Wat is dit? Ontsteking 2 maanden na castratie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 09:12

stress level sky high level 10 ;(

net de kliniek gesproken, ze vonden dat als t zo van kleur veranderd er allicht weer naar gekeken moet worden door een dierenarts.

Ik heb nu de foto's gemaild en dan hoor ik wat hun advies is.

kiki1976

Re: Wat is dit? Ontsteking 2 maanden na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:19

Poeh hoop dat het meevalt!

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:27

jeetje wat een stress.. sterkte!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:38

Oei, das minder idd! Hopelijk loopt t met een sisser af!! :(:)

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 10:38

nieuws: het zou wat ontstekingsvocht kunnen zijn, (beetje zoals je een flinke schaafwond op je knie die er na een paar dagen nattig en ranzig uitziet en daarna een korst komt).

Het lichaam is de boel aan t opschonen voordat t kan sluiten, dus zolang de wond open is en het eruit kan goed de antibiotica blijven geven en in de gaten houden... nou dat doe ik dan maar braaf en ondertussen duim ik de hele dag dat dit snel over is want het wordt me nu wel een beetje veel allemaal. Je durft bijna geen dag blij te zijn dat het de goeie kant op gaat, maar goed stay positive tot nu toe gaat het nog goed :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:45

wat een gedoe...en dat na een ''simpele'' castratie.(dat is ook de reden dat ik twee hengsten op stal heb staan,ik zie het maar al te vaak mis gaan)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:48

Nou dat is toch een positieve update :j

Ik durfde pas 2 maanden nadat het helemaal dicht was een beetje blij te zijn dat het echt voorbij was en nu voel ik nog af en toe hoe de littekens zijn en of er weer niks werkt... :o

Geerke: het is gewoon een kwestie van pech hebben, de meeste castraties gaan wel gewoon goed. Dit is geen reden om alle hengsten hengst te houden :)

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:04

Citaat:
Ik durfde pas 2 maanden nadat het helemaal dicht was een beetje blij te zijn dat het echt voorbij was en nu voel ik nog af en toe hoe de littekens zijn en of er weer niks werkt...

haha herkenbaar. Hier ging dat ook zo. zelfs bij mijn ander paarden heb ik daar meer oog voor dan de meesten. ik blijf af en toe checken.
Zo aan de foto's gezien lijkt het me vrij normaal te evolueren. Alle vuiligheid moet er immers uit. Een beetje vloei reinigt het zaakje van binnen naar buiten. Niet te hard van wakker liggen en gewoon blijven in de gaten houden.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:15

Hoi TS: hoe gaat het nu met je paardje?