Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mizora schreef:Ho. Moxidectine mag niet ruig overgedoseerd worden. Als enige middel trouwens. 50kg extra is zat.
Aarsmaden bestrijd je met panacur oftewel, fenbendazol.
Moxidectine bestrijdt hetzelfde als ivermectine, en heeft dezelfde resistentie. Het enige wat het extra doodt is de ingekapselde bloedwormen.
Maar je hebt inderdaad waarschijnlijk ondergedoseerd. Ga maar uit van 600kg. Het laatste restje moet je er nu niet bij geven, altijd een volledige dosering geven. Nu die 200kg geven maakt de kans op resistentie alleen maar groter.
Mizora schreef:Ho. Moxidectine mag niet ruig overgedoseerd worden. Als enige middel trouwens. 50kg extra is zat.
Aarsmaden bestrijd je met panacur oftewel, fenbendazol.
Moxidectine bestrijdt hetzelfde als ivermectine, en heeft dezelfde resistentie. Het enige wat het extra doodt is de ingekapselde bloedwormen.
Maar je hebt inderdaad waarschijnlijk ondergedoseerd. Ga maar uit van 600kg. Het laatste restje moet je er nu niet bij geven, altijd een volledige dosering geven. Nu die 200kg geven maakt de kans op resistentie alleen maar groter.
kost 10 euro per paard en wordt meteen ook digitaal de schofthoogte gemeten. gohya schreef:Ik heb de D.A. allang gebelt en die gaf me advies met welke kuur ik moest ontwormen.Waarom moet hij persé langs komen? hij kan echt niet door de buik heen kijken hoor.
De reden van dit topic was puur de vraag:welk wormenmiddel moet ik hebben.
Paard heeft verder geen problemen,eet goed,word niet mager,heeft geen jeuk.
Ik laat bijna altijd een D.A. komen,maar als die man het door de tel. ook kan zeggen? waarom niet.
gohya schreef:MarlindeRooz schreef:TS zoals al meerdere keren gezegd is waarom preventief ontwormen en geen mestonderzoek???
Omdat een onafhankelijke D.A. tegen mij heeft gezegd dat ik het zo goed doe.Het weiland word elke dag mestvrij gemaakt en ik ontworm 1 x per jaar, en dat was goed zei ze.
Toevallig krijg ik nu een paard binnen dat wormen heeft.
branka16 schreef:gohya schreef:Ik heb de D.A. allang gebelt en die gaf me advies met welke kuur ik moest ontwormen.Waarom moet hij persé langs komen? hij kan echt niet door de buik heen kijken hoor.
De reden van dit topic was puur de vraag:welk wormenmiddel moet ik hebben.
Paard heeft verder geen problemen,eet goed,word niet mager,heeft geen jeuk.
Ik laat bijna altijd een D.A. komen,maar als die man het door de tel. ook kan zeggen? waarom niet.
Misschien omdat ondanks je al vaak hebt ontwormt en het nog steeds niet heeft geholpen?
Je zegt zelf dat je door de tel hebt verteld welke wormen het zijn. En hier vraag je welke het zijn.
Je weet het dus niet zeker, lijkt mij een kleine moeite om even met wat mest langs te gaan en goed advies te krijgen.
Ik zal wel té graag een DA willen vragen om advies. En misschien dring ik teveel aan. In het verleden is mijn verzorgpaarden vaak medische zorg ook niet geboden. Hopelijk komt het goed met je paard.