het wel goed geheeld is! Moet zeggen ik zie wel elke paar dagen een goede verbetering bij mijn paard der wond! Dus kan zeker niet klagen. Ze heeft wel nog een paar extra wondjes door het verband helaas dus ben erg blij dat ze dat nu niet meer hoeft

Mijn paard had inderdaad ook wat schuurplekjes van het verband. Deze plekjes waren voornamelijk op de bewegende delen. Precies waar bij jou paard die wond zit. Ik hoop dat het snel beter gaat!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:02

Bij mijn merrie ziet het er zo uit (dag 18, 29/01/2015):
http://i60.tinypic.com/14n1f0l.jpg

Maar ik vroeg me af... Staleigenaar zie dat het "uitgepuilde" wild vlees was en dat dit weggesneden zal moeten worden. Maar als ik de foto's in de beginpost hier bekijk, zie ik toch veel gelijkenissen. Is er bij jou iets weggesneden qua wildvlees TS ?? Of is dit gewoon zo netjes herstelt met Mesitran ??

Been van mijn merrie staat ook dik en iemand zei me zelfs dat dit blijvend kon zijn en dat ze niet meer bruikbaar zou zijn voor de sport (niet dat ik daar plannen voor had). :?
Toch ben ik koppig en blijf ik geloven in een goed en mooi herstel O:)

Het been blijft ingepakt en wordt om de 2 dagen ververst, tenzij het eerder nodig is (Mevrouw besloot eraan te beginnen bijten |o ).

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:06

Als de wond dicht gaat en het wildvlees onder controle is, dan is sport helemaal niet uitgesloten.
Maar ik zou het wel onder controle bij de DA houden!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:16

De mijne Had het afgelopen zomer op exact dezelfde plek alleen kleiner.
Ergens van geschrokken en draad meegenomen.
Is deels gehecht en ze moest op box rust. Officieel mocht ze niet bewegen maar ze Had een uitloop van 3 bij 3 zodat ze rond kon kijken.
Was gewend 24/7 buiten te lopen.
Heeft ze een paar weken gestaan en begon netjes te helen.
Wel wat wildvlees nu en een prachtig litteken maar hoeft niks aan gegaan te worden.
Het is iets dikker als het andere been maar dat is verder geen probleem en ze heeft nooit kreupel gelopen.
Was er goed ziek van maar als ik deze wond bekijk. ..
Wat een exemplaar zeg, gelukkig geneest het enorm goed!

Mckk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:16

wij hebben ook zo'n stumper. rollen naast het schrikdraad, zwaaien met achterbeen en zo schrikdraad erom heen. En dan natuurlijk niet rustig blijven staan maar het op een sprinten zetten en zo hard dat er een paar paaljes mee uit de grond zijn getrokken. resultaat was een flinke lap huid ( en gelukkig alleen huid) dat los was gesneden. Was eigenlijk te laat om te hechten maar DA had toch gebrobeerd. Met mesitran was het na een maand helemaal dicht en nu buiten 3 witte haren niks meer van te zien. Tijdens behandelen geen wildvlees gehad en mesitran heeft (denk ik) er zeker voor gezorgt dat er nu niks meer van te zien is! Terwijl buurvrouw paard met zo'n zelfde actie zonder mesitran, op exact de zelfde plek op het been, hier een flink litteken aan over heeft gehouden.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:18

Klopt mij hebben ze ook gezegt breng haar naar een kliniek en laat het wegsnijden, maar omdat de kosten hiervan mij te hoog waren heb ik het zelf gedaan, met in verband blijven zetten. Ik heb een tijdje vulketan gebruikt hierbij verminderde het wild vlees ook maar niet extreem veel, na dit 2 weken gebruikt te hebben ben ik overgegaan op pure honing van de imker en dit werkte al tor mijn verbazing, dit heb ik 2 dagen gesmeerd en toen begonnen met de mesitran, terwijl er nog genoeg wildvlees zat dit is met smeren en goed druk uitoefenen op de wond wel weggegaan. Het dikke maakt niks uit, dat is gewoom de verwerking, ik denk als het binnen 4 maanden heelt en goed doet stappen elke dag wel kunt zeggen dat het been weer normaal zal worden. Bij mijn merrie voel je voornamelijk dat er erg veel vocht in zit daarom wil ik gaan beginnen met manuele lymfedrainage. En ja dit is ook mogelijk bij paarden.
trouwens XLIESSSX zolang er nog wild vlees op de wond zit goed blijven inpakken, dit hoort allemaal bij het verwerkingsprocess, de bedoeling is dat je net genoeg druk uitoefend op de wond. Zodra het wild vlees weg is zou ik wel gaan kiezen om het verband eraf te laten, het droogt echt heel mooi in, heb nu hetzelfde was erg bang voor nieuw wildvlees vorming maar tot op heden niks gehad en het heelt beter dan in het verband. Ik smeer wel nog gewoon met mesitran nu

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:21

Ik heb net je foto bekeken XLIESSSX maar dat is nog lang niet zo erg als het bij mij is geweest haha, ziet er netjes uit! Blijven smeren en nog even een weekje of 2 blijven inpakken en dan denk ik dat je het verband wel eraf kunt laten, het is belangrijk dat ze niet te lang met verband staan. Hebben ze mij verteld

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:08

Mijn DA raad juist aan om het zo lang mogelijk in te pakken omwille van de omvang van de wond... Tot de wond zo goed als genezen is (zie jou voorlaatste? foto) verbinden en dan evt open.
Ikzelf heb er in ieder geval geen probleem mee dat het steeds wordt verbonden, mijn merrie ook niet. (oorzaak van het vallen en huppelen was niet de pees, maar vermoedelijk de zalf die prikte in de wond :o Da is komen controleren. )

Nu ziet de wond er zo uit:
http://i60.tinypic.com/20fw9ra.jpg

Qua omvang is ze nog steeds niet verkleind, maar als het zo verder gaat zal dit niet lang meer op zich laten wachten :D Leuk om de wond eindelijk eens aan de betere hand te zien ! Niet uitpuilend, niet rood maar roze, geen al te dik been,...

