[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:58

Tes22 schreef:
Jotoma schreef:
Wat mij betreft hoeven supplementen ook niet. Maar toch heb ik wel de indruk dat het werkt;
Eczeem/huidherstel: omega 369
Hoeven: biotine
Afvallen: magnesium
Sarcoid: winterkruiden

De eerste twee geef ik al zo'n 3,5 jaar lang.. Maar sinds ik hem op vitaminekorrel heb staan, is hij pas voor t eerst goed door de rui gekomen en glanst zn vacht weer. Dus tja, of het dan daadwerkelijk helpt? Ik wil door dit resultaat stoppen met biotine, voor de sarcoid is tijdelijk en magnesium maak ik ook gewoon op..

Gaat het hier om de omega 369 van primeval? En welke vitaminekorrel voer je?

Nee, omega 369 van Naf.
Vitaminekorrel; Force van Marstall

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 00:01

Jotoma schreef:
Wat mij betreft hoeven supplementen ook niet. Maar toch heb ik wel de indruk dat het werkt;
Eczeem/huidherstel: omega 369
Hoeven: biotine
Afvallen: magnesium
Sarcoid: winterkruiden

De eerste twee geef ik al zo'n 3,5 jaar lang.. Maar sinds ik hem op vitaminekorrel heb staan, is hij pas voor t eerst goed door de rui gekomen en glanst zn vacht weer. Dus tja, of het dan daadwerkelijk helpt? Ik wil door dit resultaat stoppen met biotine, voor de sarcoid is tijdelijk en magnesium maak ik ook gewoon op..

Magnesium en afvallen. Staat dat in verhouding met elkaar.
Mijn paard krijgt ook magnesium maar mij is vertelt dat ze hier rustiger van worden in het hoofd. En omdar ik olie rijk voer de verhouding magnesium scheef ligt. Maar paard mag niet afvallen hij is juist op gewicht

amie1965

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:38

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:09

Bel staat momenteel zonder deken en krijgt Fibra. Gaat erg goed bij haar.
Maar ze is momenteel ook aan het afvallen, dus ik weet niet of het misschien ook daaraan ligt.

manege0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:11

Hallo allemaal. Ik heb een vraag. Wat kan ik doen tegen zomereczeem?
Xxx

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:22

begin maar eens met alle topics op Bokt over eczeem te lezen. Dit is nr. 5, dus je hebt nog veel info te gaan |o

manege0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:24

Kinke schreef:
begin maar eens met alle topics op Bokt over eczeem te lezen. Dit is nr. 5, dus je hebt nog veel info te gaan |o

Oh sorry. Bedankt voor de tip!

MerelG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:04

Hey Durante je zou eens een flesje Fenonolf spray kunnen proberen dat is jeukstillend en naar mijn ervaring wel zacht voor de huid, kost wat maar ik vind het echt zn geld waard. Probeer de manen en staart ook schoon te houden (2 x wassen met shampoo zeker 1 x per week). De kapotte of droge/gebarsten huid idd insmeren met een gel, heb zelf goede ervaringen met Aloe Vera gel.
En soms kan klitwortel haarlotion van Kruitvat ook wel eens helpen. Dit is wel op alcoholbasis dus goed kijken of de huid van je paard daar niet te droog van wordt!
Draagt je paard nog een eczeemdeken, niet te vroeg eraf halen, liever te lang dan te kort is mijn motto..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:26

Fenonolf werkte inderdaad altijd fenomenaal, maar is niet meer in de handel, en vervangen door een product dat Itch Stop (van Excellent) heet, en allerminst hetzelfde werkt, vanwege de geheel andere samenstelling.

MerelG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:37

Idd balen dat het niet meer geproduceerd wordt maar ik kom het nog wel her en der tegen hoor, heb al een voorraadje ingeslagen voor volgend jaar :j
Maar ben natuurlijk benieuwd of er hier mensen zijn die iets anders kennen wat ook goed werkt???

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:36

De dames weer terug onder burka gezet

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 07:49

Wat zouden jullie voeren aan een paard met eczeem dat moet aankomen? Hooi krijgt hij uiteraard zoveel mogelijk. Onbeperkt werkt helaas niet vanwege de samenstelling van de groep (dominantere paarden die sneller eten).

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 08:18

Ik gebruik een oplossing van zeezout en water en dat werkt perfect de huid herstelt mooi snel en en word ook gelijk gezuiverd en het lijkt ook de exceem vliegjes weg te houden aan gezien ze niet van zee en zout houden :P

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:06

Hoii! Ik heb even een vraagje, heb andere topic's al doorgezocht maar kan het niet echt goed vinden.
Mijn shetlander staat nu deze zomer snachts op stal.
Hoelang moet ze nog ongeveer op stal blijven staan ivm met de vliegjes? De deken heeft ze al af en schuurt gelukkig niet meer!
Zou ze nu gewoon 's nachts weer buiten kunnen staan?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:32

Lastig.. Moet je goed kijken of er rond zonsondergang en opkomst beestjes rondvliegen...

