geerke schreef:Hij kan echt de hele nacht dooreten?Ligt er sochtends nog gewoon hooi?Dan is bloedonderzoek geen slecht idee inderdaad,laat ook testen op eosinofielen.Ik vind het vreemd dat hij zo druk is.Heeft hij een verdikking bij de overgang van zijn kaak naar de nek?(schildklier)
Je moet hem wel meer voer gaan geven om hem bij te laten komen,in deze staat gaat dat niet lukken met 1 kilo brok per dag.
Probeer er iets anders bij te voeren,geweekte pulp of lucerne.
DatBenIkNou@Nee,ik heb absoluut geen verstand van wormen...wat zijn dat?
Waarom zoveel brok geven?
Beestje hoeft geen zware inspanningen te doen en van brok word de pony niet echt dikker hoor, ik vind een kilo brok per dag al aardig wat.
Ts, weet je zeker dat de tandarts destijds alle haken etc (ook achterin) goed heeft bijgewerkt? Eet je pony goed, of morst of schrokt ze?
Je hebt de pony nog niet zo lang, misschien is het voor zo een jong beestje ook wel een beetje stress, nieuwe omgeving, nieuwe geuren en indrukken.
Ik zou inderdaad eens proberen even apart te zetten zodat je pony rustig hooi kan eten, heb je ook al ipv brok muesli geprobeerd?
Mijn oudere paard krijgt sinds een tijd van havens natural balance wat heel goed bevalt, ze blijft super mooi op gewicht en word er niet druk van, meestal geef ik er nog een scheutje lijnzaadolie bij.