Pot van 250g Mesitran besteld + wat absorberend verband en tulle en dat pakketje zou er dinsdag moeten zijn :D (ben tot 2x toe gaan zoeken naar Mesitran, maar niet te vinden in die 2 apothekers hier in BE... DA had het ook niet... Dus uiteindelijk maar besteld :+ Er werd wel steeds honingzalf aangedaan ! )

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 11:09

Het ziet er al netjes uit hoor!!! Het geen is dat je moet uitkijken met te lang verpakken want dat heb ik wel gedaan en daar door heb ik nu te kampen met 4 wondjes buiten de echte wond en daar door kan het allemaal nog langer duren :) maar je wond ziet super uit, zo zag de mijne uit pas na 14 weken haha, zolang er geen wildvlees vorming meer komt zal het snel gaan dichtgroeien, waar heb je het besteld?? Bij die site wat ik je doorgegeven had??

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:48

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:49

Besteld bij Alex Brander :D

Hem gecontacteerd als 'second opinion' mbv wat doorgestuurde foto's :) Hij was zeer vriendelijk en sindsdien heb ik meerdere malen in de week contact met hem. Ik stuur hem steeds de foto's door die ik neem/toegestuurd krijg e van mij mag hij deze ook op zijn site gebruiken :)
Ik heb een pakketje bij hem besteld en heb er nog wat extra spullen bij gekregen die zouden kunnen helpen bij het verbinden :)

Als ik nog een wond heb of een paard ken met een lelijke wond, beveel ik zeker die man aan *\o/*

Edit: ik heb 250g besteld voor 48 euro :)

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:05

Klopt ik bestel ook steeds bij hem, hele vriendelijke man inderdaad

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:10

Weer even een updatetje over de wond, ben echt blij met genezing!

Hier is al goed te zien dat de wond een stuk kleiner is geworden

Afbeelding

Hier nog een vooraanzicht van beide achterbenen

Afbeelding

En een zijaanzicht van het been waarop goed te zien is hoe dik het wel niet is

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:14

xLIESSSx schreef:
Besteld bij Alex Brander :D

Hem gecontacteerd als 'second opinion' mbv wat doorgestuurde foto's :) Hij was zeer vriendelijk en sindsdien heb ik meerdere malen in de week contact met hem. Ik stuur hem steeds de foto's door die ik neem/toegestuurd krijg e van mij mag hij deze ook op zijn site gebruiken :)
Ik heb een pakketje bij hem besteld en heb er nog wat extra spullen bij gekregen die zouden kunnen helpen bij het verbinden :)

Als ik nog een wond heb of een paard ken met een lelijke wond, beveel ik zeker die man aan *\o/*

Edit: ik heb 250g besteld voor 48 euro :)

Dat is een stuk goed koper als ik voor een tube betaal.Het is overigens wel te bestellen in belgie zowel in de apotheek als op internet.In de apotheek heb ik even moeten zeuren en zelf alle nrs op internet gezocht,maar s'morgens besteld en smiddags gehaald.
Persoonlijk lijkt me alleen een tube hygienischer.

En wat een gezeur over het prikkeldraad.Mijn Paard is net zo erg gewond geweest zelf zo erg dat ze haar hebben willen laten inslapen omdat de pezen geraakt waren en de hechtingen niet bleven zitten.Ze was in de wei aan het rollen en is in een lint vastgedraaid met haar been.Achteraf afschuwlijker buiten dat de lint in haar been snee, kreeg ze ook nog een stroom schokken.Dat heb je teminste met prikkeldraad niet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:15

ziet er netjes uit ts.Gaat de goede kant op +:)+

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 17:21

beatje schreef:
ziet er netjes uit ts.Gaat de goede kant op +:)+

Thnx!! Maar een pot is ook wel fijn hoor! Grootste tube die ik destijds kon vinden was 50 gram en dat had ik toen per week nog zoiets haha

ik bestel nu altijd 2 potten incl verzenden voor 100,-

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:35

Een van mn merrie heeft 2 jaar geleden een flinke draadwormen opgelopen tijdens een onweer. Van net onder de sprong tot boven de kogel hing een hele flap naar beneden, strekpezen Door. We hebben onder narcose goed schoongemaakt, pezen weggesneden, gehecht en verband om gedaan. De eerste weken verband elke 2-3 dagen vervangen. Na een 10 dagen werd een hoop weefsel afgestoten en is het grootste deel weer opengegaan. Ik heb het onder verband gehouden. Steeds mesitran gesmeerd. Na een week of 4 was alles mooi opgeschoond. Ik heb er proberen voor te zorgen dat het granulatieweefsel/wildvreemde de huid niet overgroeide. Door het drukverband is dit maar minimaal geweest en slechts op een paar plekjes. Daar smeerde ik dan een paar keer een heel klein beetje hydrocortidermzalf op. Dat droogde het granulatieweefsel wat uit en remde de groei op die plek. De wond randen nooit, alleen met mesitran zalf. Na 8!!weken zat de wond perfect dicht en kon het verband eraf. Als je goed kijkt dan zie je het litteken nog, maar er is amper zwelling geweest en ze loopt nog net als tevoren. Ik kan niet merken dat ze er last van heeft