MerelG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:33

De mugjes zijn idd met name actief rond zonsopgang en -ondergang, mijn paard loopt ´s zomers juist graag ´s nachts buiten :) . Als je overdag de deken al af kan doen lijkt me dat jouw shet er geen last meer van heeft, ik durf zelf de deken er nog niet af te halen :n

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:36

Allegra schreef:
Wat zouden jullie voeren aan een paard met eczeem dat moet aankomen? Hooi krijgt hij uiteraard zoveel mogelijk. Onbeperkt werkt helaas niet vanwege de samenstelling van de groep (dominantere paarden die sneller eten).

waarom moet het dier aankomen?
weet je de reden van te laag gewicht?
als het niet voldoende eten kan door dominante paarden dan zou het toch apart moeten, desnoods snachts apart en overdag weer bij de groep.
hooi is leuk,maar er moeten meer vitamines in dus kies dan voor een geschikt krachtvoer(bijvoorbeeld de dieetmix van subli) en aanvullende vitamines in poedervorm..NAF heeft op zich een aantal heel goede :j

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:04

We hebben hem schraal gekocht 3 maanden geleden ongeveer en hij komt wel bij maar het gaat langzaam. We willen hem graag wat meer aan het werk zetten en zien hem ook graag wat voller de winter in gaan. Apart zetten is erg onhandig in ons geval en verder maken we al van alle mogelijkheden gebruik om hooi bij te voeren, tijdens poetsen bijvoorbeeld of als ik ons andere paard rij en hij op de poetsplaats staat. Ik voer al mineralen en een kruidenmengsel bij. Ik zoek dus niet iets algemeens om bij te voeren maar iets waardoor hij wat sneller/extra aanzet. Bietenpulp, seniorenbrokken, er is vanalles om dat te bewerkstelligen, ik vraag me alleen af wat nou goed is om te gebruiken bij een eczeempaard.

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:14

Bedank voor het artikel! Erg interessant.

Allegra, sowieso kun je de puur omega 3 bijgeven, goede vetten en goed voor een exeem paardje. Verder een krachtvoer met weinig eiwitten suiker zetmeel en zonder melasse. Hoeveel kilo weegt je paard en wat is de stokmaat?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:19

Ik ben er ook weer bij.
Altijd handig!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:19

Allegra schreef:
We hebben hem schraal gekocht 3 maanden geleden ongeveer en hij komt wel bij maar het gaat langzaam. We willen hem graag wat meer aan het werk zetten en zien hem ook graag wat voller de winter in gaan. Apart zetten is erg onhandig in ons geval en verder maken we al van alle mogelijkheden gebruik om hooi bij te voeren, tijdens poetsen bijvoorbeeld of als ik ons andere paard rij en hij op de poetsplaats staat. Ik voer al mineralen en een kruidenmengsel bij. Ik zoek dus niet iets algemeens om bij te voeren maar iets waardoor hij wat sneller/extra aanzet. Bietenpulp, seniorenbrokken, er is vanalles om dat te bewerkstelligen, ik vraag me alleen af wat nou goed is om te gebruiken bij een eczeempaard.

neem de tijd, een paard zo snel mogelijk laten aankomen is niet goed.
het heeft gewoon tijd nodig en dus geduld....3 maanden is nog zo kort!
op zich voer je al genoeg en ga je er nu allerlei zaken in stoppen die niet nodig zijn dan zou ik dat echt niet gaan doen.
eczemers reageren vaak heftig op teveel extraatjes en dat geeft weer een verstoring in het lijf waar ze weer jeuk van krijgen.
zou het dus laten zoals het is,enige wat je kunt doen is inderdaad meer hooi..
verder zou ik gewoon afwachten...en het dier is goed ontwormt?

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:43

Allegra, heb je een foto van het paard?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:59

Hier ook weer terug onder de eczeem deken helaas. Weekje goed gegaan maar te vroeg gejuicht helaas,maar goed hebben we weer van geleerd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:27

Ik heb net even op het weerbericht gekeken, het zou nog tot midden november boven de 10 graden blijven :(
Als het zo blijft staan onze paarden straks een heel jaar onder dat verdomde deken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:32

@obelix: Zelfde hier, heb even een dag zonder geprobeerd, maar [naam] begon gelijk weer met schuren. :(