Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cemlys schreef:Ik denk persoonlijk dat het hier om een rugprobleem gaat, dus zou eerst een goede osteo erbij halen. Als die niks verkeerd kan vinden aan de rug dan dierenarts inschakelen voor onderzoek van de benen en dergelijke. Zo zonde dat het dier gecorrigeerd is op de hoeven. Stand veranderingen kunnen al te maken hebben met de problemen bovenin en dus compensatie zijn. Grote kans als die opgelost worden de stand vanzelf weer normaal wordt en nu dus echt afwijkend wordt Door de correctie.

hwn schreef:Voor wanneer is ze uitgerekend? Ik hoor wel es dat osteo een risico is bij drachtige merries. Ik zou ofwel DA erbij halen, ofwel gewoon afwachten tot het veulen er is als ze niet teveel pijn heeft. Een zwangere vrouw loopt er ook niet altijd even soepel bij, met wat geluk is na de geboorte alles weer normaal. Ik zie de merrie van de buren (ook drachtig) hier ook niet helemaal zuiver lopen (al moet ik zeggen dat mijn drachtige merries hier indertijd nooit last van hadden)
Ik ga morgen weer langs en dan hoor ik wel van de eigenaar wat de behandelaar deze keer heeft gezien.Tabaluga12 schreef:Ik zou graag meer filmpjes zien van de stap draf en galop op zowel op de harde en zachte volte? Het geeft me nu een beeld van kreupelheid aan beide voorvoeten. Maar goed met enkel deze filmpjes is er te weinig van te zeggen dus het lijkt me interessant meer filmpjes te zien.
Of wil je andere filmpjes? Op het harde zal ik proberen, het erf is echter niet heel groot en dan loopt ze heel voorzichtig. Niet qua kreupelheid maar omdat ze op klinkers op een kleine volte moet.hwn schreef:@TS, nee, zeker niet met bijzet gaan werken om die stelling te corrigeren, ten eerste zal je je paard er spierpijn mee bezorgen omdat je iets vraagt wat ze (nog) niet kan, en ten tweede is er veel kans dat je juist veel kracht gaat zetten op de bijzet, waardoor ze juist de omgekeerde spieren zal trainen dan je zou willen. (nu, de enige situatie waarin ik bijzets zou adviseren, is voltige).
Qua training zou ik vooral oefeningen op rechtrichten gaan doen (geen idee of er meer aan de hand is dan scheefheid, maar speelt in ieder geval mee), kijk eens op http://www.paardenbegrijpen.nl, en check eens of ze de basisoefeningen aan de hand kan op beide kanten (stappen aan de hand met stelling - zonder het hoofd te kantelen, lengtebuiging en ondertredend binnenachterbeen).
Hoe reageert ze nu op haar rug? Want als die rug pijn doet, is rijden natuurlijk niet aangewezen.
Ook omdat de eigenaar dit nu (nog) niet wil.
Zij heeft vandaag alleen maar gewandeld, binnenkort gaan we even samen en dan wil ik even overleggen en vertellen wat ik graag wil. Dan komt er denk ik eerst een osteopaat bij als de eigenaar dat goedkeurt. Dat moet ik dan maar zelf betalen maar als het helpt.
Vind het een beetje herhalen van wat er al gezegd is maar oke. Hopelijk wil de andere verzorgster hier ook in investeren en staan we sterker met zijn tweeën. moonfish13 schreef:Rindin, ze kan toch niks zonder toestemming? Het is toch haar paard niet?
Ik snap dit soort dingen nooit, je hebt gewoon te luisteren naar de eigenaar in dit opzicht.
Zegt hij van ga er op zitten en rijden heen is het anders, maar dat gebeurt niet.