rensju schreef:Goed om te lezen! Ik heb de juiste combi ook nog steeds niet. Ik geef nu healthy herbs brok net grasmix/lucerne maar ze eet het met lange tanden en viel af en spieren verminderden. Dus nu geef ik pavo 18+ en bietenpulp bij en ze trekt heel mooi bij. Ik stop zo met die hh, maar wat dan?
Jij laat de stalhouder dus alleen lucerne vieren en je voert je prutje elke dag zelf?
Mijn paard staat op een reguliere stal, overdag komen ze de winter op de paddock, avond + nacht op stal (waarbij ik vaak in de avond kom om te mesten/rijden etc). Zomer is weidegang, keuze uit 24/7 op nacht op stal.
Qua voeren betekend dit;
3 voerbeurten door de staleigenaar; hooi (andere paarden krijgen tijdens deze voerbeurten ook hun brok/muesli), mijn paard krijgt dan dus een handje/klein schepje Metazoa Luzerne korrel, om voernijd te voorkomen.
In de avond nadat ik geweest ben, en ze weer terug op stal gaat, ligt er nog een plak hooi klaar en in haar voerbak de grasbrok, met daardoorheen gemend de Apen Grun "Muesli" van Agrobs en 200 gr Balancer Pro van jepaardgezondenfit.nl
Kurkuma laat ik op het moment weg, omdat we richting de zomer gaan en dit krijgt ze enkel in de winter vanwege de afvalstoffen.
Paard wordt 5/6 keer getraind op B/L niveau. De metazoa kan inprincipe ook weggelaten worden maar ik kwam een beetje in conflict met de staleigenaar omdat deze eerst de "brok-ronde" doet en daarna pas hooi voert, andersom is beter maar ze wilt hierin niet tegemoet komen dus vandaar de keuze voor Metazoa, omdat daar enkel en alleen de luzerne inzit.