Oh, de arme kleine pony. Wat loopt hij vreselijk beroerd.... Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Anoniem
Geplaatst: 17-10-14 17:41
Ik heb zelf het idee dat de wei wel zacht is eigenlijk. Ik heb afgelopen weekend op een verende bodem gelopen en zo zacht is hij niet, maar wel aanzienlijk zachter dan beton.
Wat sneu. Wat loopt dat diertje beroerd; heb zelden een pony zo slecht zien lopen. Als er niks uit dit onderzoek kot en je DA weet verder niks, zou ik toch eens een andere DA erbij halen. Hebben wij ook een paar keer gedaan en dat heeft heel veel goed resultaat opgeleverd.
Volgens mij komt artrose niet binnen een minuut zo goed op gang toch? Ik heb ervaring met artrose, zowel het oude paard als het jonge artrose-paard waren chronisch onregelmatig.. Hadden minimaal 15 minuten nodig om op gang te komen..
Uitslag is bij de dierenarts binnen, alleen kan de dierenarts het zo snel niet vinden haha.. Dus wordt ik door de paardendierenarts vanmiddag of uiterlijk morgen terug gebeld.
De uitslag was wel iets verhoogd, maar wat dan precies verhoogd was en hoeveel verhoogd (problematisch verhoogd o.i.d.) wist deze arts mij niet te vertellen omdat hij de uitslag niet zo kon vinden helaas..
He meis, wat balen! Veel sterkte met alle afwegingen de komende tijd!
fargo
Geplaatst: 22-10-14 10:18
Cushing is - gelukkig - niet het einde van de wereld! Je bent er volgens mij op tijd bij en dan kan je paardje met medicatie onwijs opknappen en weer helemaal fit worden. Heel veel sterkte en er is veel kennis aanwezig in het cushing topic hier op bokt!
Anoniem
Geplaatst: 22-10-14 10:20
Aan de ene kant, balen, aan de andere kant ben ik opgelucht. Nu weet ik wel wat het is, en de behandeling is relatief simpel. Als er niks uit het bloedonderzoek zou zijn gekomen dan had ik hem de hele medische malle molen door moeten halen om te achterhalen wat het zou zijn. Zou waarschijnlijk nog duurder geweest zijn ook. Zijn waarde op de cushing-test was 18 waar 0-12 als normaal wordt beschouwd.
Afwegingen heb ik al gemaakt, ik ga gewoon beginnen met de behandeling. Sedje is mij meer waard (emotionele waarde) dan de kosten van de behandeling. Ik wil niet dat mijn pony onnodig lijd, want dat doet hij op dit moment. Dus ik ga vandaag nog naar de dierenarts om zijn pillen op te halen.
Het zat er wel een beetje in inderdaad. Aan de ene kant balen, aan de andere kant weet je nu hoe je gericht kunt behandelen zodat hij zich straks hopelijk weer een stuk beter voelt.
Balen zeg dat hij toch cushing heeft, maar nu weet je wel wat het is en hoef je niet oneindig verder te zoeken zoals ik. Bij mijn paard is gebleken dat ze geen cushing heeft wat dus betekend door de medische molen halen, wel wat tips gekregen waar we kunnen beginnen maar dat is nogal breed helaas, da adviseert mij met de simpelere dingen te beginnen en kijken waar we wat verder mee kunnen.
Ik hoop voor jou dat de medicatie snel aanslaat en sedje zich beter gaat voelen!
He wat een naar nieuws met zo'n relatief jong beestje nog, maar indd wel fijn dat je weet wat het is en dat je er nog wat mee kunt, goed gehandeld in ieder geval .
Anoniem
Geplaatst: 22-10-14 10:44
@ Romy1234, Precies om de reden die jij aangeeft ben ik blij dat het cushing is. Die hele zoektocht zonder aanknopingspunten lijkt mij erg moeilijk. Je maakt je toch zorgen om je paardje zolang je niet weet wat het is en in welke richting je het moet zoeken. Sterkte bij je zoektocht ik hoop dat je er snel achterkomt wat jou paard mankeert en je hem snel kan helpen
Inderdaad relatief jong, maar we zijn er gelukkig nog in een vroeg stadium achter gekomen. Hij zal waarschijnlijk weer de oude worden met de medicatie, en dan kan hij ook weer gewoon doen wat ik altijd met hem deed. Grondwerken, mennen, straks met mn dochtertje (nu nog 3) onder het zadel e.d..
Wat goed dat je dit wel hebt opgemerkt en gelijk hebt laten onderzoeken. Ik ken paarden met cushing die het nu erg goed doen. Vanaf nu is t opbouwen en werk aan de winkel! Succes.